• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Mamma 80

Hej! Hoppar in jag också.

Jobbar på en trea, en liten sladdis hoppas vi på. De stora är 6,5 och 9,5.

Tog ut kopparspiral i juni och hade mens 19/6, ÄL enligt digital CB 1-2/7 och sitter här med världens molvärk.

Är så inställd på - då det inte kan ta sig på första försöket tänker jag.

Bim runt 15-17/7. Blödde väldigt mkt ned spiral så har ingen riktig koll....

Mamma till 2 tweenies
  • Vadvetjaaaaag

Jag fick ett MA i maj i v 10, och då kände jag symptom bara några dagar efter äl såsom ont i brösten och molvärk... Nu denna gång känner jag knappt något och idag är det 5 dagar sen

Äl. Kan det skilja så mycket mellan olika graviditeter om det nu skulle vara så att jag är gravid ? Jag kände som sagt mycket mer symptom sist innan jag ens visste att jag va gravid, kanske inte blev något denna gång... Tänkte testa om 7 dagar

• Yennie88

Min ryggsmärta har tilltagit ordentligt, för att slippa smärta behöver jag gå som en anka, mindre bekvämt! De gånger jag haft sån här smärta är i samband med mens, den är beräknad till helgen, hoppas det inte är den som knackar på. Har inga andra "menssymtom", vilket jag sällan har ändå...

• Tussigullan
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 23:13:30 följande:

Jag har förstått från forum och av egna erfarenheter att många män är så. Min kille var superexalterad när vi skulle ha vår första men inför andra bebisverkstan så är han mer att det tar sig när det tar sig. Jag pratar inte så mycket med honom om det för jag märker att han inte tycker att det är spännande, så jag hänger här på familjeliv istället

Ja men lite så...Får lixom vädra tankarna här istället med likasinnade :)
  • Villbligravidnu

Jag märkte igår att brösten har växt lite och det har kommit en droppe bröstmjölk helt av sig själv, men idag när jag var på toa så hade jag fått suspekta flytningar. Det är BIM-1 och jag har alltid spottings dagen innan mens. Dessa flytningar var tjocka gula och lite grönaktiga. När jag såg dom så tänkte jag att nu är det helt kört, nu kommer mensen. Jävla protestegeronhalt och jag som beställt sån kräm men inte hunnit få den än. Sen läste jag i en annan tråd om gravidflytningar, att dom ofta är just gula och tjocka och ibland lite grönaktiga. Vet inte om jag vågar fortsätta hoppas :-/

• Malin 845
    Malin 845 skrev 2015-07-07 07:34:56 följande:

Jaha, nu vet jag inte vad jag ska tro.. Tog först den översta, men råkade få ner stickan snett och trodde då att det blev fel. Men är två tydliga sträck! Tog en till och visade det nedre resultatet... Hmm vilken ska man tro på? Kan äl vara på gång? Eller blev hela testet fel när jag doppade ner stickan snett? phpumaF6w24563.jpg

Nån som kan hjälpa mig med detta?
  • Migas
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 20:56:44 följande:
    I början av min första graviditet minns jag att jag drack vatten som en kamel. Det är faktiskt ett symptom som uppkommer i början av graviditeten när kvinnan ökar i blodvolym. Jag minns att det var väldigt påtagligt i vecka 6-7 men jag minns inte att det var så innan BIM. Men nu är jag väldigt törstig så jag funderar på om det kanske är ett tecken ändå
    Jo, att det är vanligt förekommande tidigt i graviditeten visste jag om, men jag vet inte om jag har hört talas om det som ett tidigt graviditetstecken, men man kan ju alltid hoppas.  När har du BIM?
    Natt91 skrev 2015-07-06 21:21:23 följande:
    Jag hade senaste mensen 12/6. Jag tog ett test i lördags. Vet att det är tidigt men man kan ju hoppas :) jag kan äta lite men inte alls mycket. Sen har jag haft förhöjd temp sen förra veckan. Borde ha BIM på söndag om min app räknat rätt haft preventiv medel sen 10år men lätt för att bli gravid (har vart det en gång och då kände jag ingenting först när jag inte fick mens). Tänkte testa i morgon bitti och se vad det blir. Har ett lager med tester hemma!
    Jag ser, jag äter ju hellre lite och ofta än mycket på en gång just nu. Då är det ju inte många dagar kvar för dig heller. Några mer tecken sen igår?

Det låter lite som mig. Jag fick tyvärr ett missfall för några månader sedan, och den gången valde jag att testa några dagar efter BIM bara för att mensen inte kommit. Då kände jag inget mer än lite molande mensvärk som aldrig gick över men inget illamående eller stramande bröst eller liknande. Den gången hade jag dock stenkoll på när BIM var och beräknad ägglossning, så kanske var mer avslappnad pga. den kontrollen. 
    Fronten skrev 2015-07-06 22:46:40 följande:
    Jag kunde skrivit ditt inlägg. Känner exakt igen symptomen - samtliga. Har Bim mellan i dag och i övermorgon. Ingen mens än men precis som du beskriver. Kanske mens på g.Får se om jag kan hålla mig från test i morgon bitti. Onödigt om mensen kommer i morgon el onsdag ändå...
    Det låter ju spännande att vi har exakt samma symptom, nu är det bara att hoppas att mensen uteblir. Min har inte kommit än iaf.  

Jo. jag tänker nog försöka att inte testa förrän helgen, då jag inte gillar ovissheten som kommer med ett negativt test och ingen mens även fast jag vet att det kanske är för tidigt att testa. Jag har hellre hoppet kvar en stund till än att gå och fundera på varför det inte kommer någon mens när testet är negativt liksom.

Hur har det gått för dig? någon mens eller har du kanske redan tagit ett test? 
  • Migas

En liten uppdatering, fortfarande lyser mensen med sin frånvaro Dock känner jag även idag menssmärtor (eller vad man ska säga) och stundvis är de starkare än ingår, men ingen känsla av att nu kom mensen, men sen var det inget, som jag annars har fått ibland. Illamåendet är kvar i etapper och stundtals mer än bara en aning, särskilt idag på förmiddagen efter att ha stått och jobbat några timmar. Likaså känner jag av bröstsmärtan mer idag, även fast det fortfarande är ganska av och till. 

Får se om jag vågar testa imorgon eller om jag avvaktar till helgen.  Hur har det gått för er andra idag?

• pannkakan87

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..
    Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad Tungan ute
    Bim+1 idag.

• sommarblomma1
    Malin 845 skrev 2015-07-07 17:40:41 följande:
    Nån som kan hjälpa mig med detta?
    Var det samma urin du använde eller kissade du två gånger efter varandra?
Svar på tråden Vi med BIM i juli