FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Just det! Men OM jag skulle ha turen med mig denna gång så får jag tillbaka ett tvådagars på onsdag, så då är vi i fas ändå eftersom du är tre dagar före när du väl får ditt :)
HOPPAS alla tre blir ruvare med toppenfina embryon nästa vecka!!!
Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)
Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!
Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?
RD3 här o har haft molvärk sen igår o mannen "klagar" på mitt humör som åker berg o dalbana o säger att det är ett gott tecken =D vi får väl se.
Kram o trevlig helg.
Jag får sällan blåmärken av gonal-f de sprutorna är så tunna. Däremot de sprutorna jag tar nu, blodförtunnande pga höga värden/risk för överstimulering, de är så tjocka så man måste pressa in dem. De har jag fått massa fula blåmärken av. Men blir ju lätt så om man kommer emot blodkärl :/ om det gör ont när jag försöker trycka in så brukar jag byta ställe och testa igen tills det inte gör ont. Så nu får jag nästan inga blåmärken :)
Ringde kliniken och det var ingen skada skedd :) någon annan som får/fått blåmärken från sprutorna? Mina är alldeles svarta :/
Tack för svar!
EricaSE83>> ja jätteskönt att få skriva av sig med andra Här. Har några få vänner som vet om våran sits, men är ändå inte samma.
Jag tyckte det var lite jobbigt med äggplock, men personalen var väldigt goa och inga problem få mer smärtlindring. Fick även en lugnande tablett innan.
Jag sätter in 2-dagars med.
Ja det stämmer. Kanske kommer skilja någon dag som max. Är du nervös för äggplocket? Hoppas innerligt att det kommer gå vägen för dig/er denna gången.
Gweny: Och lycka till till dig/er också!! Håller tummarna :)
EricaSE83>> ja jätteskönt att få skriva av sig med andra Här. Har några få vänner som vet om våran sits, men är ändå inte samma.
Jag tyckte det var lite jobbigt med äggplock, men personalen var väldigt goa och inga problem få mer smärtlindring. Fick även en lugnande tablett innan.
Jag sätter in 2-dagars med.