Amanda87 skrev 2015-07-10 08:53:32 följande:
Ringde mvc idag och fick tid om 5 veckor för hälsosamtal. Telefonisten sa att det var bra att jag ringde så tidigt! Vi kunde ändra dag och tid så det bättre passade mig så jag kan vara så diskret som möjligt med det på jobbet.
Nu ska jag bara ställa in resan och festen till familjen i morgon. Får skylla på förkylning och feber då det är något som går nu med. Det är stora delar av min släkt som ska vara med och jag vill inte berätta än för dem. Nästa helg är det bröllop som gäller men det ska lösa sig också! Bara jag som behöver slingra mig från fester eller komma på strategier?
Nej, detdär är ju nog ett problem nu i semestertider. Mycket festligheter på gång... Blir till att dra till med en hel del vita lögner, men om det är nån gång det är okej så är det väl nu. Vill absolut inte att folk ska veta än, så jag får komma på riktigt bra orsaker till varför jag inte kan ta ett glas vin. Har ändå svårt att tro jag ska klara mig hela sommaren utan att någon ska märka nåt. Jag dricker sällan några stora mängder annars heller, men tar gärna en öl eller ett glas vin till maten och det är ju skumt att helt plötsligt lämna bort det.
Nästa helg ska jag på en stor årlig fest där det alltid bjuds en massa dricka, tills dess får jag nog komma på nåt riktigt bra!!