• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • ofverberg
    DesireeB skrev 2015-07-19 07:47:23 fömer nde:

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0)

Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?

Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon

Jag måste nog också införskaffa sportbh. Men heller ingen aning om någon bra. Spring leker med hunden å just nu får jag skutta runt medans jag håller om tittarna haha ser lite roligt ut.

Finns det speciella på någon mamma avdelning på typ H&M??
  • ofverberg
    DesireeB skrev 2015-07-19 08:40:12 följande:

sökte runt lite på nätet och hittade denna http://www.mammashop.se/gravid/underklader/gravid-bh.html?gclid=CIXq9N7K5sYCFeXPcgodRQAMoQ

någon som har testat denna? var ju ett bra pris iaf! Glad

Den verkar bra, bara svårt att veta storleken om tex L var alla inom samma färg?? För som jag har utan växande tuttar 75 G och då finns det ju inte, eller är det då L för det är inom samma ljusblåa färg? Vad tror du??
  • Linkken
    ofverberg skrev 2015-07-18 20:00:04 följande:

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

Jag skriver lite då och då i en "graviddagbok", men det är mest för min egen skull, för att hålla koll på symptom som kommer och går. Tror inte jag kommer att ge den till barnet sen, men säkert dela med mig en hel del ur den.

Intressant detdär, för min del har det gått precis tvärtom. Jag har inget sötsug alls sen jag blev gravid, och annars är jag den största godisgrisen i världen. Nu vill jag bara ha mat och frukt...

Vi har för övrigt bestämt oss för att inte ta reda på kön, det blir mer spännande så. Har ingen känsla alls ännu för vad det kan vara, kanske är det för tidigt ännu för att gissa något. Jag är nöjd oberoende! Glad
  • Linkken
    DesireeB skrev 2015-07-19 07:47:23 följande:

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0) Skrattande
    Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?
    Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon Skrikandes

Precis samma här, redan innan kl. 7 slår jag upp ögonen. Ofta mår jag illa då och kan därför inte somna om. Så typiskt då man är såååå trött och dessutom har semester och vill vila ut.

Samma sak med tuttarna också, grymt ömma! För min del går det dock bra med en stabil bh, men att gå utan bh är helt otänkbart, så fort jag tar av den känns det som att tuttarna ska explodera. Aj.
  • Natalila

Hej tänkte nästan hoppa in här jag!
    Kul med första barnet :)
    Fick ett plus i fredags och är väl beräknad i vecka 5 nu.
    Längtar redan ihjäl mig, hur ska detta gå?
    Nu är det bara hoppas att allt kommer gå bra hela vägen! :)

• pannkakan87
    DesireeB skrev 2015-07-19 07:47:23 följande:

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0) Skrattande
    Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon Skrikandes

Jag vaknar också jättetidigt!! Idag sov jag till nio och känner mig SÅ utvilad. De andra dagarna har jag alltså vaknat vid klockan sex. Sen känner jag mig bakfull resten av dagen för att jag är så trött, om jag inte sover en stund på dagen då.
    :P

Jag använder bara sportbh. Abecita kimberley som jag köpte på twilfit. Dom kostar en del men är verkligen sååå sköna. Brösten sitter där de ska och ser snygga ut under kläder osv. Har skrivit om dem på bloggen lite längre ned om du vill läsa, annars kan du googla abecita kimberley bara. :)
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 09:15:29 följande:

Grattis!! :D Känner samma här haha. Vill bara att tiden ska gå! Den här sommaren får gärna gå undan ;)
    När är din bf?
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 09:15:29 följande:

Grattis!! :D Känner samma här haha. Vill bara att tiden ska gå! Den här sommaren får gärna gå undan ;)
    När är din bf?
  • I norr
    ofverberg skrev 2015-07-18 20:00:04 följande:

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

Jag har köpt en fyll-i-bok "jag är gravid" den kändes lätt att fylla i och är från vecka 5. Hur man mår, tankar och så.

För övrigt så har jag knappt några symtom alls. Lite ömma bröst och ibland lite växtvärk. Mådde lite illa tidigare men tycker det har minskat å nästan försvunnit helt.

Längtar sååå till att tiden går för är orolig mest hela tiden att något ska gå fel.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?