Vi med BIM i juli
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Åh jag veeet! Asså blir så ledsen, har BIM imorgon och kunde såklart inte hålla mig så tog ett test imorse som var negativt, så jag förväntar ju mig inget annat än att ha ett par extra trosor med i väskan imorgon då tant röd säkert kommer dyka upp :( När ska det va min tur? ... Lycka till! Håller tummarna, berätta hur det går
Hej tjejer! Har inte hunnit kika något mer än som hastigast här då jag jobbat så mycket.
är nu på äl+6 och åkt på världens UVI sedan äl. Så är det alltid. Men läkaren skrev ut ett antibiotika som ej ska intas om man tror man är gravid, så jag avvaktar tills mensen eller plusset kommer för att avgöra hur det blir.
Får helt enkelt stå ut med svedan i fem dagar till. Inga symtom förutom hemskt ömma bröst sedan äl+1. Så har det varit sedan förlossningen. Vet ej om jag blivit känsligare eller om jag har hormonobalans.. Antar att tiden får avgöra. Plusset känns hemskt långt bort nu, men samtidigt vet jag att vi väntar på någon speciell. Så väntan blir mer hanterlig.
Hej tjejer! Har inte hunnit kika något mer än som hastigast här då jag jobbat så mycket.
är nu på äl+6 och åkt på världens UVI sedan äl. Så är det alltid. Men läkaren skrev ut ett antibiotika som ej ska intas om man tror man är gravid, så jag avvaktar tills mensen eller plusset kommer för att avgöra hur det blir.
Får helt enkelt stå ut med svedan i fem dagar till. Inga symtom förutom hemskt ömma bröst sedan äl+1. Så har det varit sedan förlossningen. Vet ej om jag blivit känsligare eller om jag har hormonobalans.. Antar att tiden får avgöra. Plusset känns hemskt långt bort nu, men samtidigt vet jag att vi väntar på någon speciell. Så väntan blir mer hanterlig.
Men är det inte bättre att du tar kontakt med läkaren igen och ber o får en annan antibiotikakur? Berätta att ni försöker bli gravida och att du inväntar bim nu. Att gå med obehandlad uvi kan ju inte heller vara bra för ett eventuellt foster i magen samt att det kan ge andra konsekvenser?
Det har dessvärre hänt för min del.
Gått från att vara som en klocka med äl på dag 14-15 och en cykel på 29 dagar till världens mest oregelbundna cykel på allt från 28-52 dagar. Det jag märkt nu på senaste tiden är dock att äl alltid sker sjukt sent och cyklerna snarare verkar bli längre än kortare! Har fått letrozol utskrivet nu för att få fart på äggblåsetillväxten.
Han visste det mycket väl. Berättade även att vi förlorade vår son i v 22 i april, och att vi är hemskt rädda för att äventyra en eventuell graviditet. Ändå skrev han ut det.
Kändes faktiskt lite olustigt då han tog graviditetstest (inte blodprov) och konstaterade att jag ej var gravid. Jag berättade då att jag tar ägglossningstest och bara är 6 dagar efter eventuell ägglossning. Han sa då att det var ett "pålitligt negativt resultat" ändå :S
Jag menar, för många har väl inte ens ägget fäst 6 dagar efter ägglossning. Det hade väl varit en sak med blodprov också antar jag, men det var en sticka.
Ska dricka tranbärsjuice i några dagar och avvakta. Vi vågar helt enkelt inte ta risken.
Men gud va konstigt. Nej så ska det ju definitivt inte vara. Finns det någon annan läkare du kan vända dig till för en second opinion? Nej, sex dagar efter äl är inget pålitligt resultat och det ska man veta som läkare! Fy va dåligt!!