• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-07-12 12:21:58 följande:

Någon annan som känt att det typ spänner i livmodern?

Gör inte så ont som i början av veckan då jag hade ont i äggstockarna. Nu känns det mer trångt!

Har också ömma bröst, trött hela tiden och klarar inte av lukten av varm mat så bra???? inget illamående ännu, bara lite yrsel. Hoppas det håller sig så!

Kul att läsa hur alla känner sig!

Jag känner också så, och ibland river det riktigt till så att det gör rätt ont. Det tycks vara så för mig, så har slutat oroa mig för det. Nu har jag börjat märka av pyttelite illamående på morgnarna och förmiddagarna, men ingen panik än så länge.

Egentligen tycker jag det är lite mysigt då det värker och bubblar i magen, känns som att det faktiskt händer något där! Skrattande
  • drommenomenliten89

Tog test idag igen men veckoindikator för att min man inte trodde på de andra testerna och där stod att jag var gravid! Haha jag har fattat lite redan på de andra testerna. Ringde även barnmorskan idag så ska på ett första besök 21 juli. Då går jag in i vecka 7 (6+0) och kommer även då prata med dem om att få göra ett tidigt ultraljud så jag kan ringa och medella IVFkliniken om vad som gäller! Hoppas innerligt att slippa gå igenom IVFen och att våran lilla prick vill stanna kvar i min mage och växa till sig! :)

• pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-13 00:08:19 följande:
    Så kul att du delar med dig hur det var när du berättade! :)

Väldigt kul att läsa din blogg! Kommer följa dig! Har dock ingen blogg längre själv.
    Vad kul! :) Hoppas att du länkar din blogg sen om du väljer att starta en!
  • fraizer
    elin1987 skrev 2015-07-13 07:35:03 följande:

Jag äter folsyra tabletter från Apoteket, köpte multikvinna vitaminer nu på morgonen och så ser jag att dom innehåller lika mycket folsyra som tabletten från Apoteket. Vad tror ni överdoserar man om jag tar båda ? Vad äter ni för vitaminer nu under graviditeten ? :)

Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sedan den dagen som vi bestämde oss för att försöka få barn. Har inskrivning om en vecka och ska då höra med bm om vad de tycker att man ska äta.
  • elin1987
    fraizer skrev 2015-07-13 09:24:26 följande:
    Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sedan den dagen som vi bestämde oss för att försöka få barn. Har inskrivning om en vecka och ska då höra med bm om vad de tycker att man ska äta.
    Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?
  • Amanda87
    elin1987 skrev 2015-07-13 10:13:54 följande:
    Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?
    Är du gravid ska du ju ringa på en gång :) 
  • elin1987
    Amanda87 skrev 2015-07-13 12:46:18 följande:
    Är du gravid ska du ju ringa på en gång :) 
    Okej jag får nog ta och göra det. Är så rädd för allt märker jag nu efter missfallen, var så jobbigt att få hemskickat broschyrer och behöva ringa och avboka tiden :( vill som låta nästa vecka passera det är den tidpunkten båda missfallen inträffat.
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-07-13 08:36:13 följande:

Jag känner också så, och ibland river det riktigt till så att det gör rätt ont. Det tycks vara så för mig, så har slutat oroa mig för det. Nu har jag börjat märka av pyttelite illamående på morgnarna och förmiddagarna, men ingen panik än så länge.

Egentligen tycker jag det är lite mysigt då det värker och bubblar i magen, känns som att det faktiskt händer något där!

Lite mysigt är det ju ????

Skulle aldrig skrivit att jag inte mådde illa för det gör jag nu. Räcker med att jag sätter mig upp så snurrar världen! Åka bil börjar kännas ganska uteslutet. Ligger bara ner och känner mig ynklig. Tur att man har en bra sambo! ????
    Oplanerad Mamma
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-07-13 15:01:36 följande:

Lite mysigt är det ju ????

Skulle aldrig skrivit att jag inte mådde illa för det gör jag nu. Räcker med att jag sätter mig upp så snurrar världen! Åka bil börjar kännas ganska uteslutet. Ligger bara ner och känner mig ynklig. Tur att man har en bra sambo! ????

Jag har faktiskt också börjat känna av lite illamående, mest på morgonen och förmiddagen och det kommer och går lite... Man ska vara försiktig med vad man önskar sig, tydligen... Jag hoppas bara det hålls såhär lugnt. Håller tummarna för du börjar känna dig bättre!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-13 13:51:09 följande:
    Okej jag får nog ta och göra det. Är så rädd för allt märker jag nu efter missfallen, var så jobbigt att få hemskickat broschyrer och behöva ringa och avboka tiden :( vill som låta nästa vecka passera det är den tidpunkten båda missfallen inträffat.
    Vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?