• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Nr2)

Här är en till med en bulle i ugnen, bf 7/2! Har en tös på 16 månader sedan innan :)

• 44Hannahpanna

Jag har haft 2 missfall alternativt 3 innan denna graviditet. Helt sjukt och man är så himla orolig.. fått tid för ultraljud nu kl halv2 då jag haft en o annan rosa flytning men absolut inget mer. Men man vill ju se det lilla hjärtat slå.. Jag du haft ont vid blödningen?

• sandraeri

Hej, roligt att se en så aktiv tråd. Jag är ny här men är också i väntans tider v.6 (5+0) vilket kom väldigt planerat men mycket välkomnat :. Har än så länge bara ömma bröst men klarat mig från illamåendet. Har dock hypotyeros och äter levaxin så redan nästa vecka ska värdena kontrolleras. Ska bli roligt att följa er resa :)

• Anonym (Lilly)
    sandraeri skrev 2015-06-08 12:00:17 följande:

Hej, roligt att se en så aktiv tråd. Jag är ny här men är också i väntans tider v.6 (5+0) vilket kom väldigt planerat men mycket välkomnat :. Har än så länge bara ömma bröst men klarat mig från illamåendet. Har dock hypotyeros och äter levaxin så redan nästa vecka ska värdena kontrolleras. Ska bli roligt att följa er resa :)

Jag käkar också levaxin och har tagit blodprov idag, hoppas det ser bra ut!! :)
  • FrunIHuset
    Darimna skrev 2015-06-08 07:39:07 följande:

Du kan köpa postafen och äta. Det är lugnt, gör det!

Testa gärna sea band också, jag har hört att det är jätteffektivt för många. 

Läste lite om banden och funderar på att köpa med ett från apoteket när jag ändå ska in där.
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Zamira
    CeciliaBKB skrev 2015-06-07 21:31:39 följande:
    Det har klarnat för mig nu efter ett tag att det funkar så =)

Min sambo och jag har försökt i 2 år nu så jag tror att de där sex testerna behövdes för mig faktiskt.

Sjukligt nervös nu dock för jag har börjat blöda, i fredags och det slutar inte. Inte som en riklig mens, men det är så jag måste ha tampong hela tiden. Vet att det kan vara normalt men man blir ju nervös. Speciellt då jag är ganska rejält överviktig också =(

Någon här som blödde under graviditeten? Hur mycket är "lite/mycket"?
    Jag har ringt kvinnohälsan och ska nog ringa dem imorgon igen.

Jag blöder också, eller nu har det slutat, hade brunt tis-ons, sedan rött tors-sön, och nu verkar det ha gett sig (?) Har haft mindre än vid mens, fast å andra sidan så blöder jag ganska mycket när jag har mens..

Mina blödningar har gjort att jag inte velat skriva i denna tråden, följer den bara i det tysta så att säga tills jag vet att allt är bra, om det nu är det. Väntar på svar från sjukhuset om man kan göra blodprov såhär tidigt eller inte (v4+6) eller om jag bara får vänta på ul om 2-3 veckor. Kan tillägga att jag gjort IVF också, första försöket, började försöka själva sept -09, och detta är vårt första plus! =) 

• jazmine25
    Vela81 skrev 2015-06-06 22:28:09 följande:
    en dum fråga men hur märker jag att jag är tillagd i gruppen på FB? Glad
    Du får en länk till din e-mail som du måste trycka på för att komma till gruppen
  • jazmine25

Bara ett uppmanande/förslag:

Alla ni som inte gjort det, skicka gärna pm till Vick82 med er mailadress så lägger hon till er i en hemlig facebookgrupp där vi diskuterar våra graviditeter och kommande februaribebisar lite mer aktivt! Ju fler som kommer dit desto roligare! Dessutom kanske man då kan hitta blivande mammor i ens trakter!

• Bonnie4900

Rekommenderar FBgruppen, då det är galet mycket enklare att diskutera där. Gruppen är hemlig så ingen kan se att man är med där. Jag kommer att lämna familjeliv och enbart köra FB!

• ViLdiNG
    AngelinaAr skrev 2015-06-08 09:46:07 följande:

Hej

Jag har BF 6/2 :)nästan nära...

Bor i hbg

Åh kul! Var ska du gå? Jag har inskrivning den 25/6 på mammakulan
Svar på tråden BF februari 2016