• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    Feather skrev 2015-05-14 08:23:37 följande:

Hej!

Jag har 4 missfall i rad bakom mig de senaste 1.9 åren. Har en missfallsutredning gjord utan anmärkning. Blev gravid igen under utredningen alltså en 5 gång på under 2 år.

Kan säga att jag har bara försökt leva med, allt kan hända hela tiden. Har en dotter med samma man som är 10 så varför det inte gått vet jag inte. Iaf denna grav tog jag inte till mig förrän i v 12 nåt, men fortfarande undrar jag hur tiden har kunnat gå så fort. Samma tycker sambon. Vi har inte vågat fästa oss riktigt?. Jag är i v21 nu. Känner bebis varje dag, och hoppas innerligt att allt går bra. Känner lugn och glad. Jag kan ändå inte påverka det hela. Så jag så att säga "lever med".

Lycka till alla som + .

Tack för ditt svar, jag blir uppenbarligen lätt gravid detta är tredje gången på 5 månader. Skönt att det gått bra för er denna gången Ska försöka tänka positivt och hoppas det går bra för oss nu!
  • AnneliR

Hej!

Här har du en till som är livrädd för missfall, plussade igår och är i vecka 3+5 idag. Har på 11 månader fått två missfall och kan inte släppa tanken på ett tredje :( letar konstant symtom som jag tycker kommer o går (redan!). Har två fina pojkar hemma så vet ju att jag kan få barn men dom senaste missfall en har gjort mig livrädd! Hoppas och hoppas att det blir en bebis i slutet av januari :) kram

• AnneliR

Hej!

Här har du en till som är livrädd för missfall, plussade igår och är i vecka 3+5 idag. Har på 11 månader fått två missfall och kan inte släppa tanken på ett tredje :( letar konstant symtom som jag tycker kommer o går (redan!). Har två fina pojkar hemma så vet ju att jag kan få barn men dom senaste missfall en har gjort mig livrädd! Hoppas och hoppas att det blir en bebis i slutet av januari :) kram

• Aqq1
    Aqq1 skrev 2015-05-14 08:28:39 följande:
    Tack för ditt svar, jag blir uppenbarligen lätt gravid detta är tredje gången på 5 månader. Skönt att det gått bra för er denna gången smile1.gif Ska försöka tänka positivt och hoppas det går bra för oss nu!
    Mina mf har alltså varit väldigt tidigt (v. 5) nör har dina skett?
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-14 08:37:46 följande:

Hej!

Jag är i vecka 4+2 och letar och känner också efter heela tiden! Oroar mig konstant, o springer o kollar så jag inte blöder hela tiden. Har också en frisk liten kille på 19 månader hemma. I vilken vecka har dina mf skett? Båda mina har skett i vecka 5 under loppet av tre månader så nu är jag gravid för tredje gången på 5 månader. Hopps såå vi får våra januari bebisar!
  • Feather
    Aqq1 skrev 2015-05-14 08:38:10 följande:

Mina mf har alltså varit väldigt tidigt (v. 5) nör har dina skett?

Alla tidiga, mellan v 5 o 9. Jag blir oxå gravid lätt, kan vara det som ställer till det enl min spec gyn, gick privat, att ägg som eg inte är bra fäster ändå..
  • Aqq1
    Feather skrev 2015-05-14 08:45:50 följande:
    Alla tidiga, mellan v 5 o 9. Jag blir oxå gravid lätt, kan vara det som ställer till det enl min spec gyn, gick privat, att ägg som eg inte är bra fäster ändå..
    Ja jag läste det någonstans också o bm sa med att det kan vara så, ren otur helt enkelt.
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-05-14 08:41:31 följande:

Jag är i vecka 4+2 och letar och känner också efter heela tiden! Oroar mig konstant, o springer o kollar så jag inte blöder hela tiden. Har också en frisk liten kille på 19 månader hemma. I vilken vecka har dina mf skett? Båda mina har skett i vecka 5 under loppet av tre månader så nu är jag gravid för tredje gången på 5 månader. Hopps såå vi får våra januari bebisar!

Mitt första mf var en sk ofostrig graviditet och upptäcktes i vecka 7, den andra var ett missfall och upptäcktes i vecka 9. Senaste tog på mig väldigt psykiskt då jag först fick cytotec som inte tog, fick skrapas en vecka senare och det har tagit 8 månader innan jag nu blev gravid igen. Vad har du för symtom än så länge? Jag har ömma bröst, illamående, bubblig mage samt lite molvärk.
  • Feather
    Aqq1 skrev 2015-05-14 08:48:14 följande:

Ja jag läste det någonstans också o bm sa med att det kan vara så, ren otur helt enkelt.

Precis. Jag blev uppföljd från v 6 för att kolla att allt gick som det skulle. Hjärtat dom började slå i v 6 o sen i 8 o 10 för att se att moderkakan tog över som den skulle. O sen i v12, efter det har jag gjort rutinultraljud i v 19. Det har varit tryggt att få se levande foster hela vägen. Jag levde från det ena ul till det andra ?. Vågade knappt tänka emellan.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-14 08:50:54 följande:
    Mitt första mf var en sk ofostrig graviditet och upptäcktes i vecka 7, den andra var ett missfall och upptäcktes i vecka 9. Senaste tog på mig väldigt psykiskt då jag först fick cytotec som inte tog, fick skrapas en vecka senare och det har tagit 8 månader innan jag nu blev gravid igen. Vad har du för symtom än så länge? Jag har ömma bröst, illamående, bubblig mage samt lite molvärk.
    Okej usch vad jobbigt det är ju en sorg med missfall men jag är tacksam att mina gått smidigt iallafall. Jag har lite ömma bröst, lätt molvärk och illamåående om jag inte äter ofta. Sen är jag såå trött men sonen vaknar fortfarande ett par ggr på nätterna så det bidrar såklart med. Känns iallafall som jag har mer symptom än jag gjort innan mina missfall. Men det känns ju väldigt jobbigt med den här oron o det är ju många veckor kvar innan den största risken är över.
Svar på tråden Så rädd för missfall