• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Amanda87

Tillräckligt tillförlitligt? :p

Jag ska på fest i helgen med släkten. Ghaa, jag vet inte hur jag ska göra, min sambo ska inte med då han sedan tidigare ska hålla svensexa för sin vän.
    Min mamma, mostrar, min syster m familj ska vara där.
    Jag tror att jag är i vecka 5 enligt vad jag har kollat på sidor, men vad jag förstått svårt att veta om jag inte vet hur lång min menscykel är, och det vet jag inte..

Hur tycker ni jag ska göra? Det kommer drickas alkohol på festen och jag skulle inte kunna säga nej utan att det blev uppmärksamhet kring det. Funderar på att säga att jag har fått urinvägsinfektion och äter penicillin eller så ställer jag in och säger att jag har mensvärk eller något..

Jag känner att jag vill berätta för min mamma då jag vet hur glad hon skulle bli. Dock är syrran med familj där just nu, och det känns svårt att berätta för min mamma men inte syrran m.familj. 

Ang symptomer så kissar jag sjukt ofta..innan kissade jag ca 4-5 ggr per dag. Nu känns det som att jag går en gång i timmen.. sedan jag plussade i morse har jag känt lite i magen, inte molande men jag har känt något..
  • maliinnnn1990
    Amanda87 skrev 2015-07-09 15:41:08 följande:

Tillräckligt tillförlitligt? :p

Jag ska på fest i helgen med släkten. Ghaa, jag vet inte hur jag ska göra, min sambo ska inte med då han sedan tidigare ska hålla svensexa för sin vän.

Min mamma, mostrar, min syster m familj ska vara där.

Jag tror att jag är i vecka 5 enligt vad jag har kollat på sidor, men vad jag förstått svårt att veta om jag inte vet hur lång min menscykel är, och det vet jag inte..

Hur tycker ni jag ska göra? Det kommer drickas alkohol på festen och jag skulle inte kunna säga nej utan att det blev uppmärksamhet kring det. Funderar på att säga att jag har fått urinvägsinfektion och äter penicillin eller så ställer jag in och säger att jag har mensvärk eller något..

Jag känner att jag vill berätta för min mamma då jag vet hur glad hon skulle bli. Dock är syrran med familj där just nu, och det känns svårt att berätta för min mamma men inte syrran m.familj. 

Ang symptomer så kissar jag sjukt ofta..innan kissade jag ca 4-5 ggr per dag. Nu känns det som att jag går en gång i timmen.. sedan jag plussade i morse har jag känt lite i magen, inte molande men jag har känt något..

Det är positivt grattis. Det finns ett clearblue test som visar hur många veckor det har gått från befruktningen
  • Amanda87
    maliinnnn1990 skrev 2015-07-09 15:52:02 följande:
    Det är positivt grattis. Det finns ett clearblue test som visar hur många veckor det har gått från befruktningen
    Jag har lite koll på vilka datum det kan vara och är säker på att det var mellan 18-20 juni.. 
    Hur snart efter ni plussat kontaktade ni BM? 
  • lindakarlsson4380

Hallå :) jag är i v.9 nu (8+1) och lill*n är beräknad till den 19 februari.. hoppas knytet vill stanna bara. Är så orolig!

• Primarosa

Jag testade både under helgen och måndag/tisdags eftersom jag inte vågade hoppas och tänkte att det nog bara var något fel på testerna. Men plussen fortsatte komma Skrattande sedan dess har jag varit alldeles överväldigad av glädje.

Mest är jag trött, har lätt mensvärk då och då, och en svidande känsla i brösten. Ibland blir jag rörd över småsaker och börjar gråta. Jag vet inte om den kanske bara är av en slump, men jag har även varit sugen på potatis (med salt) vilket jag normalt sett inte tycker om. Kan man få cravings så tidigt?

Jag borde vara 4+4 idag men har inte träffat någon BM än. Försökte ringa om tid idag, men det är visst inte öppet igen förrän efter helgen Obestämd jag som känner mig så ivrig (och lite orolig om allt är som det ska).

• Amanda87
    Primarosa skrev 2015-07-09 17:42:43 följande:

Jag testade både under helgen och måndag/tisdags eftersom jag inte vågade hoppas och tänkte att det nog bara var något fel på testerna. Men plussen fortsatte komma Skrattande sedan dess har jag varit alldeles överväldigad av glädje.

Mest är jag trött, har lätt mensvärk då och då, och en svidande känsla i brösten. Ibland blir jag rörd över småsaker och börjar gråta. Jag vet inte om den kanske bara är av en slump, men jag har även varit sugen på potatis (med salt) vilket jag normalt sett inte tycker om. Kan man få cravings så tidigt?

Jag borde vara 4+4 idag men har inte träffat någon BM än. Försökte ringa om tid idag, men det är visst inte öppet igen förrän efter helgen Obestämd jag som känner mig så ivrig (och lite orolig om allt är som det ska).

Åh så kul för dig med! Grattis! 

Själv berättade jag för sambon när jag kom hem. Han blev helt chockad men glad. Så sa han "jaa, det är ju nu livet börjar". Så otroligt fint sagt. :) 

Jag tänker ringa BM i morgon. Jag är också orolig, mest nu innan de tolv första veckorna gått.. 
  • hvep

Grattis allihopa!! Jag plussade för en vecka sedan, och borde gå in i vecka 6 imorgon. Jag fick missfall i februari (blev gravid på första försöket) så känner mig orolig men samtidigt glad såklart!

Jag har berättat för mamma, men resten väntar vi med tills vecka 12!

Jag hade massor med symptom förra gången men denna gången har jag mest bara otroligt ont i brösten! Sover också jättedåligt och vaknar ovh måste kissa vilket aldrig händer annars. Idag kom lite småmolande illamående och extrem känsla för lukter. :):):)

• Linkken

Här i Finland ska man åtminstone ringa bm så fort som möjligt, jag ringde dagen efter att jag plussat och ska på inskrivning om tre veckor.

Blir otroligt snabbt trött i mage och rygg om jag står upp en längre tid och mina bröst tycks bli mer ömma för varje minut som går. Men det står jag så gärna ut med då jag tänker på vad som väntar! :)

• annasv1980

Man brukar inte ha inskrivning på MVC förrän i v 8-10. Men att välja en och boka tid är ju bra.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?