• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Lilly)

Kan nån snälla hjälpa mig!

Jag är gravid i vecka 7 och har varit på hälsosamtal samt tagit blodprov för att jag äter levaxin och de måste hitta en balans på hur mycket mikrogram jag ska ta! Just nu tar jag 100 mikrogram per dag! Varje kväll! Men nu ringde barnmorskan och sa att det låg för högt så nu ska jag ta 150 per dag istället! Jag känner att hon är ganska brysk och jag kan inte riktigt fråga de frågor jag vill!

Så.. Hur farligt är detta med struma när man är gravid? Vad bör jag tänka på? Hur mycket kan det ha skadat barnet dessa 7 veckor?

• busan00

Nån som har nåt bra sätt som tar bort illamående. Ja orkar inte må så här dåligt, å vill helst inte käka tabletter . Men blir de värre får ja väl ta postafen men då orkar ja inte köre bil då ja blir så trött. Hjälp . !!

• Johanna6

Åh jag följs gärna åt! Känner mig så ensam i detta och är lite villrådig. Lade precis upp en tråd om min graviditet och situation. Om någon orkar och vill läsa den vore det jättegulligt <3

Mitt preliminära BF är 8:e februari. Har haft väldigt ont i magen/svanken. Trodde att det var mensen på g men det vart det ju inte :) Nu börjar det lägga sig och jag mår rätt bra. Väldigt trött dock och lite dåligt med hungern men det gör inget eftersom jag ändå har 10 kg att gå ner och hungern lär väl ändå sätta in snart...

• Anonym (Anna)

Hej! Jag plussade i söndags och köpte ett clearblue igår som det stod gravid 1-2 veckor på. Så spännande!! Ska gå med i fb-gruppen :)

• Caylyn
    busan00 skrev 2015-06-09 16:02:48 följande:

Nån som har nåt bra sätt som tar bort illamående. Ja orkar inte må så här dåligt, å vill helst inte käka tabletter . Men blir de värre får ja väl ta postafen men då orkar ja inte köre bil då ja blir så trött. Hjälp . !!

För mig funkar det att äta ungefär varannan timme. mår alldeles för illa om jag inte gör det. Äter ofta och lite
  • Clossen91

Jag kan rekommendera sea band!!!! Akupressur armband som finns att köpa på apoteket. Dom har hjälpt mig mycket :)

• Hedisen
    Darimna skrev 2015-06-09 09:36:04 följande:

Det gör du när du känner för det.

Man MÅSTE ju inte ringa henne alls om man inte vill. Mödravård är valfritt, Jag känner flera som valt att inte utnyttja den

Men det normala är väl att man ringer typ nu så får man en inskrivningstid någon gång kring v8

Ringde idag, har inskrivning nästa torsdag! tack för hjälpen!
  • busan00

Ja ja äter lite å ofta ,funkar ibland . Å dom armbanden har jag men tkr inte de hjälper så värst mkt då ja inte fattar mig på hur dom ska sitta å mellan vilka senor ? Har även clearblue tens å de funkade inte alls tkr ja .

Svar på tråden BF februari 2016