• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Missii

Hej på er!

Jag hoppar in i denna tråden :)

Har BIM idag! Har haft en molande värk i magen från och till efter ägglossningen. Har vart hård i magen fram tills igår då min mage svullnade upp som om jag var i 4e månaden och blev helt kass i magen med mycket gas. Var även svagt illamående från och till igår. Gjorde ett grav-test igår morse men det visade negativt. jag hoppas inte tant röd dyker upp idag :( vad tror ni, kan jag möjligtvis ha en liten knodd i magen?

• elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-19 08:32:48 följande:
    Jag måste nog också införskaffa sportbh. Men heller ingen aning om någon bra. Spring leker med hunden å just nu får jag skutta runt medans jag håller om tittarna haha ser lite roligt ut.

Finns det speciella på någon mamma avdelning på typ H&M??
    Har ni dollarstore där ni bor ? Jag har gått igenom dom flesta sport bh-ar genom åren och kommit fram till att dollarstore av alla ställen har skönast i alla kategorier. 60 kr har jag för mig att dom kostar :)
  • elin1987
    I norr skrev 2015-07-19 09:35:46 följande:
    Jag har köpt en fyll-i-bok "jag är gravid" den kändes lätt att fylla i och är från vecka 5. Hur man mår, tankar och så.

För övrigt så har jag knappt några symtom alls. Lite ömma bröst och ibland lite växtvärk. Mådde lite illa tidigare men tycker det har minskat å nästan försvunnit helt.

Längtar sååå till att tiden går för är orolig mest hela tiden att något ska gå fel.
    Var köpte du den ?:)
  • Natalila
    pannkakan87 skrev 2015-07-19 09:34:02 följande:
    Grattis!! :D Känner samma här haha. Vill bara att tiden ska gå! Den här sommaren får gärna gå undan ;)
    När är din bf?
    Ja vill bara spola fram tiden lite ;)
    21 mars! Dudå? :)
  • pannkakan87
    Natalila skrev 2015-07-19 11:47:45 följande:
    Ja vill bara spola fram tiden lite ;)
    21 mars! Dudå? :)
    13 mars :)
    Ja eller hur! 25 augusti ska jag på inskrivning. Räknar ner dagarna!! :D
  • pannkakan87
    Missii skrev 2015-07-19 09:46:03 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in i denna tråden :)

Har BIM idag! Har haft en molande värk i magen från och till efter ägglossningen. Har vart hård i magen fram tills igår då min mage svullnade upp som om jag var i 4e månaden och blev helt kass i magen med mycket gas. Var även svagt illamående från och till igår. Gjorde ett grav-test igår morse men det visade negativt. jag hoppas inte tant röd dyker upp idag :( vad tror ni, kan jag möjligtvis ha en liten knodd i magen?

Ta ett test :)
  • Migas

Imorgon åker vi på en resa som vi länge velat göra  (resan bokades redan den 18 juni), men som av olika anledningar inte blivit av tidigare.

Nu känner jag mig dock inte lika taggad på resan som när vi bokade den för en månad sedan (även om det fortfarande ska bli roligt att komma iväg ) då jag de senaste dagarna har känt mig ganska trött och orkeslös, jag har börjat känna av ett starkare illamående av och till (och jag oroar mig för hur resan till flygplasten och flygningen ska gå), jag börjar behöva kissa allt oftare, brösten ömmar mer ofta nu och jag får ständiga attacker av växtvärk. Samtidigt som jag är glad över att känna en massa symptom denna gången (då det känns som mer hoppfullt då jag knappt kände något förra gången och då gick det inte så bra heller), så känns det jobbigt med tanke på att jag troligtvis inte kommer att kunna njuta av resan fullt ut som jag hade kunnat innan.

Jag glädjs åt både resan och graviditeten, men det känns lite "typiskt" att de skulle ske exakt samtidigt om man får säga så Förvånad

• elin1987

Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-19 13:54:46 följande:

Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..

För mig är det tvärtom men jag hade ju istället mindre symptom från början - inte ont i brösten osv. MEN du måste tänka på att det är helt normalt att symptomen går i vågor. Det finns ju nåt som kallas "spökveckor" då man inte märker av graviditeten så väl. Förstår att du blir orolig, det är vi nog allihop emellanåt. Men försök tänka på att du har oddsen med dig, de allra allra flesta graviditeter går vägen. :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-19 14:16:30 följande:
    För mig är det tvärtom men jag hade ju istället mindre symptom från början - inte ont i brösten osv. MEN du måste tänka på att det är helt normalt att symptomen går i vågor. Det finns ju nåt som kallas "spökveckor" då man inte märker av graviditeten så väl. Förstår att du blir orolig, det är vi nog allihop emellanåt. Men försök tänka på att du har oddsen med dig, de allra allra flesta graviditeter går vägen. :)
    Jo visst är det så :) de är bara mina gamla missfall som ger mig hjärnspöken titt som tätt. Ska försöka sluta känna efter så mycket och bara njuta
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?