• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • KaffeTös

Lämnade semesterstället precis för att åka till stan och köpa ett digitalt med veckoindikator, synd bara att jag kissade två gånger innan jag åkte iväg. Kliar i fingrarna.. Hur länge bör jag vänta innan jag tar det? Är på BIM+1 och fick ett rätt starkt positivt på TL igår trots eftermiddagsurin.

• Regnbågsfärg
    MoKa skrev 2015-08-10 11:31:26 följande:
    Haha all info är ok i sådana här trådar :)

Det kliar i fingrarna att testa men jag tror det är lite för tidigt fortfarande.

Mår lite illa till och från men det gör jag lätt annars också så det ska jag nog inte gå på. Igår när jag var ute och sprang så kände jag mot slutet som molvärk i magen och det var något nytt.

Men det är så lätt att känna efter lite för mycket i väntan på ett plus...
    Ja man känner ju efter mer än någonsin..tyvärr..
    Åh
  • Regnbågsfärg
    KaffeTös skrev 2015-08-10 11:39:05 följande:

Lämnade semesterstället precis för att åka till stan och köpa ett digitalt med veckoindikator, synd bara att jag kissade två gånger innan jag åkte iväg. Kliar i fingrarna.. Hur länge bör jag vänta innan jag tar det? Är på BIM+1 och fick ett rätt starkt positivt på TL igår trots eftermiddagsurin.

Då hade jag köpt två hehe ett för idag och ett för imorgonbitti hihi
  • Symetrical
    m2b skrev 2015-08-10 10:37:47 följande:

Säkert stått tidigare i tråden men vad kostar gravtestet från Lloyds. Funderar på köpa ett i veckan. Men ligger lite off placerat för mig geografiskt så vet inte.

Bara äl+7 med. Nu börjar tiden snigla ordentligt

Tvåpack för 119 kr.
  • Symetrical
    Natt91 skrev 2015-08-10 10:59:39 följande:

Jag testade nu i morse, fortfarande ett svagt på testa tidigt ifrån lloyds. Medans vanliga gravtestet var väldigt svagt knappt synbart. Jag är på BIM -1 nu. Det känns som det drar i tjejmagen och har gjort det sen i lördags. Kan det vara mens som är pågång eller ev. gravidsymptom.

Bild..?!?
  • Jenka81
    Cocolemon skrev 2015-08-10 09:47:36 följande:
    Tack :) så då kan man iaf tycka att det bör bli starkare om några dagar då hcg nivån borde öka? :p helt ny på det här :)
    Ja, det borde öka ju längre tid som går nu
  • MoKa
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-10 12:16:51 följande:

Ja man känner ju efter mer än någonsin..tyvärr..

Åh

Fick värmeslag under lunchen och började må illa av maten. Thai. Kunde inte äta det under förra graviditeten... Hmm nu steg hoppet och ändå vågar jag inte hoppas för mycket. Kommer ju bli så ledsen om det inte tagit sig.
  • Elyssa81
    KaffeTös skrev 2015-08-10 11:39:05 följande:

Vi är på samma. Har också köpt ett digitalt. Testade starkt plus idag på BIM -1. Ska vänta till imorgon eller tisdag med mitt .
  • MoKa

Jag har ett grav.test hemma från Apoteket. Men jag hittar ingen info på förpackningen eller instruktionsbladet hur låga hcg-halter det mätet. Hittar inget på nätet heller. Någon som vet?

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-10 07:53:50 följande:
    Absolut! Både spännande och fantastiskt roligt och efterlängtat. <3

Vi har berättat för min mamma, svärfar och några få vänner.

Är det första barnet ringer nog de flesta bm först, för att boka tid för hälsosamtal och inskrivning. Men eftersom jag har min gynekolog som har följt mig sedan april och som skrev ut letrozol till mig för att stimulera min äl (vilka jag förvisso aldrig hann använda) så känner jag att jag först vill se att allt är som det ska med mitt lilla skrå. Känner ingen panik att ringa bm. Man skall (förhoppningsvis) vara gravid en väldigt lång tid, så knappast någon stress om jag inte har inskrivning förrän i v 9-10. smile1.gif
    Åh vad underbart <3

Ja men vad härligt att inte hålla er hemlighet hemlig för alla :D.
    Jaha men då har du och läkaren mer koll på läget :). Jag vet inte om det är letrozol jag behöver för min äl, som lyser med sin frånvaro. Låg fertilitet på cb idag igen, börjar bli tröttsamt.
    Hoppas att allt är bra med din plutt där inne! :D nej precis är ingen stress :) kommer du vara med i bakgrunden i nästa tråd med? September tråden? :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti