• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Villbligravidnu
    Tussigullan skrev 2015-07-06 21:47:22 följande:

Satt o läste på fb och sa till min sambo att en bekant precis fått bebis..han tycker att jag känner mig stressad över att få bebis. Att jag har bråttom. Bråttom har jag inte men klart man blir mer o mer sugen på bebis när man ser var o varannan nu som får barn..."ha inte så bråttom..skulle det ta sig nu så blir det väl säkert missfall bara för det" sa han. Han tänker verkligen att tar det sig så gör det, att man inte ska noja eller rusa, och det har han väl visserligen en poäng i men blir ändå lite putt. Jag känner mig inte stressad eller nojig, bara lite sugen på bebis och ännu mer såklart när folk på fb viar upp sina. Han verkar inte förstå att en del kvinnor har såna känslor. Får väl hålla min barnlängtan för mig själv och oxå tänka att blir det så blir det..men eftersom jag har koll på min äl tänker jag inte tänka så mer än ett år till för tar det sig inte innan dess så vill jag såklart kolla så allt står rätt till..hoppas på denna månad :)

Jag har förstått från forum och av egna erfarenheter att många män är så. Min kille var superexalterad när vi skulle ha vår första men inför andra bebisverkstan så är han mer att det tar sig när det tar sig. Jag pratar inte så mycket med honom om det för jag märker att han inte tycker att det är spännande, så jag hänger här på familjeliv istället
  • Villbligravidnu
    Malin 845 skrev 2015-07-06 22:40:47 följande:

Men om den aldrig blir lika stark, har man inte äl då? Verkar vara svårt att få två lika starka linjer.

Jag vet inte hur det funkar. Jag har i alla fall ÄL för jag har blivit preggo även om ÄL-stickorna inte har hittat ÄL. Jag tycker det har varit slöseri med pengar så jag har varit snål och bara testat varannan dag. Tempningarna funkar mycket bättre för mig än ÄL-stickorna.
  • Malin 845
    m2b skrev 2015-07-06 22:59:40 följande:
    Ja det tolkar jag det som eftersom dippar efter. Kände ganska tydligt med för värk i äggledarna som sen avtog. Värken kan dock va både innan/under/efter har jag hört.

Jag har fått ännu starkare tidigare cykler, men kan ju va så att den där extra extra starka inte är så länge så kanske missas. Hade jag tagit någon timme tidigare/senare kanske det vart ännu starkare.
    Ja jag har annars mer värk när jag känner av äl än vad jag känner nu. Men kanske får ont när den redan varit då. Att äl är innan man känner av den..
    Är svårt att veta när man ska testa. Slutar kl 7, om jag inte hinner glömma det och däcka innan så tar jag äl testet då :) och lägger upp med om jag kommer ihåg det :)
  • Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 23:35:19 följande:
    Jag vet inte hur det funkar. Jag har i alla fall ÄL för jag har blivit preggo även om ÄL-stickorna inte har hittat ÄL. Jag tycker det har varit slöseri med pengar så jag har varit snål och bara testat varannan dag. Tempningarna funkar mycket bättre för mig än ÄL-stickorna.
    Jag vet knappt om jag har äl.. Ja jag får snåla med mina med, köpte 14 st och trodde de skulle räcka länge, men kommer de ju inte göra.. Min temp svajar väldigt mycket, vet knappt vad min medeltemp är..
  • My102
    MuM2girls skrev 2015-07-07 06:29:50 följande:

Äh skit:( negativt..

Jag har BIM den här veckan också, senast fredag. Testade också negativt i morse :( det är inte så kul att varje gång ha en strimma hopp så snabbt släcks. Jag har testat massor av ggr sen en vecka typ.
  • KaffeTös

Hade hoppats på ett fint plus idag efter mina svaga igår.. Men fick detta.. Är det helt kört nu? BIM-2

• Malin 845

Jaha, nu vet jag inte vad jag ska tro.. Tog först den översta, men råkade få ner stickan snett och trodde då att det blev fel. Men är två tydliga sträck! Tog en till och visade det nedre resultatet... Hmm vilken ska man tro på? Kan äl vara på gång? Eller blev hela testet fel när jag doppade ner stickan snett?

Svar på tråden Vi med BIM i juli