FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/
Tack för svar!
Har precis varit på sista vulet för denna omgång. Blåsorna har växt på sig fint så äggplock planerades till måndag förmiddag. Så skönt att det äntligen ska bli av! Hoppas på att vi kan få något tillbaka denna gång sååååååååååå mycket!!!!
Har precis varit på sista vulet för denna omgång. Blåsorna har växt på sig fint så äggplock planerades till måndag förmiddag. Så skönt att det äntligen ska bli av! Hoppas på att vi kan få något tillbaka denna gång sååååååååååå mycket!!!!
Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.
Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.
TACK! :) Hoppas du har rätt
Toppen att ni har så många som väntar i frysen, det borde absolut gå vägen för er med så fina resultat!! Jag hoppas på återföring på onsdag om allt går vägen, då kan vi ruva ihop!
Hon trodde att det skulle gå att plocka 6 ägg och det är med mina nya mer luttrade ögon bra resultat. Så länge nåt av dem går att använda är jag nöjd :)
Nej det är tyvärr verkligen så. Jag vet att jag i början av våra försök läste lite i IVF-trådar och trots att det inte blev nåt av våra vanliga försök kunde jag ändå inte förstå. Dels processen som sådan som ju är rätt invecklad om man inte varit i den men framförallt alla tankar och känslor. Både de positiva men framförallt de negativa såklart.
Minns tex hur jag brukade tänka: Hur kan man vara glad att få börja med IVF?? Och nu är man här själv, och har nästan gråtit av glädje av just ett futtigt startbesked haha...
Så tacksam att det finns onlinevänskap under den här resan! Ingen av mina vanliga vänner skulle nånsin förstå hälften av det här. Lyllos dom som har nära vänner i samma sits, det måste vara en otrolig stöttning.
Hoppas mina ägg därinne vill vara med den här gången så att vi kan ruva ihop! Sätter du in femdagars eller tvådagars?
Blomster84 - om du får ägglossning i helgen blir det väl kanske ungefär samma återföringsdag för dig med?