• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • drommenomenliten89

Jag ska fylla 26, bor i Skåne. Är i vecka 5 (4+1) men har bara molvärk/växtvärk och trötthet annars känner jag inte av så mkt mer. Är rädd att allt bara är inbillning eftersom jag inte har mer symtom.

• Amanda87
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-11 11:14:07 följande:

Jag ska fylla 26, bor i Skåne. Är i vecka 5 (4+1) men har bara molvärk/växtvärk och trötthet annars känner jag inte av så mkt mer. Är rädd att allt bara är inbillning eftersom jag inte har mer symtom.

Så kul, jag bor också i Skåne; Malmö. Varför skulle det vara inbillning? :) Du har ju plussat! Jag har inte heller några vidare symptom som sagt. 

Tänker att jag är glad att jag inte spyr och att jag kan äta allt som vanligt. När jag berättat för min sambo och vi pratade om ökad aptit osv så sa han bara "ja men då är det ju som att du varit gravid hela tiden" Skrattande 
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:00:04 följande:

Vad kul! Jag blir också 28! Var bor ni? :)

Jag blir bara kissig ganska ofta och känns som jag spänner magmuskler jämnt och ständigt men annars inget! Sedan har jag inte ansträngt mig något vidare så svårt att säga kring andfåddheten. Cyklar landsvägscykel och brukar cykla 15 mil i veckan. Har inte cyklat sedan jag plussade men det är pga vädret. Lär väl kanske få en chock då!

Håller med er om att några fler känningar hade fått det att kännas mer säkert och på riktigt, samtidigt är det ju dumt att vilja må dåligt :p speciellt nu när jag har 4 veckors semester. Inbillade mig dock i morse att kaffet smakade annorlunda..

Har ni märkt av det där med smaker och dofter?

Det där låter precis som jag, spänd mage och väldigt kissnödig :) 
    Jag har märkt av det där med dofter. Jag klarade inte av att använda min duschcreme häromdagen så jag var tvungen att åka till affären, provlukta på alla och köpa den som luktade minst illa... 
  • Gävle

Bf 16/3-16! Så v 5 (4+2) väldigt glad samtidigt nervös att något ska gå snett! Mitt första barn.

• Amanda87
    S79 skrev 2015-07-11 11:53:59 följande:
    Det där låter precis som jag, spänd mage och väldigt kissnödig :) 
    Jag har märkt av det där med dofter. Jag klarade inte av att använda min duschcreme häromdagen så jag var tvungen att åka till affären, provlukta på alla och köpa den som luktade minst illa... 
    Haha skönt att jag inte är ensam! Oh hur långt gången är du? 
    Haha alltså jag är fortfarande så chockerat glad att jag bara skulle tycka det vore en så kul grej att behöva åka och provlukta alla duschkrämer. Haha. Fast det måste vara jobbigt.. jag och min sambo är så nippriga att vi brukar skratta åt mina symptom osv. Än så länge inga känslostormningar mer än normalt. Min sambo är ganska härdad. :P 
  • drommenomenliten89

[quote=75514902][quote-nick]Amanda87 skrev 2015-07-11 11:44:25 följande:[/quote-nick]

Så kul, jag bor också i Skåne; Malmö. Varför skulle det vara inbillning? :) Du har ju plussat! Jag har inte heller några vidare symptom som sagt. 

Tänker att jag är glad att jag inte spyr och att jag kan äta allt som vanligt. När jag berättat för min sambo och vi pratade om ökad aptit osv så sa han bara "ja men då är det ju som att du varit gravid hela tiden"  

[/

Jag bor i Örkelljunga så inte så långt ifrån varandra då! :) ja men har försökt i 4 år så kan inte riktigt förstå och sen gör det inte enklare när både mannen och min mamma säger åt mig att inte ta ut något i förskott utan jag ska vänta till BIM. Vad skönt det känns att inte vara ensam med att inte ha så mkt symtom, ja jag också är glad man får behålla det man äter :)

Haha min man vill inte ta ut något innan han kan få svar till 100% att jag är

Gravid så står helt själv.

• drommenomenliten89

[quote=75514943][quote-nick]Gävle skrev 2015-07-11 11:58:18 följande:[/quote-nick]

Bf 16/3-16! Så v 5 (4+2) väldigt glad samtidigt nervös att något ska gå snett! Mitt första barn.

[/

Förstår dig Helt jag har BF 18/3 så jag är i v 5 (4+1)

• S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:59:29 följande:
    Haha skönt att jag inte är ensam! Oh hur långt gången är du? 
    Haha alltså jag är fortfarande så chockerat glad att jag bara skulle tycka det vore en så kul grej att behöva åka och provlukta alla duschkrämer. Haha. Fast det måste vara jobbigt.. jag och min sambo är så nippriga att vi brukar skratta åt mina symptom osv. Än så länge inga känslostormningar mer än normalt. Min sambo är ganska härdad. :P 
    Jo det var ganska roligt, både jag och sambon skrattade gott åt det :) Jag har inte heller så mycket symptom så allt är välkommet för att jag ska inse att jag inte bara inbillar mig. Igår kom dock en rejäl yrsel som jag gärna slipper i fortsättningen. 
    Jag är i vecka 7 (6+6) vecka 8 imorgon! :) Hur långt gången är du?
  • Amanda87
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-11 12:03:55 följande:

[quote=75514902][quote-nick]Amanda87 skrev 2015-07-11 11:44:25 följande:[/quote-nick]

Tänker att jag är glad att jag inte spyr och att jag kan äta allt som vanligt. När jag berättat för min sambo och vi pratade om ökad aptit osv så sa han bara "ja men då är det ju som att du varit gravid hela tiden"  

[/

Jag bor i Örkelljunga så inte så långt ifrån varandra då! :) ja men har försökt i 4 år så kan inte riktigt förstå och sen gör det inte enklare när både mannen och min mamma säger åt mig att inte ta ut något i förskott utan jag ska vänta till BIM. Vad skönt det känns att inte vara ensam med att inte ha så mkt symtom, ja jag också är glad man får behålla det man äter :)

Haha min man vill inte ta ut något innan han kan få svar till 100% att jag är

Gravid så står helt själv.

Okej då förstår jag att du står tveksam till resultatet. Jag har bara haft mens tre gånger sedan jag tog ut min spiral och därmed oregelbunden mens så jag visste knappt ens när jag skulle få mens. Använde mig av någon app och testade när den sa att jag skulle haft mens för 4 dagar sedan. Fick plus inom 15 sekunder.
    Inte så att vi planerat och kämpat för barn, vi sa mer att händer det så händer det. Tanken var dock att vi skulle väntat till sambon fått reda på om han fått tillsvidareanställning, men livet är för kort för att vänta på sådant. :)  

Kul att vi bor nära! Kanske inte är lika hårt tryck i Örkelljunga som i Malmö men testa och ring på måndag. Eller så borde du ju kunna gå dit och testa dig. Hoppas det går bra för dig! :) 
  • Amanda87
    S79 skrev 2015-07-11 12:08:42 följande:
    Jo det var ganska roligt, både jag och sambon skrattade gott åt det :) Jag har inte heller så mycket symptom så allt är välkommet för att jag ska inse att jag inte bara inbillar mig. Igår kom dock en rejäl yrsel som jag gärna slipper i fortsättningen. 
    Jag är i vecka 7 (6+6) vecka 8 imorgon! :) Hur långt gången är du?
    Haha härligt att ni också har nära till skratt! Det är väl en del av nervositeten och chocken som fortfarande finns där! 

Oj, ja yrslar är faktiskt riktigt obehagligt! 

När plussade du då?

Jag är i vecka 6 (5+0 idag). =) Helt otroligt, förstår det verkligen inte än. 
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?