• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • miamarina84

Idag är det fredag.

Jag hade ägglossning någon gång mellan måndag o onsdag, finns de chans att man kan känna att de tog sig även ägget inte sätter sig fast förens dag 7-10!?

• björnbär
    miamarina84 skrev 2015-07-17 19:50:33 följande:

Idag är det fredag.

Jag hade ägglossning någon gång mellan måndag o onsdag, finns de chans att man kan känna att de tog sig även ägget inte sätter sig fast förens dag 7-10!?

Hormonerna släpps inte tills ägget har suttit sig fast - så nej, det är inte chans att man får symptom innan dess. {#emotions_dlg.flower}
  • miamarina84
    björnbär skrev 2015-07-17 21:58:15 följande:

Hormonerna släpps inte tills ägget har suttit sig fast - så nej, det är inte chans att man får symptom innan dess. 

Jag tänkte väl det, logiskt egentligen. Men blev osäker då så många känner symtom osv snabbt efter sin ägglossning.
  • miamarina84

Först väntar man på att mensen ska ta slut, sedan väntar man in den fertila v, därefter känna in sin ägglossning, sedan går man runt o känner efter om ägget sätter sig o när sedan avslutar vi med att invänta ett plus eller mens.

Gud vad vissa väntar, lider med dem som gör inväntar allt så :( jag är glad över att kunna släppa detta med barn lite :)

• mkes
    miamarina84 skrev 2015-07-17 19:50:33 följande:

Idag är det fredag.

Ägget ska ju tydligen signalera att det är på väg till livmodern vilket gör att kroppen ställer in sig på graviditet, men att känna av det är nog tveksamt. Dock kan ju ett ägg fästa tidigare än dag 7!
  • QueenS

Grattis till alla plus!

Idag kom mensen :( Så jävla tråkigt! Får försöka nästa månad.

Lycka till alla som inväntar BIM

• björnbär

Symptomen vid ägglossning, mens, implantation, och graviditet är alla väldigt likadana så det kan göra att man blir förvirrad. {#emotions_dlg.flower}

• adam2011
    björnbär skrev 2015-07-18 09:27:29 följande:

Symptomen vid ägglossning, mens, implantation, och graviditet är alla väldigt likadana så det kan göra att man blir förvirrad. {#emotions_dlg.flower}

Ja visst blir man förvirrad av alla symtom i kroppen, speciellt mellan ÄL och BIM..är på BIM - 8 och oj vad jag går och känner efter.. Hade varit skönt om man bara kunde stänga av fram till BIM, jobbig väntan.... Obestämd
  • halo83

Är på äl+7 och tror fasiken jag fått ett plus. Vågar inte hoppas än då jag fått ett spökstreck tidigare. Men detta kan man se utan å anstränga sig och kom upp direkt. Hade även bara Hållt mig i 2 Tim kom jag på efteråt. Skitsvårt å få bra bild dock

Svar på tråden Vi med BIM i juli