• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • MissX

BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.

Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.

Lycka till alla!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-23 23:44:21 följande:

Ruvar dag 3 här med en blasto. Tiden går så sakta....

Jag vet! Jag tyckte dag 2-4 gick långsammast, sedan blev det bättre! Men du vet ju sedan innan Hoppas att du slipper fler gånger nu!
  • Längta
    MissX skrev 2015-05-24 07:14:55 följande:

BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.

Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.

Lycka till alla!

För oss handlar de om mig. Stopp i äggledarna.
  • iaeh

Lycka till alla!

Jag hade BIM för 2 dagar sen, det kliar i fingrarna för att testa. Dock har jag haft små blödningar i 5 dagar.

Dom har varken hittat något som kan påverka på mig eller min gubbe så vi vet inte varför vi inte blir gravida. Men vid äggplock fick dom ut 25 ägg, ett blev befruktat, inget kunde frysas ned. Så tror min äggkvalite kan vara dålig. Ska prata med mottagningen när jag lämnar resultat.
  • En PantherTant

För mig är endometrios orsaken till ivf.

Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.

• Jennie

Lycka till alla!

Jag har pcos, fast utan de vanliga symptomen då jag snarare är underviktig. Därför tog det lång tid innan jag väl fick hjälp, för de flesta gynekologer jag träffade sa bara åt mig att gå upp i vikt, då skulle jag få igång min mens. Jag försökte förklara att jag redan försökt, men att det inte hjälpt. Tillslut var det en gynekolog som gav mig diagnosen pcos.

Är det någon som vet ifall jag kommer att få någon blödning ifall det visar sig att FET inte har lyckats? Jag har ju som sagt ingen menstruation i vanliga fall.
  • Söndag

Lycka till alla!

Lågt spermieantal och ngt låg rörlighet. Har gjort icsi :)
  • iaeh
    En PantherTant skrev 2015-05-24 08:35:10 följande:

För mig är endometrios orsaken till ivf.

Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.

jag satte in ett blasto en vecka innan dig men har testdag 30/5 så nästan samtidigt. Vet du vad det är som gör att testdagarna varierar så?
  • mom2012

För oss är det dubbel faktor. Jag har endometrios och min sambo har väldigt få spermier.

• Ia84

Vi är egentligen oförklarligt barnlösa, inte fått någon diagnos direkt, står det i vår journal, men har hört att jag har pco o får inte alltid ägglossning. Hade p-stav i åtta år o inte någon mens på hela den tiden, tror själv att det kan ha rubbat hormonerna hos mig.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj