• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    MoKa skrev 2015-08-07 15:22:03 följande:
    Vad menar hon med tidigt? Du hade ju bim för flera dagar sedan?
    I deras värld är allt innan v 5 tidigt. De verkar tycka att man skall avvakta med att testa tills mensen är en vecka sen typ. Yeah, right!

Och jorden är de facto platt. Pyttsan!
  • MoKa
    Symetrical skrev 2015-08-07 15:41:47 följande:

I deras värld är allt innan v 5 tidigt. De verkar tycka att man skall avvakta med att testa tills mensen är en vecka sen typ. Yeah, right!

Och jorden är de facto platt. Pyttsan!

Hahahaha!!!!!

Vad tror hon om oss plustörstande kvinnor egentligen!
  • Anonym (Snel)

Idag kom mensen på BIM, känns skittrist för jag trodde verkligen att vi lyckats denna gången. Bra ändå att cykeln är relativt regelbunden.

Har spenderat en vecka på Kos och verkligen trott att jag var gravid. Superömma bröst och illamående till och från gjorde tom min man misstänksam.

Jag läser om det ni skriver om molande värk vid äl och mensvärk. Jag har endometrios och känner var och varannan dag hugg, stickningar och molande värk i magen, ryggen och tom värk ner i benen när det är som värst. Men nu kan jag inte sluta tänka "nu kanske det är ägget som fäster" eller "det är nog livmodern som växer". Nån mer här med endometrios som försöker bli gravid? Hur tänker ni kring det här med naturlig graviditet och ev IVF?

• MoKa

Jag ska kolla om jag har det om ca tre veckor. Har en del symtom som bm tyckte påminner om det eller ev. cystor. Ska göra ett vävnadsprov pga förändringar på cellprovet så då gör jag det samtidigt. Men jag har haft ont länge, redan innan sonen föddes och den gången gick det ju både bra och snabbt. Så om det är endometrios jag har är det antagligen en lättare variant för jag har mest ont när jag har sex (vissa ställningar) och under mensen.

Kan det annars göra det svårare att bli gravid?

• Anonym (Bim 3 augusti)
    MoKa skrev 2015-08-07 15:22:03 följande:

Vad menar hon med tidigt? Du hade ju bim för flera dagar sedan?

Hade bim den 3:e, hon sa man ska helst vänta 1-2 veckor efter bim för att ge kroppen en ärlig chans att producera hcg.

Men eftersom testet idag visade väldigt svagt positivt ville hon att jag kommer redan nästa vecka.
  • Anonym (Snel)
    MoKa skrev 2015-08-07 16:19:17 följande:

Jag ska kolla om jag har det om ca tre veckor. Har en del symtom som bm tyckte påminner om det eller ev. cystor. Ska göra ett vävnadsprov pga förändringar på cellprovet så då gör jag det samtidigt. Men jag har haft ont länge, redan innan sonen föddes och den gången gick det ju både bra och snabbt. Så om det är endometrios jag har är det antagligen en lättare variant för jag har mest ont när jag har sex (vissa ställningar) och under mensen.

Kan det annars göra det svårare att bli gravid?

Så tråkigt att höra att man misstänker det. Vet du vad du ska göra för undersökning på om det är endo du har? Det finns bra endo-grupper här på familjeliv sen finns endometriosföreningens hemsida med bra info också. www.endometriosforeningen.com/  "Endometrios är en godartad sjukdom men som kan leda till livslånga symtom i form av t ex smärtor, energilöshet och svårigheter att bli gravid"

Vissa har svårare att bli gravida som har endometrios, främst pga sammanväxningar och minskad rörlighet av äggstockarna. Om man har en diagnostiserad endo har man därför rätt till assisterad befruktning utan att genomgå infertilitetsutredning och man behöver därför inte försöka själva i ett år innan man kan söka hjälp. Den förklaringen har jag fått av min läkare iallafall. 
  • MoKa
    Anonym (Snel) skrev 2015-08-07 16:52:17 följande:

Så tråkigt att höra att man misstänker det. Vet du vad du ska göra för undersökning på om det är endo du har? Det finns bra endo-grupper här på familjeliv sen finns endometriosföreningens hemsida med bra info också. www.endometriosforeningen.com/  "Endometrios är en godartad sjukdom men som kan leda till livslånga symtom i form av t ex smärtor, energilöshet och svårigheter att bli gravid"

Vissa har svårare att bli gravida som har endometrios, främst pga sammanväxningar och minskad rörlighet av äggstockarna. Om man har en diagnostiserad endo har man därför rätt till assisterad befruktning utan att genomgå infertilitetsutredning och man behöver därför inte försöka själva i ett år innan man kan söka hjälp. Den förklaringen har jag fått av min läkare iallafall. 

Nej. Det är mest en första koll. Jag ska prata med läkaren och be henne kolla hur det ser ut och förklara mina problem typ. Kanske behövs ytterligare utredningar därefter beroende på vad som framkommer.

Men nu har jag haft problemen så länge att ett "vi avvaktar" inte kommer falla i god gjord.
  • Mamma 80

Precis som förra månaden har jag lite flytningar m "blodiga trådar" i. Bim mån-tis. Typ.

Brösten ömmar och är betydligt större och jag blir galen på denna ovisshet.

Mamma till 2 tweenies
  • Anonym (oooops?)

ÄL+ 11 imorgon, mensvärken har avtagit lite, brösten ömmar. Har lite dålig koll på när mensen borde komma - typ från imorgon lördag och senast tisdag. Skulle inte mensen dyka upp innan så tar jag ett test på min födelsedag den 13:e :-P Än så länge känner jag mig precis lika mycket gravid som ogravid. Det som lutar över åt ogravid är att vi hade sex ÄL-5 men har ju redan en knodd som springer runt här, gjord på samma sätt, så man vet ju aldrig... Haha!

• halo83

Äl+2-3 idag och fick världens hugg i magen lite åt vänstra hållet. Så pass att jag fick stanna upp å kippa efter luft i nån sek... Kan ägg fästa så pass tidigt? Om det nu skulle vara det... Aldrig känt nåt sånt här förut..

Svar på tråden Vi med BIM i augusti