• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Ia84

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

• Blomster84
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:10:03 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Grattis! Vad roligt för er. Lycka till på onsdag :)
  • En PantherTant
    Coocoo skrev 2015-05-23 12:34:51 följande:
    Vi satte ju in FET samma dag, men jag trodde ägget fäste typ dagen efter insättning. Kan det dröja så här många dagar med en blastocyst? Eller du satte inte in en blasto?
    Nej, ingen blastocyst, en 7cellig så tar ju några dag extra därför
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:10:03 följande:

Grattis va rolig

Sitter och e så sjuk nervös över att de ska komma ett samtal i helgen.

Vill inte ha ngt.

Men av 14 ägg hoppas vi att åtminstonde ngt ska vara bra och sätta tillbaka på måndag.

Varför flyttade de återföringen tills onsdag?
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-23 13:38:21 följande:
    Grattis va rolig

Sitter och e så sjuk nervös över att de ska komma ett samtal i helgen.

Vill inte ha ngt.

Men av 14 ägg hoppas vi att åtminstonde ngt ska vara bra och sätta tillbaka på måndag.

Varför flyttade de återföringen tills onsdag?
    Jag bad att dem skulle ringa idag och meddela hur många befruktade det blivit.

Om det är fem ägg eller fler som blir befruktade så odlar dem vidare till en blastocyst. Oddsen var väl egentligen inte på vår sida då vi bara fick ut sju ägg o fick då en tid på måndag för insättning på dag 3. Men nu blev ju resultatet bättre än dem trodde o då flyttade dem insättningen till onsdag.
  • iaeh
    Jennie skrev 2015-05-23 09:06:35 följande:

Rd 4 och fortfarande inga symptom. Det känns ganska kört, även om jag försöker vara positiv.

Fick dessutom reda på att min svägerska ska få barn. Hon har precis träffat en kille och de blev genast med barn, helt oplanerat. Jag vill vara glad för deras skull, men jag kan inte vara det. Det är så fruktansvärt orättvist att de som inte ens planerar att skaffa barn blir gravida, medan vi som inte önskar något hellre, kämpar i flera år.

Jag förstår vad du menar, min svägerska är gravid med deras andra barn under deras 2-åriga förhållande. Flefa vänner är också gravida med andra barnet. Svårt att vara glad. Man känner mest avundsjuka fast man helst vill glädjas åt dom.
  • Blomster84

Fått spotting. Fick det förra gången också på exakt samma dag efter äggplock om man tar i betraktning att det var ett 3dagars då och en blastocyst denna gången. Gick åt h*lvete då. Känns som det blir likadant denna gången. Tjuvtestade imorse. Negativt. Rätt kört här verkar det som

• Söndag
    mom2012 skrev 2015-05-23 23:44:21 följande:

Ruvar dag 3 här med en blasto. Tiden går så sakta....

Håller med vi kunde väll hoppa fram en månad!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj