• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • förstabarnet

Ringde och fick komma på hälsosamtal ett par dagar efter att jag plussat. Ska på inskrivning först när jag är i v.13. Evigheter dit (v.5+3 idag).

• Linkken

Vi borde kanske ha någon slags lista så man lättare håller koll på vem som har bf när, och vilka alla som är med här. Roligt att många hakade på! Skrattande

Jag kan börja här och så får ni andra kopiera och lägga till er själva. Datumen lär ju ändra förstås, men det kan vi fixa i efterhand.

Linkken, bf 5.3.

• Amanda87

Ringde mvc idag och fick tid om 5 veckor för hälsosamtal. Telefonisten sa att det var bra att jag ringde så tidigt! Vi kunde ändra dag och tid så det bättre passade mig så jag kan vara så diskret som möjligt med det på jobbet.

Nu ska jag bara ställa in resan och festen till familjen i morgon. Får skylla på förkylning och feber då det är något som går nu med. Det är stora delar av min släkt som ska vara med och jag vill inte berätta än för dem. Nästa helg är det bröllop som gäller men det ska lösa sig också! Bara jag som behöver slingra mig från fester eller komma på strategier?

• Linkken
    Amanda87 skrev 2015-07-10 08:53:32 följande:

Ringde mvc idag och fick tid om 5 veckor för hälsosamtal. Telefonisten sa att det var bra att jag ringde så tidigt! Vi kunde ändra dag och tid så det bättre passade mig så jag kan vara så diskret som möjligt med det på jobbet.

Nu ska jag bara ställa in resan och festen till familjen i morgon. Får skylla på förkylning och feber då det är något som går nu med. Det är stora delar av min släkt som ska vara med och jag vill inte berätta än för dem. Nästa helg är det bröllop som gäller men det ska lösa sig också! Bara jag som behöver slingra mig från fester eller komma på strategier?

Nej, detdär är ju nog ett problem nu i semestertider. Mycket festligheter på gång... Blir till att dra till med en hel del vita lögner, men om det är nån gång det är okej så är det väl nu. Vill absolut inte att folk ska veta än, så jag får komma på riktigt bra orsaker till varför jag inte kan ta ett glas vin. Har ändå svårt att tro jag ska klara mig hela sommaren utan att någon ska märka nåt. Jag dricker sällan några stora mängder annars heller, men tar gärna en öl eller ett glas vin till maten och det är ju skumt att helt plötsligt lämna bort det.
    Nästa helg ska jag på en stor årlig fest där det alltid bjuds en massa dricka, tills dess får jag nog komma på nåt riktigt bra!!
  • Amanda87

Ja vi kanske kan dela med oss av lite tips och förslag på undanflykter. Till bröllopet klarar jag mig nog ganska bra då jag inte känner så många så ingen skulle reagera om jag bad om alkoholfritt. Tänkte ta med mig egen alkoholfri öl också om det ska minglas med dryck i glas. Sambon är toastmaster så jag hoppas vi kan styra viss saker i smyg.

Ja det är bara att ljuga på och om mina vänner, som jag ska träffa ikväll på mat och öl, misstänker något så kommer de ändå inte fråga.

Men det blir tråkigt när jag som i morgon måste avstå från festen "pga sjukdom" för att klara mig ur det på ett smidigt sätt.

Linkken skrev 2015-07-10 10:52:47 följande:

Nej, detdär är ju nog ett problem nu i semestertider. Mycket festligheter på gång... Blir till att dra till med en hel del vita lögner, men om det är nån gång det är okej så är det väl nu. Vill absolut inte att folk ska veta än, så jag får komma på riktigt bra orsaker till varför jag inte kan ta ett glas vin. Har ändå svårt att tro jag ska klara mig hela sommaren utan att någon ska märka nåt. Jag dricker sällan några stora mängder annars heller, men tar gärna en öl eller ett glas vin till maten och det är ju skumt att helt plötsligt lämna bort det.

Nästa helg ska jag på en stor årlig fest där det alltid bjuds en massa dricka, tills dess får jag nog komma på nåt riktigt bra!!

• drommenomenliten89

Plussade igår men var svagt, tog ett nytt idag och det var mkt skarpare. Är nu i vecka 5 (4+0 så bf 17/3) så fortfarande tidigt och allt kan hända. Har beräknad mens på söndag. Är rädd att vakna upp och allt bara är en dröm! :/ min man, mamma, extra mamma och bästa kompis vet hitintills vet. Kommer att vänta att berätta för andra. Mina syskon lär få veta den 29/8 ( om allt går vägen) och för pappa ska jag berätta nästa vecka och kommer att lägga offentligt i mitten av september. (Om nu allt går vägen)

Har inte så mkt symptom merän molande värk i magen (som mensvärk) och haft det sen förra helgen och är väldigt trött. Idag har jag lite huvudvärk men de kan jag ha annars också.

• Linkken

Märker att det är många som berättar mycket fortare för sina nära och kära än vad jag gör. Intressant detdär, kanske jag är onödigt nojig och försiktig.

Detdär med alkoholfritt har jag funderat på, och det är ju en smidig idé. Tror bara inte det funkar vid såna tillfällen då det bjuds och man är mer eller mindre "tvungen" att ta. Men tror sen jag ska ha en flaska alkoholfritt vin hemma, så ser det ut som att jag dricker. Då slipper man nog en hel del spekulationer...

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?