• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Ellenirondellen
    MammasWilda skrev 2015-04-16 19:39:03 följande:

Kan ju ha så tur så du får göra korta protokollet. O då börjar man väl vid/runt mens.

Jaa, dom bad inte om vår utredning då vi får gör privat o får betala för försök. Så då spelar inte fel nån roll :)

Jo dom kan göra vul vid mens. Om du går med på det dvs :)

Det gör jag absolut :D

Vi får väl se hur det blir. Haha känns ju lite sådär men krävs det ett vul är det väl bara att köra. Typ blunda och tänka på nåt annat:p
  • Linny83
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 16:37:57 följande:

Kul att följas åt! Vi har fått Eva Lundborg. Vem har ni? Oj, 3 timmar:) känns bra då vi har en bit att åka. Vi har stått på kö på Sahlgrenska men nu har vårdgarantin gått ut så har flyttat oss till nordic. Känns som ett bra val. Nu gäller det bara att de hinner få alla papper osv till nästa vecka för att vi ska få sätta igång. Känns väldigt spännande men samtidigt läskigt!

Hej :) Jag hoppar in i tråden lite... Jag står i kö till Sahlgrenska, men har inte fått ngt svar från dom ännu. Det enda jag vet är att dom fått in min remiss. Är det mer än tre månaders kö till Sahlgrenska? Behövde du ligga på själv att få komma till privat klinik efter att vårdgarantin gått ut eller blev du skickad till privat automatiskt när tre månader gått?
  • FruGrävling

Hej. Vi var på första besöket förea veckan. Vi fick träffa Anna-Lenna Wennberg. För vår del tog det bara ca 1 timme allt som allt men vi har ju gjort vår utredning hos dem (eller Göteborgs kvinnoklinik men det är ju i stort sett det samma) så hon hade ju alla papper o provsvar redan. Vi pratade om planering och hon berättade snabbt hur det går till. Ett snabbt VUL o sen fick jag sprutschema (ska köra korta protokollet). Därefter fick vi träffa bm som visade sprutorna och hur man hör med dem.

Nu väntar jag på mens. Vi ska flytta i början av maj så vi valde att vänta med behandlingsstart tills efter det. Sen stänger de ju labbet ungefär vid midsommar så i kombination med min oregelbundna o icke tillförlitliga mens blev planeringen lite svår. Men nu väntar jag alltså. Kommer mensen innan valborg får jag vänta till CD 16 o sen ta Provera för ny blödning o sen sprutstart. Har jag inte fått mens till Valborg blir det Provera då o sen direkt sprutstart efter den blödningen. Så sannolikt mitten till slutet av maj. Men hade vi inte haft flytten som ställer till det hade jag kunnat köra igång direkt

• MammasWilda
    FruGrävling skrev 2015-04-17 10:40:18 följande:

Hej. Vi var på första besöket förea veckan. Vi fick träffa Anna-Lenna Wennberg. För vår del tog det bara ca 1 timme allt som allt men vi har ju gjort vår utredning hos dem (eller Göteborgs kvinnoklinik men det är ju i stort sett det samma) så hon hade ju alla papper o provsvar redan. Vi pratade om planering och hon berättade snabbt hur det går till. Ett snabbt VUL o sen fick jag sprutschema (ska köra korta protokollet). Därefter fick vi träffa bm som visade sprutorna och hur man hör med dem.

Nu väntar jag på mens. Vi ska flytta i början av maj så vi valde att vänta med behandlingsstart tills efter det. Sen stänger de ju labbet ungefär vid midsommar så i kombination med min oregelbundna o icke tillförlitliga mens blev planeringen lite svår. Men nu väntar jag alltså. Kommer mensen innan valborg får jag vänta till CD 16 o sen ta Provera för ny blödning o sen sprutstart. Har jag inte fått mens till Valborg blir det Provera då o sen direkt sprutstart efter den blödningen. Så sannolikt mitten till slutet av maj. Men hade vi inte haft flytten som ställer till det hade jag kunnat köra igång direkt

Skönt att det händer nått o inte står still.
  • Ellenirondellen

[quote=75172168][quote-nick]Linny83 skrev 2015-04-17 08:33:57 följande:[/quote-nick]

Hej :) Jag hoppar in i tråden lite... Jag står i kö till Sahlgrenska, men har inte fått ngt svar från dom ännu. Det enda jag vet är att dom fått in min remiss. Är det mer än tre månaders kö till Sahlgrenska? Behövde du ligga på själv att få komma till privat klinik efter att vårdgarantin gått ut eller blev du skickad till privat automatiskt när tre månader gått?

Hej! Kön på Sahlgrenska är 5,5 månader. Har varit det ett tag. Man kan ringa och fråga om man vill veta kötiden. När vårdgarantin gått ut efter 3 månader har man rätt att söka andra alternativ. Då får man gå ur kön på Sahlgrenskas år gäller att kolla på noga och se så det är kortares kötid på den klinik man väljer. Vi har legat på själva och ringt och mailat men ju verkar det löst sig :) MAn får själv väljs vilken klink man vill byta till. Men kolla upp noga innan ni byter som sagt!!:) nör kom er remiss in till Sahlgrenska?

• Ellenirondellen
    FruGrävling skrev 2015-04-17 10:40:18 följande:

Hej!

Åh vad spännande. Skönt att vara igång. Vet du varför du fick köra korta protokollet? Vi har gjort vår utredning i skövde så vi får väl se hur lång tid vårt besök tar. Är livrädd för sprutorna!! Mår illa så fort jag ser en spruta så det ska bli intressant. Haha. Får ta hjälp av sambon:) vad är er orsak till ivf?

Lycka till nu!
  • Linny83
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 11:24:18 följande:

[quote=75172168][quote-nick]Linny83 skrev 2015-04-17 08:33:57 följande:[/quote-nick]

Hej! Kön på Sahlgrenska är 5,5 månader. Har varit det ett tag. Man kan ringa och fråga om man vill veta kötiden. När vårdgarantin gått ut efter 3 månader har man rätt att söka andra alternativ. Då får man gå ur kön på Sahlgrenskas år gäller att kolla på noga och se så det är kortares kötid på den klinik man väljer. Vi har legat på själva och ringt och mailat men ju verkar det löst sig :) MAn får själv väljs vilken klink man vill byta till. Men kolla upp noga innan ni byter som sagt!!:) nör kom er remiss in till Sahlgrenska?

Den kom in förra veckan. jag gjorde som du skrev, och ringde för att höra. och det stämmer att det var en kötid på ca 5,5 månad. Det lät som att vi skulle få en tid i Augusti. Så det är väl bara att vänta på det och hoppas på att man kanske blir gravid den "vanliga" vägen innan dess.
  • Ellenirondellen
    Linny83 skrev 2015-04-17 11:34:08 följande:

Den kom in förra veckan. jag gjorde som du skrev, och ringde för att höra. och det stämmer att det var en kötid på ca 5,5 månad. Det lät som att vi skulle få en tid i Augusti. Så det är väl bara att vänta på det och hoppas på att man kanske blir gravid den "vanliga" vägen innan dess.

Satte du på dig på "kort varsel listan"? Gör det annars. Då kan de ringa vid återbud. Vad är er orsak till ivf? Håller tummarna för det!
  • Ellenirondellen

Slänger ut en fråga här. Jag har läst mycket om AMH-värde. I vår utredning alltså när jag tittar i vår journal kan jag inte se om detta är "testat". Någon som har koll på detta? Är lite orolig att jag kanske måste komplettera med detta innan jag kan börja behandling.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg