• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • ofverberg

=75538286][quote-nick]Obsession89 skrev 2015-07-18 15:32:37 följande:[/quote-nick]

Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?

[/quote]

Känner inget men sambon tror på 70\30 att det blir en tjej och jag 80\20. Snacka om att vi kmrbli fförvånade om det visar sig en snopp på ultraljudet :)

• lindakarlsson4380
    elin1987 skrev 2015-07-18 14:46:44 följande:

Här har ni min svällda mage :) kanske inte mycket för världen men för mig känns den gigantisk som i vanliga fall har relativt platt mage :)

Haha oj! Vilken vecka är du i? :) är oxå svullen nu i v.10!
  • ofverberg
    saklek skrev 2015-07-18 12:51:38 följande:

Hej allihopa! Hoppar gärna in här Plussade idag på fjärde försöket! Är i vecka 4+2 och har BF 25 mars :D Har mensvärk till och från, kissar oftare och har en rejält svullen mage (det ser för sjutton ut som att jag är i 3-4 månaden!). Är 25 år, sambon 31 år, första barnet för oss båda.

Finns det fler östgötar i tråden?

Här har vi en till östgötare :)
  • elin1987
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-18 15:46:16 följande:
    Haha oj! Vilken vecka är du i? :) är oxå svullen nu i v.10!
    Jag är bara i v 6!! Helt galet men jag har haft en aptit utan dess like denna månad så det är säkerligen en och annan hamburgare som gömmer sig där under också ;)
  • elin1987
    Obsession89 skrev 2015-07-18 15:32:37 följande:
    Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?
    Jag har en jättestarkt känsla att det är en flicka..
  • pannkakan87

Jag har ingen känsla av vad det kan vara än.. Har alltid tänkt att jag ska få en pojke så det skulle väl vara det då. :)

Jag är oxå jättehungrig! Och äter en massa onyttigt hela tiden. Måste sluta med det nu, vill ju inte börja lägga på mig en massa extravikt som bara blir jobbig att bli av med sen. Hur äter ni? 

• Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-18 18:36:27 följande:

Jag har ingen känsla av vad det kan vara än.. Har alltid tänkt att jag ska få en pojke så det skulle väl vara det då. :)

Jag är oxå jättehungrig! Och äter en massa onyttigt hela tiden. Måste sluta med det nu, vill ju inte börja lägga på mig en massa extravikt som bara blir jobbig att bli av med sen. Hur äter ni? 

Jag är lite mer hungrig är vanligt och extra sugen på sötsaker! Tror dock att sötsuget beror på att jag har slutat snusa. Försöker äta nyttigt och varierat, mycket grönt och frukt, lyckas dock inte alltid :) men har inte gått upp något än iaf..
  • ofverberg

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

• elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-18 20:00:04 följande:

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

Jag tänkte faktiskt på det igår. Tänkte mest skriva för min egen del men kul grej att ge sitt barn sen :)
  • DesireeB

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0) Skrattande
    Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?
    Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon Skrikandes

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?