• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • babytjejen

Snart dags att börja kolla ältester igen...på tisdag ska min fertila period börja o sedan äl runt söndag. Har kommit igång med nyttigare mat o mkt mindre onyttigheter..gått ner två kg ca så är ju lite närmare en bättre kropp som är mer gravidvänlig. Hoppas naturligtvis att detta är gången som ger ett plus men får tänka att om det inte lyckas så har jag en månad till på mig att loosa lite mer i vikt o så...

Grattis till alla som plussat, hoppas det är min tur snart!!

• Solstrålen1988

Grattis till alla plus

Börjar analysera lite eventuella antydningar på tidiga symtom, eller önske symtom här då bmi -10 är på tok för tidigt att testa på även om fingrarna kliar.

Vilka var era första symtom och när kom dem?

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-09 19:44:08 följande:
    Förbannade hormoner, vad de kan ställa till med! smile4.gif

Jag tycker att stickorna har funkat bra för mig. Tror inte att det spelar så stor roll så länge du ändå tänker byta till cb sen när du börjar märka av stegring. smile1.gif

Har tid till min gyn 2/9 (i v 8+1) för tidigt ul. Vill kolla så att allt står rätt till då först innan jag ringer och bokar inskrivning hos barnmorskemottagningen.
    Ja de är inte roliga :(.
    Aha men då ska jag klicka hem fler :)

Vad härligt, känns det spännande? :) har ni berättat för någon än? :). Men brukar man inte ringa barnmorskan först?
  • marol

Härligt med alla nytillkomna plus, man blir hoppfull gör sin egen del! Stort grattis till preggosarna och varmt lycka till önskar jag alla andra som försöker! Heja oss!

• KaffeTös
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-09 21:59:52 följande:

Grattis till alla plus

Börjar analysera lite eventuella antydningar på tidiga symtom, eller önske symtom här då bmi -10 är på tok för tidigt att testa på även om fingrarna kliar.

Vilka var era första symtom och när kom dem?

För min del började det med ett stick/en ilning genom underlivet och nedre delen av magen 5 dagar efter äl. Misstänker att det var då ägget fäste eftersom jag kände exakt samma sak 5-6 dagar efter äl när jag blev gravid sist (slutade dock i MF). Tänkte att det kunde vara ett gott tecken men har inte vågat hoppas eller känna efter för mycket. Sen kände jag inget fram tills för några dagar sedan (några dagar innan bim) då jag känt av lite molvärk, trötthet i ländryggen efter att jag ansträngt mig mycket och väldigt ömma bröstvårtor. Men det jag reagerat mest på, konstigt nog, är att jag för första gången i mitt liv har blivit brun i solen trots bara några timmar i solstolen igår. Jag har aldrig i mitt liv fått så mycket färg, blir alltid bara lite röd, trots flera utlandssemestrar, och dessutom inte blivit brun direkt efter bara 3 timmars sol! Har varit så mallig och tjatat hål i huvudet på sambon om att jag äntligen är brun, haha! ;) Så jag googlade och det visar sig att gravida lättare blir bruna i solen pga hormonerna (vilket påverkar pigmenten) och det visade sig stämma i mitt fall då jag plussade idag på bim! :D
  • mammaA93

Nu jäklar ska vi väl ändå ha prickat in äl!
    Sex alla dagar med hjärtat och äl idag enligt appen men äl den 7nde enligt mig själv (trådiga flytningar som liknade rå äggvita och molvärk i livmodern).
    Har de senaste två dagarna haft extremt mjölkiga och kladdiga flytningar.. Tillomed så sambon reagerat så jag hoppas att det blir ett pluss nu!!

• misslina
    mammaA93 skrev 2015-08-09 22:41:28 följande:

Nu jäklar ska vi väl ändå ha prickat in äl!
    Sex alla dagar med hjärtat och äl idag enligt appen men äl den 7nde enligt mig själv (trådiga flytningar som liknade rå äggvita och molvärk i livmodern).
    Har de senaste två dagarna haft extremt mjölkiga och kladdiga flytningar.. Tillomed så sambon reagerat så jag hoppas att det blir ett pluss nu!! phpuEUTqY15011.jpg

Vi har haft äl samtidigt och bim kommer samtidigt :) mitt schema ser exakt ut så där;)

Åh vad jag håller tummarna för oss
  • Elyssa81
    Jenka81 skrev 2015-08-09 21:32:58 följande:
    "Tips från coachen" kissa i en burk eller något på morgonen och spara till senare smile1.gif Hoppas på tydligt plus smile1.gif
    Ah smart .
  • Cocolemon

Tog ett test nu i morse och visst ser jag ett plus, tydligare i verkligheten än på bilden...

Men varför är det inte starkare när jag är på BIM +3?

• Anonym (Funderam..)
    Cocolemon skrev 2015-08-10 06:19:03 följande:

Tog ett test nu i morse och visst ser jag ett plus, tydligare i verkligheten än på bilden...

Men varför är det inte starkare när jag är på BIM +3?

Jag är på bim +9 och har testat supersvagt i en veckas tid.. Väntar nya testet idag dom ska vara känsligare. Tror inte du behöver oroa dig, +3 är ju inte så långt gånget och det syns ju tydligt även om det ät svagt ..
Svar på tråden Vi med BIM i augusti