• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Nyholmskan

Hej! Vi plussade idag. Slutade med mina minipiller i mitten på maj och sista dagarna när mensen dels var en vecka sen och jag mått lite små konstigt så kändes det som att det kunde vara dags att kolla. Jag är så glad! Men ändå kan jag inte förstå än. Har längtat efter den här dagen i några år nu. Hoppas av hela mitt hjärta att allt flyter på bra. Utifrån mina egna uträkningar borde storken landa här i april 2016. ??

• junibarn19

Hur gör ni med gravidförsäkringar? Verkar som det finns både kostnadsfri och en man köper till. Vet inte hue jag ska göra. :)

• elin1987
    junibarn19 skrev 2015-07-21 10:24:17 följande:

Hur gör ni med gravidförsäkringar? Verkar som det finns både kostnadsfri och en man köper till. Vet inte hue jag ska göra. :)

Förra gången jag blev gravid tecknade jag en redan i v.5. Det slutade med missfall och blev bara jättejobbigt när dom ringde upp några månader senare och jag var tvungen att säga att det inte gick vägen. Har för mig att försäkringen inte börjar gälla förens efter v 20 så det är ingen stress :)
  • junibarn19

På Folksam där jag är försäkrad börjar den gälla från v.10 för mig och v.20 för barnet, jag är i v.10 :)

• elin1987

Är det någon mer som har fått humörsvängningar ?? Jag har gråtit hela morgonen typ.. Känner mig mest ensam i hela världen typ. Logiskt sett vet jag att det inte stämmer men just idag verkar alla vara upptagna med sitt.. Stackars min kille om jag ska vara så här känslig i 9 månader!

• pannkakan87
    Tjolahopp! Hur mår ni tjejer?Solig

Här har molvärken ökat men enligt apparna är det normalt eftersom fröt växer 1mm om dagen(!!) Skrattande
    Tuttarna är såå svullna och gör svinont. Trodde att jag skulle slippa onda bröst eftersom jag inte hade det från början, men sen några dagar tillbaka är de verkligen ömma.
    Har än så länge sluppit illamående även om jag kan känna lite avsmak ibland, men inget jag ens uppmärksammar så jag känner mig lyckligt lottad på den biten.

Jag är i v6+3 idag.
  • Natalila

Jag blir nästan lite orolig när jag mår så himla bra. Är bara väldigt trött.. Illamåendet som kom i ungefär 3 dagar har försvunnit de med så nu är de väl bara tröttheten som man märker av. Men ska väl vara glad åt de bara egentligen :)

• Nyholmskan

Jag har varit väldigt trött sista dagarna. Idag tex, somnade i bilen typ direkt. Somnade på soffan. Somnade i sängen. Säkert sovit bort två timmar. Haft en molande värk typ som mensvärk till o från sista veckan så jag har ju ändå trott att mensen skulle komma. Men icke! :) dock gör de rätt ont stundvis, är de okej att ta alvedon för de?.. Lite lätt halsbränna stundvis. Hur skall detta sluta? Jag har ju knappt hunnit bli gravid. Haha

• lindakarlsson4380
    Natalila skrev 2015-07-21 15:20:03 följande:

Jag blir nästan lite orolig när jag mår så himla bra. Är bara väldigt trött.. Illamåendet som kom i ungefär 3 dagar har försvunnit de med så nu är de väl bara tröttheten som man märker av. Men ska väl vara glad åt de bara egentligen :)

Jag har också känt mig orolig och tyckt jag mått "lite för bra" men idag hörde jag bebisens hjärtslag med min doppler i v. 10 (9+6), så nu är jag glad att jag mår så pass bra :D
  • Linkken
    fraizer skrev 2015-07-20 20:54:51 följande:

Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover.  Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu. 
    Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka. 

Så roligt! Vi ska på inskrivning om en vecka och jag längtar verkligen! Ska också försöka få ett privat ultraljud i v. 10 eller så, även om alla här får ett i v. 12. Jag är otålig, haha! Och vill veta att allt är som det ska eftersom vi försökt så länge.

Jag har mått väldigt illa och kräkts på morgnarna i en vecka nu (dock spyfri idag), är nu i v. 8 (7+3) och är otroligt trött och helt utan energi hela dagarna igenom. Det är förstås rätt jobbigt, men åtminstone känner jag mig rätt säker på att den lilla växer som h*n ska då och inte har försvunnit någonstans. Vilar så mycket jag kan nu bara och hoppas jag börjar må bättre så småningom. Jag lovade mig själv att inte gnälla om jag hade sån tur att jag blev gravid, så jag försöker hålla fast vid det!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?