• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • EkoS
    livias skrev 2015-06-17 17:27:36 följande:

Äl tider här.. Men svårt att veta vilken dag. Kör ju lite efter en app så man har lite koll men kroppen är ju oberäknelig. Blir kanske till att testa äl stickor nästa månad. Fast känns som att dom också kan vara lite svåra utifrån tråden. Vilka hade ni rekommenderat, ni som kör på äl tester?:)

Jag kör med graviditetskollens. Mest för att de är billiga ???? Då kan jag testa flera gånger om dagen så jag hittar exakt vilken tid ägget släpper. Tror att vi har en väldigt kort fertil period (på mindre än ett dygn) så det känns skönt att få grepp om tider... Funkar bra!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-17 14:57:27 följande:

Hålla ut!?!? Med min ägglossningshistorik lär jag snarare få samtidigt som din andra!

Haha! Nä, nu är det dags att din cykel rättar till sig tycker jag. Tippar på äl om 2 veckor för dig med!
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-17 13:11:50 följande:
    Fan vad värdelöst att vi är två i samma sits! Du får plussa och behålla graviditeten nu så vi får lite hopp här! Jag känner i alla fall lite tröst i att vi får hjälp efter nästa missfall så jag hoppas det sker snart så man inte behöver spendera dagen för sin första BF som ogravid. smile4.gif
    Värdelöst var ordet. Tänker också att händer det en gång till får vi iaf hjälp. Har fått tips om en studie i Borås (bor i Gbg) som man kan söka till i så fall. Känns tryggt. Men så otur hoppas vi att vi inte har! När hade du ditt första bf? Jag hade typ 18 sept om jag inte minns fel.
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-17 22:25:23 följande:

Värdelöst var ordet. Tänker också att händer det en gång till får vi iaf hjälp. Har fått tips om en studie i Borås (bor i Gbg) som man kan söka till i så fall. Känns tryggt. Men så otur hoppas vi att vi inte har! När hade du ditt första bf? Jag hade typ 18 sept om jag inte minns fel.

Vad intressant, är det någon speciell studie de gör där?

Min första bf var 24 oktober, trodde faktiskt aldrig att jag inte skulle vara gravid igen då men nu verkar det mer och mer som att det är däråt det barkar. Vilka veckor har du fått dina missfall?
  • livias
    EkoS skrev 2015-06-17 20:25:53 följande:

Jag kör med graviditetskollens. Mest för att de är billiga ???? Då kan jag testa flera gånger om dagen så jag hittar exakt vilken tid ägget släpper. Tror att vi har en väldigt kort fertil period (på mindre än ett dygn) så det känns skönt att få grepp om tider... Funkar bra!

Tack för tipset! Ska nog testa dom då nästa månad om det inte tar sig denna vill säga;) men det tror jag faktiskt inte. Som du sa, kan ju vara bra att få lite koll. Börjar nämligen tro att jag har äl lite tidigare än vad appen säger.
  • Att vänta
    mkes skrev 2015-06-17 22:41:58 följande:
    Vad intressant, är det någon speciell studie de gör där? smile1.gif

Min första bf var 24 oktober, trodde faktiskt aldrig att jag inte skulle vara gravid igen då men nu verkar det mer och mer som att det är däråt det barkar. Vilka veckor har du fått dina missfall?
    Fick tipset av gynekologen jag gick till bara för att göra en enkel undersökning nu efter 2:a missfallet. En läkare som heter Lennart Blomqvist som har en studie där där de som varit med tydligen har varit väldigt nöjda. Tror att det är mest för de som bor i Västra Götaland men man kan säkert försöka vara med även utifrån. Man skulle ringa till växeln på sjukhuset bara!

Fick mitt första i v 8+3 så då kändes det ju som att det hade gått lång tid (även om det förstås inte alls är så lång tid egentligen). Det andra var redan i v. 5+1 och då plussade jag så svagt och hade bruna flytningar från början så jag var helt inställd på det.

Det är svårt det där med första bf. Att det blir som någon slags milstolpe. Men vi blir väl gravida båda två innan dess. Vi ska ju plussa nu i juli!!
  • Att vänta
    livias skrev 2015-06-17 17:27:36 följande:

Äl tider här.. Men svårt att veta vilken dag. Kör ju lite efter en app så man har lite koll men kroppen är ju oberäknelig. Blir kanske till att testa äl stickor nästa månad. Fast känns som att dom också kan vara lite svåra utifrån tråden. Vilka hade ni rekommenderat, ni som kör på äl tester?:)

Jag kör digitala för jag har så svårt att tolka strecken. Har rätt tydliga tecken på när det är dags att testa så jag behöver inte använda så många test ändå!
  • Flerattälska

Åh ibland önskar jag att jag hade ett facit för hur min kropp fungerar. Jag har alltid haft stenkoll på min Äl och mens men efter flera missfall och cystor så "tvingades" jag prova tre månader med p-piller för att vila kroppen och stabilisera hormonbalansen. Äntligen är sista pillret taget men frågan är hur lång tid det tar innan kroppen startar upp och får äl igen...

Svar på tråden Vi med BIM i juli