• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • I norr

[quote=75540680][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-19 10:48:20 följande:[/quote-nick]Var köpte du den ?:)[/

På Åhléns står www.glimraforlag.se på baksidan på den. Är vit med en rosa rand på framsidan där det står Gravid och under det "en fyll-i-bok om nio månaders väntan" 149kr

• I norr

[quote=75541301][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-19 13:54:46 följande:[/quote-nick]Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..[/

Samma här...

• Irmisans

Vill tacka för alla fina tips för att kunna låtsas dricka! Körde på alkoholfria cider och drinkar. Funkade super bra! Längtar efter att säga till alla, men vill vänta tills vecka 12 tidigast ????

Oplanerad Mamma
  • elin1987

Är det någon mer som har börjat "boat" ?:) jag har blivit näst intill manisk med att ha det kliniskt rent hemma. Rensar och slänger hur mycket som helst bara det allra nödvändigaste behåller jag. Längtar till soptippen öppnar imorgon har några säckar med saker jag inte vill spara haha.. Vännerna blev då glad när dom fick välja och vraka på 3 Ikea påsar med kläder :)

• Migas

Jag undrar om det är stressen inför imorgon i kombination med lite sömn i natt som gör att jag känner mycket mer symptom i både mage, bröst och mer illamående idag gentemot igår? Eller kan symptom öka så markant över en natt? Hur mår ni andra?

• Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-19 18:20:08 följande:

Är det någon mer som har börjat "boat" ?:) jag har blivit näst intill manisk med att ha det kliniskt rent hemma. Rensar och slänger hur mycket som helst bara det allra nödvändigaste behåller jag. Längtar till soptippen öppnar imorgon har några säckar med saker jag inte vill spara haha.. Vännerna blev då glad när dom fick välja och vraka på 3 Ikea påsar med kläder :)

Hahaha, sådär är jag alltid annars! Skrattande Tyvärr (eller kanske är det en bra sak) har jag fått lägga min pedantiska personlighet åt sidan nu, för jag är alldeles för trött för att få något gjort överhuvudtaget. Längtar efter att få börja rensa och sortera och framförallt att ordna i bebisens rum. Men det får väl vänta lite ännu... Tror det är ganska vanligt att man känner som du gör, ut med det gamla för att göra plats för det nya. Glad
  • Linkken
    Migas skrev 2015-07-19 18:30:36 följande:

Jag undrar om det är stressen inför imorgon i kombination med lite sömn i natt som gör att jag känner mycket mer symptom i både mage, bröst och mer illamående idag gentemot igår? Eller kan symptom öka så markant över en natt? Hur mår ni andra?

Tycker nog symptomen varierar ganska ordentligt från dag till dag. Men håller med dig om att sömnbrist verkligen inte hjälper situationen just nu.
    Har haft en bättre dag med illamåendet, inte spytt och bara känt mig lite bakfull hela dagen. Dock såååå trött nu, det är helt sjukt! Brösten har också plötsligt växt och vill inte riktigt rymmas i bh:n mera...
  • ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-19 10:45:26 följande:

Har ni dollarstore där ni bor ? Jag har gått igenom dom flesta sport bh-ar genom åren och kommit fram till att dollarstore av alla ställen har skönast i alla kategorier. 60 kr har jag för mig att dom kostar :)

Jo jag har dollarstore ganska nära, får kolla där. Ska nog även kolla twilfit där jag brukar handls, så jäkla dyra bara. Men tack för tipset ????
  • ofverberg

[quote=75541291][quote-nick]Migas skrev 2015-07-19 13:51:18 följande:[/quote-nick]

Imorgon åker vi på en resa som vi länge velat göra  (resan bokades redan den 18 juni), men som av olika anledningar inte blivit av tidigare.

Nu känner jag mig dock inte lika taggad på resan som när vi bokade den för en månad sedan (även om det fortfarande ska bli roligt att komma iväg ) då jag de senaste dagarna har känt mig ganska trött och orkeslös, jag har börjat känna av ett starkare illamående av och till (och jag oroar mig för hur resan till flygplasten och flygningen ska gå), jag börjar behöva kissa allt oftare, brösten ömmar mer ofta nu och jag får ständiga attacker av växtvärk. Samtidigt som jag är glad över att känna en massa symptom denna gången (då det känns som mer hoppfullt då jag knappt kände något förra gången och då gick det inte så bra heller), så känns det jobbigt med tanke på att jag troligtvis inte kommer att kunna njuta av resan fullt ut som jag hade kunnat innan.

Jag glädjs åt både resan och graviditeten, men det känns lite "typiskt" att de skulle ske exakt samtidigt om man får säga så 

[/

Det förstår jag, men försök koppla av och se vad det jobbiga kommer ifrån och varför så brukar man klara av det.. Har du testat åksjuke armband?kostar ca 150kr på Apoteket och är jättebra, på mig iaf..

Lycka till på resan och hoppas du kan koppla av och njuta..

• Obsession89
    Migas skrev 2015-07-19 18:30:36 följande:

Jag tycker också att symptomen varierar från dag till dag! Igår var inte brösten lika ömma så då blir man lite orolig.. Idag är brösten superömma :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?