• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • snöflinga82
    Symetrical skrev 2015-08-01 11:32:11 följande:
    Hej och välkommen!

Samma bf som jag!

Plussade också väldigt svagt i torsdags på äl +9 och nu idag aningen starkare (så att det syntes inte bara på lloyds testa tidigt, utan även testlagrets sticka)

Förstår din oro! Jag fick väldigt tidigt MF förra cykeln (visste inte ens att jag var gravid förrän efter störtfloden ägt rum)

Tror också att jag kommer få ett tidigt ul hos min gyn. Tänkte ringa dit på måndag om knytet är kvar då.
    Det vore kul om vi kunde följas åt om det nu kunde gå vägen:) 
    Har ni mycket symptom?
    Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).
    Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)
  • miillaw
    snöflinga82 skrev 2015-08-03 11:11:19 följande:

Har ni mycket symptom?

Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).

Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)

Jag har än så länge ganska lätt illamående på morgonen och går över när jag äter. Hungrig hela tiden om dagarna. :P blodkärlen i brösten börjar synas mer och mer och tycker själv att de blivit lite större. Svullen som f a n på kvällarna efter all mat osv. :P Och är endast i v.5 (4+6) orolig varje toalettbesök om det är blod på pappret eller ej.

Dessa första kritiska veckor får gärna gå fort! :D
  • Nystjärna
    snöflinga82 skrev 2015-08-03 11:11:19 följande:
    Har ni mycket symptom?
    Här har jag haft ett illamående nu i ett par dagar. De kom redan liten innan plusset. Så snart i en veckas tid men styrkan har ökat. Lite mindre dock när jag ätit men kväll och morgon värst. Sen sjukt ömma bröst,vilket jag aldrig har annars. Men de är så könsliga men skönt och ha bh ändå ????sen en del växtvärk. Först haft att de dragit och gör än men fått så de kittlar,sticker eller svagt tryck. Det gör absolut inte. Mer olustigt och obehagligt. Ansvar växtvärk. Någon som känner igen detta? Annars så springer jag på toaletten hela tiden och känner mig ofta lite lätt snurrig och yr. Men inte haft någon mer yrselattack som i lördags. Varit väldigt trött med och sovit middag med dottern de senaste men får se hur de blir idag,första dagen på jobbet så. :) men känner igen de där med att kolla hela tiden vid varje toabesök. Har ju haft 2 missfall innan dottern så är rädd men försöker njuta ändå. Väntar ju faktiskt en bebis :) men hoppas veckorna kan gå fort. Tänkt jag skall ringa MVC senare idag :) lite skrockfull att ringa att de skall betyda otur men tror inte de. Känns skönt så man kan rådfråga om de är något och även ha stöd. Sen vill jag prata med de om jag kan få tidigt ul pga tidigare historik och slippa vänta och vara orolig till vecka 20,var då sjukt orolig när jag var gravid med dottern. Var sjukligt sa min bm. Så hoppas jag kan få de,annars brukat bara de som väntar första barnet få men skall prata med de annars boka privat ul. Är vecka 5 ( 4+ 3) idag. :)
  • snöflinga82

Jag skrev aldrig i någon grupp de två förra graviditeterna, var väl lite skrockfull där, men det gick ju inte vägen ändå. Så nu tänkte jag det kan vara skönt att få prata av sig lite här hursomhelst.

Har inte berättat för någon än, det har visserligen bara gått 4 dagar då, haha. MIn sambo vet såklart, men han törs inte heller gå all-in i tron ännu. Ska berätta för min väninna som följt med mig hela resan till helgen tänkte jag :)

Det är sjukt att det är såpass vanligt med missfall, men folk pratar knappt om det i verkliga livet. Men här på forumen ser man att det har ju drabbat nästan varje blivande mor. Skönt att inte vara ensam, men det är inget jag önskar min värsta fiende...

Vi verkar ha liknande symptom allihopa, glömde skriva att jag också är kroniskt hungrig och sover väldigt mycket. Första veckan efter ÅL slocknade jag på soffan varje dag efter jobbet, men nu försöker jag få längre nattsömn istället, omkring 10 h. 

Jag hoppas verkligen det ska gå bra för oss allihopa <3

• snöflinga82
    Nystjärna skrev 2015-08-03 12:31:40 följande:
    Här har jag haft ett illamående nu i ett par dagar. De kom redan liten innan plusset. Så snart i en veckas tid men styrkan har ökat. Lite mindre dock när jag ätit men kväll och morgon värst. Sen sjukt ömma bröst,vilket jag aldrig har annars. Men de är så könsliga men skönt och ha bh ändå ????sen en del växtvärk. Först haft att de dragit och gör än men fått så de kittlar,sticker eller svagt tryck. Det gör absolut inte. Mer olustigt och obehagligt. Ansvar växtvärk. Någon som känner igen detta? Annars så springer jag på toaletten hela tiden och känner mig ofta lite lätt snurrig och yr. Men inte haft någon mer yrselattack som i lördags. Varit väldigt trött med och sovit middag med dottern de senaste men får se hur de blir idag,första dagen på jobbet så. :) men känner igen de där med att kolla hela tiden vid varje toabesök. Har ju haft 2 missfall innan dottern så är rädd men försöker njuta ändå. Väntar ju faktiskt en bebis :) men hoppas veckorna kan gå fort. Tänkt jag skall ringa MVC senare idag :) lite skrockfull att ringa att de skall betyda otur men tror inte de. Känns skönt så man kan rådfråga om de är något och även ha stöd. Sen vill jag prata med de om jag kan få tidigt ul pga tidigare historik och slippa vänta och vara orolig till vecka 20,var då sjukt orolig när jag var gravid med dottern. Var sjukligt sa min bm. Så hoppas jag kan få de,annars brukat bara de som väntar första barnet få men skall prata med de annars boka privat ul. Är vecka 5 ( 4+ 3) idag. :)
    Jag kände väldigt mycket "stickningar" på högra sidan från ÄL och en vecka ca. Kände väldigt tydligt de två förra gångerna också, har haft en vänster och två höger nu...så både ägglededarna verkar ju fungera :) Kan känna lite till och från nu också, men inte lika mycket som första dagarna. Nu är det mer lite växtverk längre ner så att säga.

Jag känner också av tidigt att det "tar emot" om jag lutar mig framåt, till exempel knyter skor...som att livmodern börjar ta lite plats. 

Låter inte bra med yrselattacker, du kanske har brist på nåt, värt att kolla upp!
  • EmPe

Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3

• Nils-Eric
    EmPe skrev 2015-08-03 15:17:19 följande:

Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3

Åh, jag är ledsen för din skull!

Hoppas det tar sig nästa gång!
  • miillaw
    EmPe skrev 2015-08-03 15:17:19 följande:

Åh vad tråkigt :( fortsätt kämpa och lycka till nästa gång :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016