FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Tack snälla för all omtanke!
Det är verkligen trist med all brist på information när man redan känner sig så vilse och "liten" i hela denna ivf färd. Jag genomgår mina behandlingar i Malmö (rmc). Nu har vi som sagt inga gratis försö kvar. Och man får ju inte fler än ett embryo tillbaka. Vi funderar på att fortsätta kämpa men utomlands framöver.. men det är klart. Hittar man någon bra klinik som den du beskrev kan man ju alltid ge det ett försök...
Usch , jag känner verkligen med dig :( vi har ett försök kvar och jag funderade precis över det du skriver. Dem har sagt att det ej är någonting fel på min man. Men det var mycket långt ifrån utredning till behandling, faktiskt nästan två år. så när vi skulle göra vår första sent i höstas så va det lite lågt antal så de blev icsi. när vi sedan gjorde vår andra behandling nyligen så gjorde dem också icsi utan att säga någonting till oss. Jag blev rätt paff och frågade varför man valt att göra detta utan att prata med oss. Och så sa dem att spermierna vid andra gången var jätte fina men att dem ändå valt att göra icsi. Man undrar ju faktiskt. Vart bor du? jag har hört så mycket gott om linnekliniken nämligen, bra pris och jätte snälla sägs det och dem har hög % av lyckade behandlingar. Stort lycka till önskar jag dig verkligen.
Tack snälla för all omtanke och alla positiva idéer! Det är välbehövligt!
Ja du.. long story. Har varit en riktig berg och dalbana, allt mellan hopp och förtvivlan. Men just när man bestämmer sig för att ge upp så finns det alltid någon som bevisar motsatsen. Idag var jag verkligen ledsen. Grät i mängder. Men sen läste jag ditt inlägg och såg att du lyckats! Du har en son som du fått genom denna resa. Vilket glädjer mig så oerhört mycket!!! Det får även mig att tänka att en dag ... så kommer det ske.
Jag önskar verkligen du blir gravid snarast! Ska ta till mig alla idéer nu till sommaren. Gjorde du något särskilt första gången när du lyckades? Och vilka bakomliggande orsaker ligger bakom er "inferilitet"?
Vilken klinik vände ni er till?
Kramar :)
Jag förstår att du är besviken. Jag delar din besvikelse. Fick också mens imorse. Nytt försök i aug/sep hoppas jag. Har inget i frysen. Nu är det bara att aktivera sina "stötdämpare". Engagera sig i något nytt som ger energi och som fyller på depåerna.
Vi kämpade också i fyra år. När vi sedan fick beskedet att vi behövde IVF för att få barn gick vi privat direkt (hade inte tid att vänta) och fick en son. Nu misslyckas vi med syskonförsök. Trodde att det skulle vara lättare denna gången eftersom vi redan har fått ett barn, men jag hade grymt fel. Det är lika jobbigt varje gång.
Tråkigt att man inte pratat mer med er. Att man gör ICSI kommer ju av manlig faktor. Vad underligt att man inte diskuterat det med er. Tyvärr är det väl så rent generellt i den offentliga vården att man pratar över huvudet på den som får vård.
Jag tycker att ni ska göra som vi! Rada upp lite sommarnöjen, njut av att inte vara gravid nu i sommar (och slipper oroa dig över tidigt missfall). Ut på cykeltur, dricka rosé på altanen/balkongen/uteserveringen, ha sex utan tanke på att skaffa barn osv. Ta nya tag efter sommaren. Skrapa fram till ett 3-pack, välj en riktigt bra klinik som pratar med er och hoppas på ett vårbarn istället! Kram på dig också!
Tack snälla för all omtanke och alla positiva idéer! Det är välbehövligt!
Ja du.. long story. Har varit en riktig berg och dalbana, allt mellan hopp och förtvivlan. Men just när man bestämmer sig för att ge upp så finns det alltid någon som bevisar motsatsen. Idag var jag verkligen ledsen. Grät i mängder. Men sen läste jag ditt inlägg och såg att du lyckats! Du har en son som du fått genom denna resa. Vilket glädjer mig så oerhört mycket!!! Det får även mig att tänka att en dag ... så kommer det ske.
Jag önskar verkligen du blir gravid snarast! Ska ta till mig alla idéer nu till sommaren. Gjorde du något särskilt första gången när du lyckades? Och vilka bakomliggande orsaker ligger bakom er "inferilitet"?
Vilken klinik vände ni er till?
Kramar :)
Minus på rd 10:( är väl bara att inse att det är kört. Jag hoppas man hinner med ett försök till innan sommar, annars blir det till att vänta till hösten :(
Klinikens testdag idag!
Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart
Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!
Klinikens testdag idag!
Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!
Klinikens testdag idag!
Jag undrar ifall det är någon här som gjort stimulerad FET som mätt sin kroppstemp under ruvartiden?
Min ligger ganska lågt vilket förvånar mig. Annars när jag har gjort ET eller haft ägglossning med pergotime så har temperaturen alltid legat högt fram tills dagen för mens. Men det är kanske annorlunda vid FET? Denna gång har jag först tagit primolut-nor för att framkalla mens, sedan poregynon (stavning?) sedan mensens första dag och sedan crinone (progesteron) två gånger per dag på det.
Blir lite nojig att det är något fel.. är på RD3 idag
Klinikens testdag idag!