• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Längta
    Söndag skrev 2015-05-22 07:51:30 följande:

Klinikens testdag idag!

Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart

Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!

Stort stort grattis. :)

Ligger på rummet nu och väntar på att komma in på plock snart. Nervös :):)
  • Söndag
    Coocoo skrev 2015-05-22 08:04:14 följande:
    Grattis! Hur tidigt började du känna mensvärk? Är det FET du gjort?
    tack!

De är FET i ostimulerad cykel som jag gjort! Började mola omkring Ruvardag 3-4 men väldigt väldigt svagt! Omkring dag 7 vaknade jag på natten av världens smärta i magen och var övertygad om att de var kört! Men de gick vägen än så länge.... Plussade gravid 2-3 dag 8!

Är mest molverk nu som sagt ner mot ljumskarna och känns främst på förmiddagarna!

Har haft ett konstigt lugn sen dag 3-4 där det har kännts tryggt på nått sätt.. :)
  • Söndag
    Längta skrev 2015-05-22 08:40:49 följande:
    Stort stort grattis. :)

Ligger på rummet nu och väntar på att komma in på plock snart. Nervös :):)
    Tack!! Lycka till
  • Söndag
    Jennie skrev 2015-05-22 08:36:53 följande:
    Åh, jättestort grattis!! Vad glad jag blir för din skull! Kände du av något annat? Jag är på rd 3 nu och jag nojjar hela tiden över att jag inte känner något. När jag vaknade imorse tyckte jag att jag hade lite lite mensvärk, vilket gjorde mig så glad, men så fort jag klev upp så försvann den. Nu tror jag att det bara var inbillning.

[quote]
    Blomster84 skrev 2015-05-21 12:51:11 följande:
    Har du (och ni andra också för den delen) berättat något för kollegor/chefer på jobbet? Min chef och min kollega vet båda två att vi går igenom ivf. Tyvärr förstår min chef inte hur man kan vilja skaffa barn och min kollega är lika ointresserad hon med. Inte så mycket som ett "hur gick det med äggplocket?" Eller liknande. Suck! Hade en kund som klappade mig på magen och önskade grattis till tillskottet i onsdags. Var så svullen efter äggplocket att hon trodde jag var gravid. Tack för den... Usch vilken dag. 
    Jag har berättat för en kollega. Hon har, precis som jag, pcos, och fick sin son genom IVF. Därför kändes det ganska naturligt att berätta för henne. Hon har låtit mig ställa en massa frågor och berättat om sina erfarenheter. Det har varit skönt.
    Blomster84 skrev 2015-05-21 22:08:05 följande:Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?
    Jag har antingen sagt att jag är sjukt, när jag varit borta hela dagen (ÄP, FET), eller sagt att jag har haft tid hos naprapaten. Jag har ett bra jobb som låter mig jobba hemifrån vid behov.

[/quote]Tack

Det låter lovande! Du ser mitt tidigare svar, glömde bort tröttheten dock, de börjar bli bättre men mellan Ruvardag 3 och 9 sov jag senast 21 om kvällarna och gärna en sväng på em :)
  • Ia84

Mitt äggplock idag gick jättebra, tyckte inte det var så farligt. Fick ut sju ägg, får reda på imon hur många som blivit befruktade. Så underbar personal o så bra information hela tiden.

• Längta

Äggplocket gick bra idag och 14 ägg fick vi :) återföring av 2 på måndag pga utgången på våra andra ivf försök.

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 12:53:08 följande:

Äggplocket gick bra idag och 14 ägg fick vi :) återföring av 2 på måndag pga utgången på våra andra ivf försök.

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Fy fan va orättvist de ska va.

Så ledsen för er .
  • Söndag
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:
    Å nej varför inte! :( hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 13:59:14 följande:

Fy fan va orättvist de ska va.

Så ledsen för er .

Ja, visst är det hemskt. Men jag hade det på känn sedan sist. Blir dock lite arg att de inte kunde ringa på morgonen eller förmiddagen och berätta detta. De ringer så sent som vid ett! Väntade de på ett mirakel kanske? Suck! Tack vad snäll du är. Läkaren ska ringa oss kring 16:30 så då får vi veta mer. Hoppas det går att försöka igen.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj