• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Villbligravidnu
    Migas skrev 2015-07-06 20:30:00 följande:

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

I början av min första graviditet minns jag att jag drack vatten som en kamel. Det är faktiskt ett symptom som uppkommer i början av graviditeten när kvinnan ökar i blodvolym. Jag minns att det var väldigt påtagligt i vecka 6-7 men jag minns inte att det var så innan BIM. Men nu är jag väldigt törstig så jag funderar på om det kanske är ett tecken ändå
  • Natt91
    Migas skrev 2015-07-06 20:47:03 följande:
    Jag kan fortfarande äta på morgonen, men inte alls lika mycket som jag kunde för någon vecka sedan. 

Då jag är osäker på om jag hade senaste mensens första dag den 10 - 11 och cykeln normalt brukar variera mellan 26 - 28 dagar, så om jag inte har räknat helt fel, så borde det innebär att jag har Bim allt mellan idag och på torsdag. Jag börjar känna att det är svårt att inte börja hoppas nu med risk att bli besviken då mensen kommer (speciellt med tanke på att jag inte är säker på när bim är). 

Väntar du på bim eller har du redan plussat?
    Jag hade senaste mensen 12/6. Jag tog ett test i lördags. Vet att det är tidigt men man kan ju hoppas :) jag kan äta lite men inte alls mycket. Sen har jag haft förhöjd temp sen förra veckan. Borde ha BIM på söndag om min app räknat rätt haft preventiv medel sen 10år men lätt för att bli gravid (har vart det en gång och då kände jag ingenting först när jag inte fick mens). Tänkte testa i morgon bitti och se vad det blir. Har ett lager med tester hemma!
  • Fsake

På cd 26. Bim 5-7/7. Ingen mens i sikte men inte heller något plus..
    Får se hur det blir..

• Flerattälska
    mammaA93 skrev 2015-07-06 18:02:09 följande:

Jaha, det blev ett missfall.. Började blöda idag i 3+6 :( jag har alltid blivit gravid så fort en kille tar av sig kallingarna annars så har aldrig ens tänkt att detta kan hända mig?!

Jäkla skit! :(

Mår as så tänker ha Johan Falk-marathon och svulla choklad resten av dagen..

Har jag tur hinner jag få äl innan juli tar slut så jag hänger kvar här!

Nej fy så tråkigt :( Du är helt klart en veckas Falk mara och en massa chocklad. Håller tummarna för att lyckan vänder
  • Tussigullan

Satt o läste på fb och sa till min sambo att en bekant precis fått bebis..han tycker att jag känner mig stressad över att få bebis. Att jag har bråttom. Bråttom har jag inte men klart man blir mer o mer sugen på bebis när man ser var o varannan nu som får barn..."ha inte så bråttom..skulle det ta sig nu så blir det väl säkert missfall bara för det" sa han. Han tänker verkligen att tar det sig så gör det, att man inte ska noja eller rusa, och det har han väl visserligen en poäng i men blir ändå lite putt. Jag känner mig inte stressad eller nojig, bara lite sugen på bebis och ännu mer såklart när folk på fb viar upp sina. Han verkar inte förstå att en del kvinnor har såna känslor. Får väl hålla min barnlängtan för mig själv och oxå tänka att blir det så blir det..men eftersom jag har koll på min äl tänker jag inte tänka så mer än ett år till för tar det sig inte innan dess så vill jag såklart kolla så allt står rätt till..hoppas på denna månad :)

• MuM2girls

Testa i morse negativt oxå. I morgon är jag på Bim- 3 eller Bim -4 så inget plus i morgon så är det kört. Har alltid plussat tidigt de 5 gg jag varit gravid.

• Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 20:51:49 följande:
    Precis som nån annan skrev så ska testlinjen visa lika starkt eller starkare för att det ska vara ÄL. Så är det i alla fall med testlagrets test. Jag har dock aldrig lyckats med det :P
    Men om den aldrig blir lika stark, har man inte äl då? Verkar vara svårt att få två lika starka linjer.
  • Fronten
    Migas skrev 2015-07-06 20:30:00 följande:

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

Jag kunde skrivit ditt inlägg. Känner exakt igen symptomen - samtliga. Har Bim mellan i dag och i övermorgon. Ingen mens än men precis som du beskriver. Kanske mens på g.Får se om jag kan hålla mig från test i morgon bitti. Onödigt om mensen kommer i morgon el onsdag ändå...
  • m2b
    Malin 845 skrev 2015-07-06 20:31:18 följande:
    Oj ja jag ska fortsätta då! :) men testet från den 5/7 är väl positivt? Den är ju nästan lika stark som kontrollsträcket? :)
    Ja det tolkar jag det som eftersom dippar efter. Kände ganska tydligt med för värk i äggledarna som sen avtog. Värken kan dock va både innan/under/efter har jag hört.

Jag har fått ännu starkare tidigare cykler, men kan ju va så att den där extra extra starka inte är så länge så kanske missas. Hade jag tagit någon timme tidigare/senare kanske det vart ännu starkare.
  • LillaEochP

Vad kul att så många plussat!! GRATTIS! :)

Nu när min mens är över igen hoppar jag gärna in på listan ännu en gång! BIM 27/7 och det blir tredje försöket! :)

Svar på tråden Vi med BIM i juli