• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • MammasWilda

Kör bara! Förhoppningsvis klarar ni det på första försöket :)

Vi fick en dotter efter 9 års försök. Blev spontant gjord 2 v innan ivf-starten.

Då hade dom spolat mina ledare 3 v innan. Har pco, endometrios o stopp i äggledarna. Men en simmare hittade igenom.

Nu har jag totaltstopp. Därav ivf.

• Ellenirondellen

Det var bra gjort av simmaren!:) vår orsak är slöa simmare. Tror dessutom att antalet är lågt. Svårt att förstå journalen så hoppas få det förklarat nästa vecka. Dock orolig att ingen spermie ska duga för icsi. Åh man oroar sig så mkt för allt hela tiden. Behöver annat att tänka på:)

• MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 18:50:14 följande:

Det var bra gjort av simmaren!:) vår orsak är slöa simmare. Tror dessutom att antalet är lågt. Svårt att förstå journalen så hoppas få det förklarat nästa vecka. Dock orolig att ingen spermie ska duga för icsi. Åh man oroar sig så mkt för allt hela tiden. Behöver annat att tänka på:)

Även om ni har slöa simmaren så lyckas embryologen nog att hitta några att befrukta med :)

Bara ställ era frågor till läkaren.

Ja oron känner jag till.

Vi va på sahlgrenska när tösa blev till och nu är det privat denna gång.
  • Ellenirondellen

Det får vi hoppas! Hur många besök gör man på kliniken under en behandling? Tänkte hur mycket ledigt man måste ta från jobbet:/ kan man göra vissa saker på egen ort?

• MammasWilda

Första besöket. Sen syns man som oftast inte fören äggplock.

Jag gjorde mina blodprover på vårdcentralen, gav dom ett vadderat, frankerat o adresserat kuvert så dom kunde posta det när de hade centrifugerat det klart.

Ultraljuden gjorde jag hos en privat sammarbetspartner i lidköping.

O sen träffade jag dom vid äggplocket igen. Sedan insättning. Sedan nästa äggplock, sedan nästa FET O NU DETTA FETet. Totalt 8 ggr på 4 försök.

• Ellenirondellen

Det var ju inte så farligt som jag trodde. Så till första försöket är det bara kopia på utredningen man ska ha med sig? Jag ska ha mens nästa vecka så finns en risk för stt jag har mens vid första försöket. Då kan man väl inte göra vill?

Tack för att jag får svar på mina frågor:) betyder massor!

Uppdatera mig gärna hur det går för dig. Känns skönt att man inte är ensam.

• MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 19:32:16 följande:

Det var ju inte så farligt som jag trodde. Så till första försöket är det bara kopia på utredningen man ska ha med sig? Jag ska ha mens nästa vecka så finns en risk för stt jag har mens vid första försöket. Då kan man väl inte göra vill?

Tack för att jag får svar på mina frågor:) betyder massor!

Uppdatera mig gärna hur det går för dig. Känns skönt att man inte är ensam.

Kan ju ha så tur så du får göra korta protokollet. O då börjar man väl vid/runt mens.

Jaa, dom bad inte om vår utredning då vi får gör privat o får betala för försök. Så då spelar inte fel nån roll :)

Jo dom kan göra vul vid mens. Om du går med på det dvs :)

Det gör jag absolut :D
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg