• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Anonym (Pergotime) skrev 2015-08-07 21:11:37 följande:

Behöver ett snabbt svar om någon vill och kan svara.

Enligt min gyn var jag tvungen att börja med pergotime på den första mensdagen oavsett om det bara var en färgad flytning.

Det fick jag igår, men eftersom min cykel är helt ur balans och jag har haft cykler på ca 37 dagar de senaste månaderna så har jag enligt älkalendern haft äl den 2 aug (alltså i söndags)

Men nu hade vi sex igår och efter det har jag fått molvärk och det kom rosa efter samlaget. Idag på dagen har det inte varit något alls men nu ikväll så har jag haft molvärk och så kom det rosa igen.

Hur ska jag göra? Ta det som att mensen kom 9 dagar tidigare den här gången och börja med tabletterna?

Nej, du måste absolut avvakta någon dag till, skulle jag säga! Kan ju vara en så kallad nidblödning ifall du nu hade äl för 5-6 dagar sedan. Börjar du med pergotime då och är gravid kan det ju sätta hela kroppens hormoner ur balans och det skulle ju kunna vara förödande för lilla fröet!

Hur säker är du på att du hade äl den 2:a? Du kör inte med äl-test eller liknande?
  • Symetrical
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:24:55 följande:

Så där, då ha ja fått mannen att pissa på en sticka smile2.gif

Mannens till vänster mitt till höger...

Vad tror ni?
    Somsagt enligt hon på apoteket så blir det alltid ett streck, å det MÅSTE vara lika starkt som kontrollstrecket annars är man inte gravid...

Då måste hon vara helt desillusionerad! Eller hög, eller nåt!

Mannens test är ju helt blankt, ditt har absolut ett streck. Jag skulle sätta mina marker på att ditt äggo i allra högsta grad är preggo, babe!
  • Symetrical
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:53:06 följande:
    Det konstiga är att jag fått så här svaga sen i måndags och negativt på 2 digitala :-/
    Äh, du är nog bara lite svårstartad.

Tycker att du "borde" få positivt på ett digitalt nu, med tanke på hur tydligt strecket ändå är på ett icke känsligt test.
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-08-08 00:06:04 följande:

Ännu ingen mens här, beräknad till torsdags. Lite rosa på pappret tidigare idag så menskoppen åkte in då jag inte skulle vara hemma förrens sent. Vid uttag nu på kvällen, typ 8 timmar senare inget blod men slem med bruna inslag. Så det har inte slagit till än om det är mens på g...

Oooo! Kanske en nidis, babe!!
  • Anonym (otålig)
    misslina skrev 2015-08-08 07:26:06 följande:

Äntligen en glad fast gubbe på testet. Blev 6 blinkande glada gubbar innan en fast glad gubbe. Skönt att se att det blev ägglossning denna månad. Så nu ska väl ägget släppa inom 12-48 timmar? Stämmer det?

Så här har det sett ut för oss i veckan

Söndag blinkande, sex

Måndag blinkande, sex

Tisdag blinkande, sex

Onsdag blinkande, sex

Torsdag blinkande sex

fredag blinkande

lördag fast glad gubbe sex( hoppas vi får till det två gånger hihi)

Håll tummarna:)

Vi håller tummarna!
  • misslina
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-08 08:06:35 följande:
    Vi håller tummarna!
    Tack:)

Hur går det för dig?
  • Anonym (Fia)

Gjorde ett test imorse på bim -3. Klart och tydligt negativt! ???? Blir så less på det här varför tar det sig inte?

Vad kan jag göra för att öka mina chanser nästa månad? Hört något om nån kräm är den bra? Samt Pergotime kan det öka chansen att bli gravid? När kan man få en utredning om man är över 35? Någon som vet? Tacksam för svar :) kram

• Maalon

Det över testet är det jag la upp bild på igår, det nedre från idag, känns inte längre som det lan vara spök eller?
  • Anonym (Fia)
    Maalon skrev 2015-08-08 08:25:57 följande:

Det över testet är det jag la upp bild på igår, det nedre från idag, känns inte längre som det lan vara spök eller?

Stort grattis!! Inget snack om saken du är definitivt preggo :) när är ditt bim? Så stor skillnad på ett dygn.
  • Anonym (Pergotime)
    Symetrical skrev 2015-08-08 07:45:39 följande:

Nej, du måste absolut avvakta någon dag till, skulle jag säga! Kan ju vara en så kallad nidblödning ifall du nu hade äl för 5-6 dagar sedan. Börjar du med pergotime då och är gravid kan det ju sätta hela kroppens hormoner ur balans och det skulle ju kunna vara förödande för lilla fröet!

Hur säker är du på att du hade äl den 2:a? Du kör inte med äl-test eller liknande?

Tack för ditt svar.

Jag har inte testat med äl test dena här månaden eftersom vi inte skulle börja bebisverkstaden förens den här månaden då jag skulle ta pergotime.

Vi gifter oss den 29 och ville då egentligen inte bli gravida innan dess.

Men OM det är en nidis hur länge kan man blöda med en sån?

Har aldrig mig vetligt haft det innan.

Min cykel kan variera mellan 29-37 dagar så det här är verkligen et dilemma då jag samtidigt inte vill gå miste om en månad med pergotime heller.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti