• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • fiolida

Holy fuck! Jag är Gravid! haha, så jävla coolt!
    Enligt en app en vän visade mig är det dags 11:e februari! 
    Så himla kul och ofattbart! <3
    Första graviditeten, sjukt många frågetecken och förvirringar! 

• busan00

När har man inskrivning på mvc? Ja är I vecka 9 till veckan och ska då på hälsosamtal . . Har ni berättat för era föräldrar ? Va sa ni ? ;)

• Chrissy86

Känner ingenting! Gjorde första 4 veckorna men nu har det avtagit..... Däremot massa smärtor i livmoder, lår och rygg. Orolig..

• Penguinlover

Jag har fått tid till inskrivning först vecka 12, men tydligen så har de lång väntetid till inskrivningarna just nu där jag vill gå. Det är ju mitt i semesterperioden så det kan man ju förstå. Jag ska på dateringsultraljud på samma ställe vecka 10. En stor anledning till att jag valde den kliniken är just för att de erbjuder ultraljud i samband med inskrivningen vilket man normalt inte erbjuds inom mitt landsting.

Vi har valt att inte berätta för föräldrar innan det första ultraljudet.

• busan00

Jag ringde till mvc igår , och glömde prata om kub test. Någon som vet när man gör sånt? Jag ringde väldigt sent till bm då ja fått flera missfall så ville vänta ett tag. Bokar man tid för de själv lr gär barnmorskan det? Mitt första barn så massa funderingar hoppas någon vill svara på kanske en del dumma frågor :)

• EliWe

I mitt landsting får man inte göra kub-test. Är så orättvist tycker jag :(

• busan00

Varför inte? Egentligen är de väl bara för dom som är över 35 år men. Sen januari 2015 så erbjuder dom inte de under 35 i mitt landsting då de var dåligt me folk på sjukhuset :/så får åka till annat landsting .

• EliWe

Jag vet inte varför.. Vet bara att det erbjuds endast till kvinnor över 35. Men jag funderar på att åka till Stockholm på mamamia, där får man göra det om man betalar :)

busan00 skrev 2015-06-09 19:07:49 följande:

Varför inte? Egentligen är de väl bara för dom som är över 35 år men. Sen januari 2015 så erbjuder dom inte de under 35 i mitt landsting då de var dåligt me folk på sjukhuset :/så får åka till annat landsting .

• FrunIHuset
    busan00 skrev 2015-06-09 19:07:49 följande:

Under 35 år så blir inte vi heller erbjudna. Vi blev 2013 när vi väntade sonen men nu är det annat... Ringde annat sjukhus i länet men de hade ingen möjlighet att ta emot mig. Får ringa privata kliniker men då får vi vara beredda att betala nästan 2000:- för KUB.
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
Svar på tråden BF februari 2016