• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • ofverberg

Här i Östergötland så får man tid till KUV om man vill. Fick tid till snackbesök när jag är i V.10 och ultraljud i V.12. Och är nu i V.6. Så långt kvar att vänta..

Vill veta att allt är ok och att inget händer så jag kan börja köpa lite nyfödd kläder :)

• pannkakan87
    ofverberg skrev 2015-07-20 12:20:26 följande:

Här i Östergötland så får man tid till KUV om man vill. Fick tid till snackbesök när jag är i V.10 och ultraljud i V.12. Och är nu i V.6. Så långt kvar att vänta..

Vill veta att allt är ok och att inget händer så jag kan börja köpa lite nyfödd kläder :)

Är Oxå ifrån Östergötland
  • fraizer

Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover.  Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu. 
    Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka. 

• saklek
    ofverberg skrev 2015-07-20 12:20:26 följande:

Oj, redan i vecka 12? Vet du om det är så för alla i Östergötland? Ska ringa BM imorgon om jag hinner så får väl svar då annars Känns ännu så overkligt att det är något som växer där inne...
  • elin1987

Buhuu karln är borta och jag ligger och kollar förlossnings serier. Jisses så jag grinar :b

• pannkakan87
    saklek skrev 2015-07-20 21:13:22 följande:
    Oj, redan i vecka 12? Vet du om det är så för alla i Östergötland? Ska ringa BM imorgon om jag hinner så får väl svar då annars Känns ännu så overkligt att det är något som växer där inne...
    Är oxå från östergötland och har också tid för inskrivning i v.11 ca och sen ultraljud veckan efter. :)
  • lindakarlsson4380
    fraizer skrev 2015-07-20 20:54:51 följande:

Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover.  Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu. 

Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka. 

Vi är på exakt samma tid i graviditeten, spännande :D Vi har tid för KUB den 10/8 och har inskrivningen med alla blodprov och så den 6/8, känns väldigt långt borta just nu men tiden bara springer iväg. Är du också sjukt nervös för missfall?
  • fraizer
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-20 22:13:58 följande:
    Vi är på exakt samma tid i graviditeten, spännande :D Vi har tid för KUB den 10/8 och har inskrivningen med alla blodprov och så den 6/8, känns väldigt långt borta just nu men tiden bara springer iväg. Är du också sjukt nervös för missfall?
    Va kul att vi ligger lika i graviditeten :) Jag glömde prata med min BM om KUB test så får ta upp det när jag ska dit nästa gång. Jag är faktiskt inte alls nervös för missfall utan tänker mer att om det sker så sker det av en anledning. Försöker tänka positivt och inte stressa upp kroppen för nåt man ända inte kan styra över .
  • elin1987

Just ja tjejer! Glöm inte bort att äta ca ett halvt kilo frukt om dagen. Det sa min bm på hälsosamtalet :)

• ofverberg

[quote=75546716][quote-nick]saklek skrev 2015-07-20 21:13:22 följande:-nick]

[/quote]

Vilka ska du gå till?? Jag ska till kvinnohälsa vid tinnerbäcksbadet. Bokade in båda mötena dagen efter plussat. Och skulle fundera över kub som isf görs i v.12.

Kändes bra att det görs snabbt.

Men vill även få ultraljud nu :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?