• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • miillaw
    Shiney skrev 2015-07-31 21:31:51 följande:

Hej! Hoppar in här :)

Är i vecka 6 (5+0). Väntar mitt första barn.

Mår helt ok såhär långt. Ultraljud om 3 veckor. Går på trombyl och fragmin under graviditeten pga jag har en benägenhet att bilda proppar.

Lite om mig:

Är 28 År gammal. Bor med min sambo, bonus son och min schäfer vovve. Rider och tränar på fritiden.

Grattis till plusset och välkommen :)
  • miillaw
    sandraellinor skrev 2015-07-31 22:35:23 följande:

Tänkte hoppa in här lite enkelt. Ny med allt som har med detta att göra.

22 år gammal och gravid för första gången. Tre positiva graviditetstest 25 och 26 juli. Beräknad födsel får jag till 3 och 4 april på olika sidor.

Spännande och nervöst blandat med en oro för att det inte ska gå vägen..

Grattis till plusset och välkommen! :)

Visst är det spännande och nervöst, första gången jag är gravid också så hoppas innerligt allt går som det ska så man får berätta den glada nyheten för familj och vänner snart. :) Än så länge endast min man, lillasyster och hennes sambo som vet.
  • Nystjärna

Tog nytt test idag,Bim+1. Och visst är det tydligare och starkare? :) <3
    Tillräckligt starkt för bim+1 väl? :)

• LjuvaMirakel
    Nystjärna skrev 2015-08-01 07:58:37 följande:

Tog nytt test idag,Bim+1. Och visst är det tydligare och starkare? :) <3
    Tillräckligt starkt för bim+1 väl? :) phpdg7kg250439.jpg

Helt klart!! Stort grattis!! =)
  • LjuvaMirakel
    sandraellinor skrev 2015-07-31 22:35:23 följande:

Tänkte hoppa in här lite enkelt. Ny med allt som har med detta att göra.

22 år gammal och gravid för första gången. Tre positiva graviditetstest 25 och 26 juli. Beräknad födsel får jag till 3 och 4 april på olika sidor.
    Spännande och nervöst blandat med en oro för att det inte ska gå vägen..

Stort grattis och välkommen hit! =) jag plussade också 26:e med BF 3 april. Dock andra barnet och jag är så rädd och nervös. Men givetvis också glad =)
  • Nystjärna
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:38:11 följande:
    Helt klart!! Stort grattis!! =)
    Tack snälla :)  Är så glad nu och försöker bara njuta av det :) <3

Jag hoppas att lilla <3 vill stanna bara,men försöker vara positiv och njuta och ta en dag i sänder. Att oroa sig varje dag mår man inte bra av heller,vet av erfarenhet och man glömmer bort graviditeten och allt mysigt :) Så en dag i taget och njuter för varje dag :)
  • LjuvaMirakel
    Nystjärna skrev 2015-08-01 08:46:07 följande:
    Tack snälla :)  Är så glad nu och försöker bara njuta av det :) <3

Jag hoppas att lilla <3 vill stanna bara,men försöker vara positiv och njuta och ta en dag i sänder. Att oroa sig varje dag mår man inte bra av heller,vet av erfarenhet och man glömmer bort graviditeten och allt mysigt :) Så en dag i taget och njuter för varje dag :)
    Så klok du är! Mina tankar går i samma banor, men är svårare att agera efter. Jag är bara så rädd. Gick igenom fertilitetsbehandlingar med dottern under lång tid och lyckades helt otroligt själva denna gång.
  • idahoe

Jag hoppar också in här. Bf den 31/3 men hänger här ändå.

30 år och mitt andra barn ????

• Nystjärna
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:49:47 följande:
    Så klok du är! Mina tankar går i samma banor, men är svårare att agera efter. Jag är bara så rädd. Gick igenom fertilitetsbehandlingar med dottern under lång tid och lyckades helt otroligt själva denna gång.
    Ja mycket svårare att göra det. Åh vilken historia,håller alla tummar för att allt går bra :) Jag hade ju 2 missfall innan vi fick dottern, så när jag var gravid med henne var jag som min bm sa sjukligt orolig och njöt ingenting,trodde hela tiden de skulle gå fel. Dock var jag väldigt naiv innan jag fick missfallen att de händer inte mig,men jag lärde mig min läxa. Men känner ändå att det gör mig mer avslappnad denna gången, men jag är rädd och nervös,men hoppas håller tummarna och försöker njuta och inte oroa eller stressa upp mig för mycket för inte heller bra. Blev lite flummigt men hoppas du förstår hur jag menar :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016