Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Äggplock avklarat och fick 20 ägg !! Jag som trodde det skulle bli tre typ...
Har nu börjat med det korta protokollet. Sprutade Elonva i fredagskväll och på tisdag är det orgalutran som jag kör igång med. UL den 15e och ev ägguttag den 18e.
[quote=75279327][quote-nick]MissX skrev 2015-05-10 16:48:35 följande:[/quote-nick]
20 ägg! Jösses vad med ungar du kan få! Vad bra :) hur har det gått för alla ägg?
[/
Jag vet inte, det var ju fredags och jag antar att de inte meddelar resultatet under helgen. Däremot ska vi tillbaka på onsdag, dvs ett 5-dagars. Hoppas att något överlever tills dess.
Har börjat med lutinus och känner redan av biverkningar...
Då hoppas vi att du får tillbaka ett fint ägg minna556 på onsdag!
Trist att du ska må dåligt! Vad är det du känner av?
Jag har nu tagit sista sprutan otrivelle ikväll så nu hoppas vi!
Hej Mytime!
Jag har haft precis samma problem. Har gått igenom 2 ivf försök ruvar nu dag 8 på det andra är svårt njursvikt i botten vilket kräft stora doser smärtstillande emellan åt. Mig ville de inte heller söva. Även om det var sjuk jobbigt första gången. Medicinerna de gav kände jag inte av alls. Men andra gången fick jag lustgas för mig hjälpte det mkt bättre än några andra mediciner eftersom jag är så tålig.
Hej Mytime!
Jag har haft precis samma problem. Har gått igenom 2 ivf försök ruvar nu dag 8 på det andra är svårt njursvikt i botten vilket kräft stora doser smärtstillande emellan åt. Mig ville de inte heller söva. Även om det var sjuk jobbigt första gången. Medicinerna de gav kände jag inte av alls. Men andra gången fick jag lustgas för mig hjälpte det mkt bättre än några andra mediciner eftersom jag är så tålig.
Haha den svackan har ja vart i många ggr. Men kommer vara så värt alla sprutor pch allt när man väl väntar barn :) jag e så himla glad att de finns denna väg och gå för oss som intenså lätt kan bli med barn .
Men jobbigt e bara förnamnet på vad vi går igenom.
Ja har aldrig hört talas om fler ägg i en blåsa. Mså de kanske e lite ovanligr. :)
Vi bor i jämtland men gör plock i umeå så har bara kontakt med dom och gör ultraljuden på sjukhuset här hemma. :)
Kontroll imorse.
Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.
På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!
Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?
Kontroll imorse.
Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.
På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!
Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?