• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Uliise

Välkomna sandraellinor och Shiney!

Minns så väl när jag plussade med min etta, så overkligt och läskigt!

• snöflinga82

Hej hej, hoppar in här hos er!
    Plussade redan svagt i torsdags kväll (3+2!) då jag kände igen mina typiska symtom. Har haft två missfall under vår resa som startade förra hösten. Ett i v.6 och ett MA i vecka 10:( Hårt psykiskt och fysiskt, och nu förväntar jag mig absolut ingenting. Svårt att ens tro på det här och att det ska gå vägen ända till april...
    BF 12 april...men det kan ju ändras, hoppas jag kan få ett tidigt VUL med min "bakgrund".Tog ett test imorse också och det var starkare, så det känns bra än så länge :) Första barnet btw..

• Symetrical
    snöflinga82 skrev 2015-08-01 10:49:16 följande:

Hej hej, hoppar in här hos er!
    Plussade redan svagt i torsdags kväll (3+2!) då jag kände igen mina typiska symtom. Har haft två missfall under vår resa som startade förra hösten. Ett i v.6 och ett MA i vecka 10:( Hårt psykiskt och fysiskt, och nu förväntar jag mig absolut ingenting. Svårt att ens tro på det här och att det ska gå vägen ända till april...
    BF 12 april...men det kan ju ändras, hoppas jag kan få ett tidigt VUL med min "bakgrund".Tog ett test imorse också och det var starkare, så det känns bra än så länge :) Första barnet btw..

Hej och välkommen!

Samma bf som jag!

Plussade också väldigt svagt i torsdags på äl +9 och nu idag aningen starkare (så att det syntes inte bara på lloyds testa tidigt, utan även testlagrets sticka)

Förstår din oro! Jag fick väldigt tidigt MF förra cykeln (visste inte ens att jag var gravid förrän efter störtfloden ägt rum)

Tror också att jag kommer få ett tidigt ul hos min gyn. Tänkte ringa dit på måndag om knytet är kvar då.
  • sandraellinor
    miillaw skrev 2015-08-01 03:04:32 följande:

Grattis till plusset och välkommen! :)

Visst är det spännande och nervöst, första gången jag är gravid också så hoppas innerligt allt går som det ska så man får berätta den glada nyheten för familj och vänner snart. :) Än så länge endast min man, lillasyster och hennes sambo som vet.

Tack :) Super spännande, men har inte vågat vara lika glad och positiv som min sambo är. Oron för missfall snurrar nästan konstant i mitt huvud, verkar inte som att jag har så "enkelt" för att bli gravid.

Längtar tills de gått längre så man kan berätta för någon mer, för i dagsläget vet ingen mer än min sambo, vågar inte berätta för någon annan när de är så tidigt.
  • sandraellinor
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:39:41 följande:

Stort grattis och välkommen hit! =) jag plussade också 26:e med BF 3 april. Dock andra barnet och jag är så rädd och nervös. Men givetvis också glad =)

Grattis till dig med, vad roligt :)

Några "besvär" än som illamående eller dylikt?
  • Mslove

Gjorde ytterligare test idag som visade positivt :). Så nu är jag med helhjärtat :).

Känns lite overkligt fortfarande... Går runt och ler lite dumt ibland, och vill berätta gör alla. Men det är nog klokt att vänta ett tag med att berätta.

• Nystjärna

Idag fick jag sån där riktigt riktigt obehaglig yrselattack. Hade sovit en stund med dottern och hade legat kvar och dragit mig lite och skulle upp han ta några steg innan jag märkte hur illa det var. Kan nämligen ibland bli yr när jag reser mig upp men detta var något helt annat och nog aldrig varit med om något liknande. Benen typ både skakade och vek sig typ och jag vinglade massor. Jag hör hur min man säger flera gånger att jag skall sätta mig ner men jag kan bara inte, kan inte få kroppen att lyssna eller helt böja benen. Och det låter som han är en bit ifrån mig men samtidigt var han så nära. Så obehagligt!! Någon mer som haft det såhär?
    Annars så är jag fortfarande väldigt trött fast jag sover middag så blir jag supertrött på kvällen och illamåendet kommer mer och mer, hade skit svårt att få i mig frukost idag,så fort jag ställde smörgåsen på bordet blev det 10 gånger värre,men fick i mig. Åt tacos förut och då för mycket,för nu protesterar illamåendet, men kan leva med de så länge jag slipper kräkas och får i mig mat så :) Även haft en del växt värk och som ett svagt tryck på ena sidan av magen inte ont alls men som någon/något tryckte lite.Lite lustigt bara,men tror det var växt värk. Men nu är det kväll och magen är sååå sjukt svullen!! haha :p tur man inte träffar folk sent på kvällen idag de hade väl undrar vilken månad man är i annars,för så svullen är jag :p Men jag hoppas ni andra har en härlig kväll :) 

• Uliise

Obehagligt Nystjärna, men inte allt för ovanligt vid graviditet tyvärr :-/
    Har själv väldigt lågt blodtryck i vanliga fall och det blir inte bättre när jag är gravid.

Här har illamåendet kommit på riktigt nu, måste äta för att hålla det borta. Behöver iaf inte uppsöka toaletten - alltid något!

• Nystjärna
    Uliise skrev 2015-08-01 19:54:43 följande:

Obehagligt Nystjärna, men inte allt för ovanligt vid graviditet tyvärr :-/
    Har själv väldigt lågt blodtryck i vanliga fall och det blir inte bättre när jag är gravid.

Här har illamåendet kommit på riktigt nu, måste äta för att hålla det borta. Behöver iaf inte uppsöka toaletten - alltid något!

Ja vart riktigt obehagligt. Var skönt att mannen min var hemma så jag inte hade varit själv med dottern. Jag har också lågt och ganska lätt för att bli yr men försöker tänka på att äta och framförallt dricka ordentligt med vätska nu. Annars är jag dålig på det. Med dottern dock hade jag bra värden och behövde inte ta järntabletter tillslut då jag blev så förstoppad av dem och graviditeten. Så var tur då. Men alla graviditeter är ju olika.

Skönt att du kan hålla illamående under kontroll med mat,just nu funkar de ganska bra att kontrollera de med mat här även om jag känner av det men de eskalerar inte så fruktansvärt då. Märker när jag slarvat. Men så länge jag slipper kräkas så som jag gjorde när jag var gravid med dottern så är jag nöjd :) Fast blir det likadant som med henne så är de okej,man löser det. Men skulle vara svårare denna gången när man har henne att ta hand om. Låg bara på soffan eller sängen eller badrumsgolvet när jag var gravid med henne för kräktes nästan hela tiden och av minsta lila jag skulle ha i mig. Fy var hemskt. Hoppas ingen här får sånt illamående besvär.
  • Nystjärna

Nu är det ingen tvekan längre :) Jag är så glad :) <3 Hoppas bara så att den lill* vill stanna hos oss :) <3

Svar på tråden Aprilbebis 2016