• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • meejen
    Femma88 skrev 2015-06-01 08:14:39 följande:

Hej!

Jag är också 26, bor i Gbg och första barnet är beräknat till 5/1.. Ska på tidigt ultraljud på torsdag och börjar bli nervös för att jag bara inbillat mig alltihop, haha! Kommer gå hos barnmorskegruppen, var ska du gå?

Jag kommer att flytta till strax utanför Kinna under hösten så kommer gå hos barnmorskorna där.

Hur kommer det sig att man får tidigt ultraljud? hade så gärna viljat se våran snart med. :)

Ja visst känns det som man inbillar sig det nu i början innan det börjar synas och så.
  • Bubblor
    meejen skrev 2015-06-03 13:24:12 följande:
    Jag kommer att flytta till strax utanför Kinna under hösten så kommer gå hos barnmorskorna där.

Hur kommer det sig att man får tidigt ultraljud? hade så gärna viljat se våran snart med. :)

Ja visst känns det som man inbillar sig det nu i början innan det börjar synas och så.
    De flesta som gjort tidigt ultraljud här verkar ha bokat det privat.
  • ElliK

Väldigt jobbigt! Men dt sker ju av en anledning. Och som du säger får man trösta sig med att det iaf skedde tidigt. Är glad att det inte var om två veckor när vi är på solsemester.

tystlängtan skrev 2015-06-01 21:40:55 följande:

Beklagar. Har också haft ett tidigt missfall, är fruktansvärt när all lycka slår om till sorg. Om man ska försöka se något positivt med det hela, så var det nog bra att det skedde tidigt iaf. Utomkvedshavandeskap kan vara både farligt och smärtsamt om det vill sig illa.

• ElliK

Tack! Verkar vanligast att ett sker i v 7-8. Ja jag tröstar mig med att barnet inte hade överlevt i längre fram istället. Då är ett bättre nu än sen. Men så himla tråkigt ändå. När ett väl tar efter fem månaders försök så går det åt skogen ändå.

Diche79 skrev 2015-06-02 07:58:34 följande:

Tråkigt, beklagar verkligen!

Jag fick missfall innan jag blev gravid med sonen.

Foster dog i v 7-8, men kroppen reagerade inte förrän v 12, två dagar

före KUB.

Var jätteledsen första veckan, men sen insåg jag att det hände av en anledning.

Läkaren sa till mig att det var nåt fel på fostret och att det var "naturens eget sätt att ta hand om det som inte skulle kunnat överlevt".

• Solrosblommans

Vi va på vul igår och jag är i v.6+4. Killen är helt säker på att han VERKLIGEN vill ha det här barnet men jag har börjat få panik och tror att jag måste görs abort. Förutom att situationen just nu inte är den bästa så har jag hjärtproblem som för tillfället är en väldig plåga och medför ångest. Läkarna har sagt att graviditet och förlossningen förmodligen inte påverkar tillståndet negativt eller ska vara farligt för mig men jag är så otroligt rädd... Ska få göra ett dygns ekg om en vecka för att se hur illa det är i nuläget eller om mitt tillstånd förändrats sen tidigare. Min rädsla grundar sig även i att vid förlossningen med min mellersta dotter så kände jag av hjärtat enormt och va skärrad i flera år då jag trodde jag skulle dö...

• Diche79
    ElliK skrev 2015-06-03 14:41:19 följande:

Tack! Verkar vanligast att ett sker i v 7-8. Ja jag tröstar mig med att barnet inte hade överlevt i längre fram istället. Då är ett bättre nu än sen. Men så himla tråkigt ändå. När ett väl tar efter fem månaders försök så går det åt skogen ändå.

Lycka till framåt!
  • Diche79
    meejen skrev 2015-06-03 13:24:12 följande:

Hej,
    jag ska in på tidigt UL imorgon, hos kvinnokliniken. Mitt är pga jag fick en
    liten blödning för en vecka sen, och vill kolla så det inte är missfall.
    Har dålig koll på vilken vecka jag är i, tror det är v8..

• Nattöga

Hej!
    Får jag hoppa in?

Imorgon går jag in i v.7 (6+0) och planerad BF är precis i skiftet jan/feb, så beroende på när det blir vore det roligt att följas åt oavsett vilken månad det blir!

• meejen
    Diche79 skrev 2015-06-08 09:43:54 följande:

Hej,

jag ska in på tidigt UL imorgon, hos kvinnokliniken. Mitt är pga jag fick en

liten blödning för en vecka sen, och vill kolla så det inte är missfall.

Har dålig koll på vilken vecka jag är i, tror det är v8..

Jaha ok.

Hoppas det går bra och att det visar något litet fint. :)

Ska på inskrivning hos barnmorskan på onsdag. Ska blir roligt.

Är i vecka 8 jag med.
  • Diche79
    meejen skrev 2015-06-08 20:41:28 följande:
    Jaha ok.

Hoppas det går bra och att det visar något litet fint. :)

Ska på inskrivning hos barnmorskan på onsdag. Ska blir roligt.

Är i vecka 8 jag med.
    Jag var på inskrivning igår, kändes helt onödigt eftersom jag nyss varit på hälsosamtal och hon typ gick igenom samma saker...!
    Jag var tydligen på 7+5 igår, BF 20januari.

Idag kl 11 hoppas jag få se ett tickande hjärta i magen. Fick en blödning till imorse, så jag är lite nervös...!
Svar på tråden BF januari 2016