• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Idaplidan
    AngelinaAr skrev 2015-06-07 20:33:07 följande:

Grattis ida:)

Oroa dig inte...samma här är i vecka 5+2

Ja hade missfall förra månaden... Jag som borde skita på mig nu....haha Thumbs up Girls :)

Hoppas våra små frön håller sig kvar där inne & växer som dem ska! Grattis till dig med!??
  • CeciliaBKB
    Darimna skrev 2015-06-03 08:00:53 följande:
    Får du ett positivt test så behöver du inte ta fler. Test kan visa falskt negativt, men aldrig falskt positivt. 

Om du har regelbunden mens med 28 dagars cyklar kan du räkna från senaste mensens sista dag. Är den oregelbunden ska du räkna från 14 dagar innan ägglossning/befruktning

Man räknar alltså alltid att graviditeten började 2 veckor innan ägget blev befruktat så om du varit gravid i mellan 2 och 3 veckor är du i vecka 5
    Det har klarnat för mig nu efter ett tag att det funkar så =)

Min sambo och jag har försökt i 2 år nu så jag tror att de där sex testerna behövdes för mig faktiskt.

Sjukligt nervös nu dock för jag har börjat blöda, i fredags och det slutar inte. Inte som en riklig mens, men det är så jag måste ha tampong hela tiden. Vet att det kan vara normalt men man blir ju nervös. Speciellt då jag är ganska rejält överviktig också =(

Någon här som blödde under graviditeten? Hur mycket är "lite/mycket"?
    Jag har ringt kvinnohälsan och ska nog ringa dem imorgon igen.
  • idm
    friduss skrev 2015-06-07 18:27:37 följande:

Vi fick pluset idag, man kan säga att det tog sig på första försöket för oss också då jag inte kan få egen ägglossning har vi fått hormonstimulering och på första ägglossningen blev jag gravid. Man fattar det inte än..

Det roligaste är att vi har exakt samma datum för bf då min senaste mens också började den 10/5.

Har du några symtom ännu? :)

Ååå vad spännande! :) Jag har inga symptom direkt ännu :) lite "mensvärk" till och från. Hur mår du? :)
  • Nattöga
    zoloo skrev 2015-06-07 16:49:30 följande:

Nattöga! Lite dålig på FL, hur skickar man PM?

Du går in på Vick82's presentation (klicka på hennes namn här i tråden) så ser du i samma "menyrad" som hennes namn en liten knapp där det står "+ Nytt meddelande". Klicka där, skriv och skicka :)
  • Nattöga
    Vela81 skrev 2015-06-07 21:04:40 följande:

Någon mer än Vick82 som kan lägga till i gruppen på FB? hur ser jag att jag är tillagd??

Jag kan prova iofs, ser jag nu. Tror att alla som är med kan det faktiskt.

Skicka din mail i ett PM till mig. Då skickar jag en inbjudan till den mailen, du klickar på länken i det så kommer du att kunna gå in i gruppen sen - den dyker upp i vänstra menyn på fb :)

Och till alla som vill avvakta: Gruppen är hemlig, så ingen av era vänner ser att ni är med - det är bara vi i gruppen som gör det, men om ni ändå vill avvakta så är ni självfallet välkomna dit senare!
  • Darimna
    CeciliaBKB skrev 2015-06-07 21:31:39 följande:
    Det har klarnat för mig nu efter ett tag att det funkar så =)

Min sambo och jag har försökt i 2 år nu så jag tror att de där sex testerna behövdes för mig faktiskt.

Sjukligt nervös nu dock för jag har börjat blöda, i fredags och det slutar inte. Inte som en riklig mens, men det är så jag måste ha tampong hela tiden. Vet att det kan vara normalt men man blir ju nervös. Speciellt då jag är ganska rejält överviktig också =(

Någon här som blödde under graviditeten? Hur mycket är "lite/mycket"?
    Jag har ringt kvinnohälsan och ska nog ringa dem imorgon igen.
    Det är vanligt, men absolut bra att prata med proffs om det.
  • FrunIHuset

Jag ska åka på kurs nu hela veckan och illamåendet är fruktansvärt!

Kan jag köpa Postafen eller måste jag prata med BM först?

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Darimna
    FrunIHuset skrev 2015-06-08 07:35:15 följande:

Jag ska åka på kurs nu hela veckan och illamåendet är fruktansvärt!

Kan jag köpa Postafen eller måste jag prata med BM först?

Du kan köpa postafen och äta. Det är lugnt, gör det!

Testa gärna sea band också, jag har hört att det är jätteffektivt för många. 
  • Desideri
    Xandie skrev 2015-05-31 20:41:29 följande:

Hej, jag hänger också gärna på. Gravid med andra barnet, bf 29 januari, men räknar kallt med att inte träffa någon bebis förrän i februari. ;) Storasyster är född i juli -12. Själv är jag 26 år och bor utanför Linköping. Kul att få prata av sig lite med andra, är inte redo än att omgivningen ska veta att jag är gravid. :)

Vad roligt med någon mer som är beräknas nästan samtidigt från samma trakter. Vi bor i linköping och är beräknade med andra barnet 11/2. :)
Svar på tråden BF februari 2016