• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-05 16:23:39 följande:

Just det! Men OM jag skulle ha turen med mig denna gång så får jag tillbaka ett tvådagars på onsdag, så då är vi i fas ändå eftersom du är tre dagar före när du väl får ditt :)

HOPPAS alla tre blir ruvare med toppenfina embryon nästa vecka!!! 

Ja det stämmer. Kanske kommer skilja någon dag som max. Är du nervös för äggplocket? Hoppas innerligt att det kommer gå vägen för dig/er denna gången.

Gweny: Och lycka till till dig/er också!! Håller tummarna :)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-05 16:48:48 följande:
    Ja det stämmer. Kanske kommer skilja någon dag som max. Är du nervös för äggplocket? Hoppas innerligt att det kommer gå vägen för dig/er denna gången.

Tack snälla du :) Jag hoppas också så att det nästan känns fysiskt!

Jag är inte nervös för plocket, tycker inte det är så där jättefarligt. Ingen kul upplevelse såklart men det går ju över fort och man är ju lite så nu "allt för ändamålet". Skulle dom vilja operera ett benbrott utan bedövning med garantin att det gav mig en bebis skulle jag gladeligen hoppa upp på operationsbordet känns det som :D

Jag är dock VÄLDIGT nervös för ett eventuellt samtal på onsdag :S När läkaren ringde och berättade att inga ägg befruktats förra gången så blev jag så otroligt ledsen. Kroppen frös som till is. Så jag är så rädd att telefonen ska ringa prick klockan 10 på onsdag förmiddag.... 
  • madich
    En PantherTant skrev 2015-06-03 09:01:53 följande:

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Jag måste bara få fråga en annan sak. Jag började ju blöda i måndags och har blödit ganska ordentligt, men nu är blodet helt borta. Hur länge blödde du, dagar i streck alltså?
    Förlåt att jag frågar men det är så mycket tankar hit o dit.
  • madich
    madich skrev 2015-06-03 11:44:47 följande:
    Ja jag ska testa på måndag och se. Hoppa hoppas hoppas det går vägen för oss, tack för lite stöd =)
    Hej igen,
    Hur går det för dig? Jag har nämligen slutat blöda, jätte konstigt. Inte ens något blod på lutinus pinnen.
    Men visst hade du fått ett plus redan?
    Jag ska inte testa för än på måndag och min sambo är bort ihelgen så jag har lovat att hålla mig.Men är så nyfiken nuoch helt förvirrad.
  • madich
    Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

Hej igen,

Jag snurrar till allt här o svarar på min egen tråd.
    Hur går det för dig? Blöder du fortfarande? Blödde du mycket? Du hade fått et tplus redan ju.
    Jag började ju blöda i måndags dag 12 och ganska mycket, men nu är allt borta. inte ens blod på lutinus pinnen. Jag fattar ingen ting. Ska inte testa förän på måndag och ska hålla mig tills dess. Men e så nyfiken hur det går för dig =)
  • JMD

RD3 här o har haft molvärk sen igår o mannen "klagar" på mitt humör som åker berg o dalbana o säger att det är ett gott tecken =D vi får väl se.

Kram o trevlig helg.

• helnil_

Jag får sällan blåmärken av gonal-f de sprutorna är så tunna. Däremot de sprutorna jag tar nu, blodförtunnande pga höga värden/risk för överstimulering, de är så tjocka så man måste pressa in dem. De har jag fått massa fula blåmärken av. Men blir ju lätt så om man kommer emot blodkärl :/ om det gör ont när jag försöker trycka in så brukar jag byta ställe och testa igen tills det inte gör ont. Så nu får jag nästan inga blåmärken :)

Semlan1988 skrev 2015-06-04 23:16:55 följande:

Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/

Tack för svar!

• Gweny

EricaSE83>> ja jätteskönt att få skriva av sig med andra Här. Har några få vänner som vet om våran sits, men är ändå inte samma.

Jag tyckte det var lite jobbigt med äggplock, men personalen var väldigt goa och inga problem få mer smärtlindring. Fick även en lugnande tablett innan.

Jag sätter in 2-dagars med.

• Gweny
    Blomster84 skrev 2015-06-05 16:48:48 följande:

Tack detsamma, kul att vi ligger nära varandra.
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-05 21:58:41 följande:

EricaSE83>> ja jätteskönt att få skriva av sig med andra Här. Har några få vänner som vet om våran sits, men är ändå inte samma.

Jag tyckte det var lite jobbigt med äggplock, men personalen var väldigt goa och inga problem få mer smärtlindring. Fick även en lugnande tablett innan.

Jag sätter in 2-dagars med.

Jag hade ju inte så många ägg att ta ut så kan vara därför det inte var lika jobbigt för mig också. Tyckte det var jobbigt men var över fort för min del. De tog ut 5 ägg sist och nu gissar hon på 6-7 så blir förhoppningsvis lika snabbt förlopp på måndag. Personalen är a och o, vilket jobb dom gör. På min klinik är dom också så himla gulliga!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj