• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-21 16:10:44 följande:

Konstaterat missfall för oss... Lämnar tråden men önskar er alla lycka till!

Vad tråkigt!! Du hade trådens första plus efter behandling? Verkligen jättetråkigt att det inte höll!! Kram!
  • Gweny

Nej vad tråkigt!! nästan 1 år sedan precis som vi hade ma.
  • Gweny

Har legat lågt ett tag, men nu är vi igång med stimuleringen inför vårat FET, som planeras om 2 veckor. Ska in och göra vul nästa fredag, för att se hur slemhinnan ser ut.

Tråkigt läsa om er där det inte gick vägen denna gång!

• mom2012

Nu har det varit många negativa händelser med minus och missfall här i tråden. Hoppas verkligen att alla får sina efterlängtade plus snart ???

Själv är jag på RD 1 med vår första blastosyst ever Testdag 4/6. Känns som en evighets väntan.....

• Skuggan80

Jag beklagar, så tråkigt!
    Blomster84 skrev 2015-05-21 12:51:11 följande:
    Har du (och ni andra också för den delen) berättat något för kollegor/chefer på jobbet? Min chef och min kollega vet båda två att vi går igenom ivf. Tyvärr förstår min chef inte hur man kan vilja skaffa barn och min kollega är lika ointresserad hon med. Inte så mycket som ett "hur gick det med äggplocket?" Eller liknande. Suck! Hade en kund som klappade mig på magen och önskade grattis till tillskottet i onsdags. Var så svullen efter äggplocket att hon trodde jag var gravid. Tack för den... Usch vilken dag.

Ledsen att låta så negativ. Behövde bara kräka av mig :(
    Oj, skulle aldrig kunna berätta för min chef, är inte alls så "nära henne". Undrar om det hade varit annorlunda om det hade varit en man? Tror inte att hon skulle ha någon förståelse alls, och skulle inte tycka att alla frånvaro är "giltig".

Gweny skrev 2015-05-21 19:54:15 följande:

Har legat lågt ett tag, men nu är vi igång med stimuleringen inför vårat FET, som planeras om 2 veckor. Ska in och göra vul nästa fredag, för att se hur slemhinnan ser ut.

Tråkigt läsa om er där det inte gick vägen denna gång!

Lycka till!

• Blomster84
    Skuggan80 skrev 2015-05-21 21:24:48 följande:

Jag beklagar, så tråkigt!Oj, skulle aldrig kunna berätta för min chef, är inte alls så "nära henne". Undrar om det hade varit annorlunda om det hade varit en man? Tror inte att hon skulle ha någon förståelse alls, och skulle inte tycka att alla frånvaro är "giltig".Lycka till!

Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?
  • Gweny
    Blomster84 skrev 2015-05-21 22:08:05 följande:

Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?

Jag har haft tur att vissa ggr varit ledig på schemat, men annars har jag fått säga till chefen och arb.kompisarna vet bara att jag är sjuk... inte velat berätta för alla.
  • Kingston

Beklagar verkligen och kramar om!
  • Gina43

Jag brukar försöka ta lediga dagar. Tyvärr händer det att chefen avbryter beviljad ledighet. Vid förra äggplocket fick jag fint stappla in till kontoret dagen efter ingreppet. Jag hade nog behövt den ledigheten då, var lätt överstimulerad och andfådd, stressad på jobbet. Tror till och med att jag blev utskälld av en chef. Hoppad att jag slipper sånt nästa gång (i aug/sep).

Jag vågar inte tala om för chefen vad jag sysslar med. Han är ingen ond person, men han är karriärsmänniska och är väldigt krävande på jobbet. Förståelsen för hur man mår när man är hormonstinn och negativt allmänpåverkad pga IVF är nog väldigt låg. Han vet dock att vårt barn kom till via IVF - berättade i efterhand.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-21 20:03:58 följande:

Själv är jag på RD 1 med vår första blastosyst ever Testdag 4/6. Känns som en evighets väntan.....

Heja heja!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj