• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Obsession89

Hej allihopa! Jag hoppar gärna också in!
    Är gravid i v9 (8+1) och mår superbra! Hade en brun flytning i v 6 och var lite orolig men i onsdags var jag på tidigt ultraljud och fick se en böna med pickande hjärta:) så viss oro har försvunnit!
    Ska på inskrivning den 28 juli och har varit på ett hälsosamtal precis när jag plussade :)

• drommenomenliten89
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:50:16 följande:

Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3
  • Irmisans
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-10 22:25:24 följande:

Bf-lista:

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3

Bf-lista:

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3

Irmisans 3/3
    Oplanerad Mamma
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 18:42:31 följande:
    Ja men eller hur! Har inte alls lust att tänka på missfall. Har kompisar som liksom "slarvat bort" hela första trimestern på att oroa sig för missfall och ångrar nu att det inte njutit mer. Så jag tänker vara precis tvärtom. Jag väntar barn, inte missfall. Punkt. :)
    Jag går till en privat mottagning men de gör inte ul tidigare än i v.11. Annars får jag åka upp till mvc på sjukhuset men det har jag inget lust med om jag inte får ont och blir orolig över utomkveds eller får blödningar osv.
    Har du tänkt göra kub?
    Det vet jag inte riktigt än, måste ärligt säga att jag inte vet hur de brukar göra här (det knasiga med att vänta första barnet och inte vilja prata om det med någon annan). Men något fostervattensprov blir det åtminstone inte, jag vill inte ta risken och blir det ett barn med kromosomavvikelse kommer jag nog att gilla det lika mycket ändå. Skrattande

Jag tänker nog också så, att jag väntar barn och inte missfall. Brukar tänka att visst, många graviditeter slutar med missfall, men många många fler slutar med en bebis. Så jag kör på det! Cool
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-07-10 19:25:09 följande:

Hej hej alla! Skulle gärna vilja vara med och följas åt :) 
    Jag plussade i onsdags, och ska vara i v.6+1. Pratade med barnmorskemottagningen imorses och ska dit på hälsosamtal den 22:a juli och ha inskrivning 31:a augusti. 
    Jag är väldigt glad trots att detta inte alls var planerat. Fyllde 21 i förrgår, har fast jobb och har varit tillsammans med min kille sedan jag var 14. Vet att detta kommer må bra men är väldigt nervös och kanske lite chockad! 

Det kommer säkert att gå jättebra! Nervös och chockad är det nog bara normalt och kanske lite bra att vara, vore ju skrämmande om man inte var nervös alls.

Och var glad att det gick så snabbt, vi har försökt i nästan två år, flera undersökningar och dyra hormonbehandlingar bakom... Men absolut värt det nu, såklart!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-07-11 09:07:28 följande:
    Det vet jag inte riktigt än, måste ärligt säga att jag inte vet hur de brukar göra här (det knasiga med att vänta första barnet och inte vilja prata om det med någon annan). Men något fostervattensprov blir det åtminstone inte, jag vill inte ta risken och blir det ett barn med kromosomavvikelse kommer jag nog att gilla det lika mycket ändå. Skrattande

Jag tänker nog också så, att jag väntar barn och inte missfall. Brukar tänka att visst, många graviditeter slutar med missfall, men många många fler slutar med en bebis. Så jag kör på det! Cool
    Barnmorskan jag pratade med tyckte att det var onödigt att göra kub eftersom jag är så ung (28år). Jag får ändå ett ultraljud liksom. Så vi har inte tänkt göra det som de ser ut nu i alla fall.

Eller hur! och jag mår jättebra, känner knappt av graviditeten förutom att jag blir andfådd och får hjärtklappning lättare. Plus att jag blir hungrig. :P
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-07-11 09:44:28 följande:
    Barnmorskan jag pratade med tyckte att det var onödigt att göra kub eftersom jag är så ung (28år). Jag får ändå ett ultraljud liksom. Så vi har inte tänkt göra det som de ser ut nu i alla fall.

Eller hur! och jag mår jättebra, känner knappt av graviditeten förutom att jag blir andfådd och får hjärtklappning lättare. Plus att jag blir hungrig. :P
    Jag blir också 28 i år, så jag tror inte det blir aktuellt för mig heller. Det visar sig, jag tar ingen stress av det i alla fall. Längtar bara till ultraljud nu, vill sååå gärna höra hjärtljuden! Men är ju för tidigt än.

Jag mår också väldigt bra, nästan så att jag tycker det är skumt, haha! Andfåtthet och hjärtklappning låter bekant, jag känner mig sällan riktigt mätt och blir trött i mage och rygg fort. Men annars är allt fint. Skulle faktiskt inte tacka nej till en liten spya, liksom för att säkerställa det hela. Hahahaha! Troligen enda gången i livet man säger så! Skrattande
  • Amanda87

Vad kul! Jag blir också 28! Var bor ni? :)

Jag blir bara kissig ganska ofta och känns som jag spänner magmuskler jämnt och ständigt men annars inget! Sedan har jag inte ansträngt mig något vidare så svårt att säga kring andfåddheten. Cyklar landsvägscykel och brukar cykla 15 mil i veckan. Har inte cyklat sedan jag plussade men det är pga vädret. Lär väl kanske få en chock då!

Håller med er om att några fler känningar hade fått det att kännas mer säkert och på riktigt, samtidigt är det ju dumt att vilja må dåligt :p speciellt nu när jag har 4 veckors semester. Inbillade mig dock i morse att kaffet smakade annorlunda..

Har ni märkt av det där med smaker och dofter?

Linkken skrev 2015-07-11 10:15:46 följande:

Jag blir också 28 i år, så jag tror inte det blir aktuellt för mig heller. Det visar sig, jag tar ingen stress av det i alla fall. Längtar bara till ultraljud nu, vill sååå gärna höra hjärtljuden! Men är ju för tidigt än.

Jag mår också väldigt bra, nästan så att jag tycker det är skumt, haha! Andfåtthet och hjärtklappning låter bekant, jag känner mig sällan riktigt mätt och blir trött i mage och rygg fort. Men annars är allt fint. Skulle faktiskt inte tacka nej till en liten spya, liksom för att säkerställa det hela. Hahahaha! Troligen enda gången i livet man säger så!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?