• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • sowe81
    märtanpärtan skrev 2015-06-16 17:00:51 följande:

Har ni ändrat era kost/dryckesvanor någonting när ni bestämt att ni ska försöka?

Jag lever som vanligt. Går inte att leva som gravid 2 veckor varje månad är man får hålla på länge. De månader som jag tycker mig känna nåt minskar jag ner på alkohol nån vecka innan Bim, o jag brukar testa mig från äl+10.
  • sowe81
    Symetrical skrev 2015-06-17 10:49:39 följande:

Alla missfallsrester ute och ungefär lila stora äggblåsor på båda sidorna, så gynekologen tippade på äl om kanske en två veckor. Återkommer med datum när känningarna och äl-testen indikerar nedsläpp!

Så skönt.... bara att börja ligga =)
  • Angdev

Hej igen alla från junitråden och hej alla nya!

Mensen är på ingång på dag 34 i cykeln. Har varierande längd, allt ifrån 27-34 dagar, väldigt lång ev ÄL mao. Liiite svåberäknad :)

Detta blir vårt 8:e försök till syskon. Sonen är drygt 11 månader. Han blev till på 2:a försöket så det går något segare denna gång. 

ÄL: 30 juni-4 juli
    BIM: 14-21 juli

• mkes
    Symetrical skrev 2015-06-16 21:21:50 följande:

Hoppas vi lyckas tima äl och bim den här gången, dudette! <3

Ja! Vi lyckades ju tima våra missfall rätt bra i alla fall. Jag lär få äl om två veckor, tror du att du kan hålla ut tills dess?!
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-16 22:07:35 följande:

Har också haft två missfall sen vi slutade med skydd i augusti. Började väl försöka på riktigt med tajmade ägglossningar typ i november så vi är i samma sits. Men tredje gången gillt!!

Fan vad värdelöst att vi är två i samma sits! Du får plussa och behålla graviditeten nu så vi får lite hopp här! Jag känner i alla fall lite tröst i att vi får hjälp efter nästa missfall så jag hoppas det sker snart så man inte behöver spendera dagen för sin första BF som ogravid.
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-06-17 13:05:08 följande:
    Ja! Vi lyckades ju tima våra missfall rätt bra i alla fall. smile5.gif Jag lär få äl om två veckor, tror du att du kan hålla ut tills dess?! smile2.gif
    Hålla ut!?!? Med min ägglossningshistorik lär jag snarare få samtidigt som din andra!
  • Elyssa81

Är det någon mer som använder cb ÄL-test med dubbel hormonindikator? Jag har fått blinkande gubbe i 4 dagar nu. Jättesegt! Trodde att man skulle ha sett två dagar och sen fast! Kan detta innebära att jag inte har någon ÄL denna månad?

• Yennie88

Hej allihopa! Tänkte hoppa med i denna grupp också.

Jag och sambon gör försök nummer två nu vid nästa äl ca 27/6 och bim 11/7. Första barnet för oss båda, vi är 27 och 28.

29/6 Akire-84, andra försöket.

30/6: EkoS, åttonde försöket

1/7 Att vänta, nionde försöket (två missfall under tiden)

1/7: Halo83, trettonde försöket

1/7: Elyssa81, andra försöket

1/7: livias

1/7 Hoppas sommar 2015, första försöket

2/7: H1ssa, första försöket

2/7: Sowe81, sjunde försöket

2/7: Mayy

2/7: miamarina84, nionde försöket

2/7: Lisafisa22, andra försöket

2/7 ElsaR, andra försöket

4/7: Camilllla, första försöket

5-7/7: fsake, andra försöket

6/7 Nirvie, tredje försöket

7/7: nist, andra försöket

8/7: Tr86, tredje försöket

9/7 Fronten, tredje försöket

10/7 novembersmile

11/7Yennie88, andra försöket

14/7 88therese, andra försöket

15/7 Flerattälska, första försöket efter uppehåll

21/7 Familje lyckan, första försöket

• livias

Äl tider här.. Men svårt att veta vilken dag. Kör ju lite efter en app så man har lite koll men kroppen är ju oberäknelig. Blir kanske till att testa äl stickor nästa månad. Fast känns som att dom också kan vara lite svåra utifrån tråden. Vilka hade ni rekommenderat, ni som kör på äl tester?:)

• miamarina84
    Elyssa81 skrev 2015-06-17 16:37:54 följande:

Är det någon mer som använder cb ÄL-test med dubbel hormonindikator? Jag har fått blinkande gubbe i 4 dagar nu. Jättesegt! Trodde att man skulle ha sett två dagar och sen fast! Kan detta innebära att jag inte har någon ÄL denna månad?

De e olika. Jag har blinkande gubbe sådär fyra till sex dagar innan den blir stilla i två dagar, därefter slutas det med en blinkande gubbe :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli