• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Pommac1
    Söndag skrev 2015-05-22 14:44:17 följande:

Å nej varför inte! :( hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram

Ja, vi får veta lite senare idag när han ringer. Känns så meningslöst. Tack! Kram!
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-22 15:01:37 följande:

Ja, visst är det hemskt. Men jag hade det på känn sedan sist. Blir dock lite arg att de inte kunde ringa på morgonen eller förmiddagen och berätta detta. De ringer så sent som vid ett! Väntade de på ett mirakel kanske? Suck! Tack vad snäll du är. Läkaren ska ringa oss kring 16:30 så då får vi veta mer. Hoppas det går att försöka igen.

Håller tummarna för att de blir ett nytt försök snart.
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Fy vad trist! Hade så hoppats på att det skulle gå vägen för er denna gången. Hoppas doktorn har några vettiga svar o tänkt ut en bra plan för er. Kram
  • EricaSE83

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Nej!!!!!!! Fy fan alltså, varför kan det inte bara funka!!

Känner verkligen med er. Det där samtalet är det sista samtalet man vill ha alltså... :(

Hoppas du får bra svar av läkaren i eftermiddag och att ni så småningom kan lägga upp en ny plan för fler försök.

Stor kram
  • PD1984

Tråkigt att höra :( livet är så orättvist
  • Mytime

Återföring i onsdags med färskförsök o idag två dagar senare...

Vet inte va ja ska tänka el tro.

Sedan igår gör de ont på höger sida om magen, ja tror de e området där äggstocken sitter men ja o anatomi är inte bästa vänner så de e mest en gissning.

De gör ont men ligger ja helt stilla på rygg men liksom lite tiltad åt vänster så känns de ganska ok. Helt på rygg el på höger sida gör jätteont. El jätteont är oxå fel ord men de känns fruktansvärt obehagligt. Ja har ju endometrios i botten o de gör förbannat ont men de e en annan typ av smärta.

De gör även ondare när ja andas djupt.

Går ganska bra att va uppe o gå, har ändå jobbat hela dan men varit öm hela dan oxå. Gör ont att resa sig från sittande till stående tex.

Gör inte ont någon annanstans.

De fick ut 8ägg så borde ju inte bero på mån överstimulering heller. Ja frågade även om risken för överstimulering vid äggplocket o då sa sköterskan att den risken va nog väldigt liten för åtta ägg va liksom lagom.

Ja har kommit på nu efteråt stt alla åtta kom ifrån just höger äggstock.

Hänger de ihop me de onda på höger sida nu?

Behöver ja oroa mig?

Är ju dessutom fredag kväll så de e ju inte så lätt att få tag på nån att fråga heller.

Nån här med liknande erfarenhet?

• sanla

Såg i tråden här tidigare att det pratades om man var öppen angående IVF för arbetsgivare eller ej.

Berättar ni för familj och vänner? 
    Vi började IVF i februari och gjort två ET och väntar nu på ett FET möjligtvis i juni.
    Min familj vet att vi försökt länge, men känner just nu att vi inte vill berätta om IVF. Vänner vet någon typ. Förut när jag berättade för en vän om mitt utomkveds blev det bara fel. Ens vänninor har oftast så olika relation till fertilitet eller barnbiten.

Jag märker själv att jag till och från drar mig lite undan socialt under dessa månader med IVF, speciellt de kritiska ruvardagarna och vid äggplock såklart. Men även annars faktiskt med.
    Känns som det inte är så bra i längden, att jag måste bryta mönstret.
    Umgås ni socialt som vanligt?

Sedan fick min lillasyster barn för typ 4 veckor sedan. De behövde inte ens försöka..Klart man får avundsjuka. Men sedan är man moster med.
    Det är så mycket känslor och knepigt att förhålla sig till. Jag har ju varit där och så, gjort mest "vad som krävs". Känner mig som dålig människa för det, men mina känslor pallar bara inte ibland. Inte just nu. 

Åh, IVF har försöka med barn har så mycket aspekter!
    Vad tycker ni?

Styrkekram till er som inte lyckades denna omgång.
    Och hoppas verkligen det fortsätter bra för er som lyckades

• mom2012

Mytime jag har ont när jag nyser. Gjorde äggplock och åf samtidigt som dig. Har lite ömhet i buken och det spänner rätt bra när jag andas. Utöver det är jag grymt gasig (lutinus?) och det gör ont i magen r luften passerar. Tack o.lov mest på kvällarna för det hade varit besvärligt på jobbet????????

• missmissis

Hej. Är på ruvardag 4 blir det va, satte in i måndags (0). Jag har levt på som vanligt. Högst tempo på jobbet och så en hel del på fritiden. Har en underbar treåring som längtar efter syskon.

Lider med er som fått mens denna gång. Håller tummarna för nästa gång!!

Nu har mannen köpt ost till kvällen. Älskar ost!! Men vet inte riktigt hur jag ska göra. Som sagt känner jag mig avslappnad med att jag inte kan påverka embryot där inne. Kaffe dricker jag men med osten blev jag osäker. När jag var gravid åt jag inte opastöriserad ost men det lilla embryot och jag delar ju inte blodomlopp än. Eller hur kan det påveras??

• Pommac1

Tack för ert stöd! Läkaren ringde och han var förbryllad. Det hade inte hänt att man misslyckas med menopuren två gånger i rad i hans 30 år i branschen. Så vi är Unika. Inga fel hittades heller varken på ägg eller spermier. Första gången vi gjorde ivf körde vi korta protokollet med gonal-f och då fick vi fem ägg befruktade (ett bra som vi fick tillbaka). Ingen klarade sig till frysen och vi blev inte gravida. Så hans förslag var att vi skulle köra korta igen och med gonal-f eftersom det tydligen fungerade då. Men han hade ingen förklaring till varför det blev som det blev.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj