NZZZZ skrev 2017-03-30 22:10:04 följande:
1 år?!! Herregud. Då ska jag knipa igen, vi postade egenremissen slutet på jan och var på första besöket nu i mars. Spolning och spermaprov nr 2 i april. Gått snabbt men känns ändå som tiden står stilla. Kan säkert dröja till nästa läkarbesök där vi har ett sammanfattande möte. En fråga- det finns väl säkert folk som avbokar besök osv, finns det ingen sådan kö för er att ställa er i?
Jag är livrädd jag med. Den tanken skrämmer mig verkligen. Hade jag inte älskat min kille som jag gör och känna att han är allt jag vill ha hade jag lämnat nu. Inget man vill gå genom det här. Jag är 27 och han är 30. Ibland slår den dumma tanken mig att jag är barnlös pga honom men försöker vifta bort den direkt igen. Känner du nånsin så? Det är ju ingen i min närhet som förstår vad jag går genom eller känner i denna kris så känns så skönt att man inte är ensam här, även om jag inte önskar att ngn skulle få gå genom detta.
Jag kan verkligen inte förstå att allt ska ta så lång tid. Jag har frågat efter avbokade tider, men de har hittills sagt att det inte finns några. Det enda jag hade tur med är tiden när jag spolade mina äggledare. Då fick jag en tid precis innan de stängde för sommaren, annars hade jag väl fått vänta 2 månader till. Vilket landsting tillhör du?
Jo visst har jag också tänkt så, men som du också skriver, jag älskar min man så himla mycket. Vi gifte oss förra året. Det är en tjejkompis till mig som vet om våra problem eftersom vi började försöka samtidigt. Hon har en son som fyller ett år i maj. Hon är verkligen snäll och stöttande, men hon blev ju gravid bara några månader efter de började försöka. Så det är klart jag är avundsjuk och det känns tungt att träffa henne och hennes bebis. Annars är det få i vår omgivning som vet något. Min man har berättat för sin mamma och sin bästa kompis. Vet några i din omgivning om era problem?
Jag låter nog väldigt utseendefixerad nu, men jag är rädd att eftersom min man är halvsvensk kommer de välja någon donator från samma land. Då är jag rädd för att barnet kommer få tex stor näsa eller vara hårig (usch vad hemsk jag låter, men det är så jag känner). Min man har sagt att han har samma rädsla. Han har sagt att han vill hellre att de väljer en mörkhårig svensk donator. Jag förstår om folk tycker att jag låter bortskämd och borde vara nöjd med det vi får, men jag kan ju inte rå för hur jag känner. Det är nog därför vi lutar mer mot Danmark om vi måste använda oss av en donator. Där vekar det som om vi kan få vara med och välja eller komma med önskemål.