• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-16 11:34:31 följande:
    Håller alla tummar och tår för dig! smile1.gif
    Här fick jag helt blankt gravtest imorse (Yay!) och hoppas att mitt vul imorgon förmiddag visar att alla missfallsrester är ute och att mina äggblåsor dignar! smile2.gif
    Tack.
    Hoppas allt är ute, det borde det vara om testet är negativt. Hoppas äl kommer tillbaka fort. Jag har själv 3missfall bakom mig så vet vad du går igenom.
  • EkoS

Det mest positiva test jag haft sen vi började försöka. Hoppas att det betyder att vi har större chans den här gången också...

• Flerattälska
    sowe81 skrev 2015-06-16 08:38:12 följande:

Hej

Varit lite tyst här I tråden ett tag, varit så mycket på hemmaplan så här innan semestertider. Men nu är det iaf snart dags för äl och den kommer såklart att infalla på midsommardagen, o vi har gäster ons.- lördag morgon. Har vi tur så har jag äl på söndag så vi hinner ligga på lördag och söndag. Att ligga när vi har gäster går inte för vi har så tunna väggar och 3 barn som ska sova lite varstans.

Så vi funderar på att prova koppmetoden några dagar nu bara för att inte missa chansen.

Nån som provat det? (alltså att han lägger sin sats I en kopp och jag suger upp med en "spruta" och sprutar in) Blir ju superduperoromantiskt men vad gör man inte efter 2 år....

Jag måste bara säga att jag beundrar er som tvingats försöka så länge och som trots allt håller ångan och uppfinningsrikedommen vid liv. Hatten av för er! Ni gör det så himla bra. Jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas inom kort.
  • märtanpärtan

Hej! Jag hoppar gärna in här!

Första försöket och har BIM 19/7

Inne på sista mensdagen här, förhoppningsvis på länge...

• märtanpärtan

BIM

29/6 Akire-84, andra försöket.

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7 Att vänta, nionde försöket (två missfall under tiden)

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: Elyssa81, andra försöket

1/7: livias

1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

2/7: Lisafisa22, andra försöket

2/7 ElsaR, andra försöket

4/7: Camilllla, första försöket

5-7/7: fsake, andra försöket

6/7 Nirvie, tredje försöket

7/7: nist, andra försöket

8/7: Tr86, tredje försöket

9/7 Fronten, tredje försöket

10/7 Novembersmile

14/7 88therese, andra försöket

15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll

19/7 märtanpärtan, första försöket

21/7 Familje lyckan, första försöket

• Interiorista
    halo83 skrev 2015-06-16 12:16:42 följande:

Hur många dagar får man positivt på äl test? Andra dagen idag men idag har jag skitont på vänster sida å tempökning så gissar på att ägget släppt nu?

Jag undrar samma sak. Jag hade äl i fredags, men fick just två sträck, fast det var svagt men ändå tydligt.
  • EkoS

Jag tror att ägget släppt så fort det vlir svagare på testet

Interiorista skrev 2015-06-16 16:38:44 följande:

Jag undrar samma sak. Jag hade äl i fredags, men fick just två sträck, fast det var svagt men ändå tydligt.

• EkoS
    märtanpärtan skrev 2015-06-16 17:00:51 följande:

Har ni ändrat era kost/dryckesvanor någonting när ni bestämt att ni ska försöka?

Första månaderna drack jag inte alkohol mellan äl och mens, sen slutade jag dricka helt. Nu tänker jag att jag kan ju inte gå runt och leva som att jag är gravid för alltid, så nu gör jag ett graviditetstest innan jag dricker alkohol. Men det är så himla svårt det där.

Hur tänkte du göra?
  • märtanpärtan
    EkoS skrev 2015-06-16 17:14:13 följande:

Första månaderna drack jag inte alkohol mellan äl och mens, sen slutade jag dricka helt. Nu tänker jag att jag kan ju inte gå runt och leva som att jag är gravid för alltid, så nu gör jag ett graviditetstest innan jag dricker alkohol. Men det är så himla svårt det där.

Hur tänkte du göra?

Det där med alkohol har jag funderat lite på fram och tillbaka, men det blir nog så som du gör. Dricka innan ägglossning, fast jag gör ett test innan för säkerhets skull. tror jag ska dricka lite nu på midsommarafton iaf.. Jag vet inte, det är ju första gången det här för mig..
Svar på tråden Vi med BIM i juli