Uliise skrev 2015-08-01 19:54:43 följande:
Obehagligt Nystjärna, men inte allt för ovanligt vid graviditet tyvärr :-/
Har själv väldigt lågt blodtryck i vanliga fall och det blir inte bättre när jag är gravid.
Här har illamåendet kommit på riktigt nu, måste äta för att hålla det borta. Behöver iaf inte uppsöka toaletten - alltid något!
Ja vart riktigt obehagligt. Var skönt att mannen min var hemma så jag inte hade varit själv med dottern. Jag har också lågt och ganska lätt för att bli yr men försöker tänka på att äta och framförallt dricka ordentligt med vätska nu. Annars är jag dålig på det. Med dottern dock hade jag bra värden och behövde inte ta järntabletter tillslut då jag blev så förstoppad av dem och graviditeten. Så var tur då. Men alla graviditeter är ju olika.
Skönt att du kan hålla illamående under kontroll med mat,just nu funkar de ganska bra att kontrollera de med mat här även om jag känner av det men de eskalerar inte så fruktansvärt då. Märker när jag slarvat. Men så länge jag slipper kräkas så som jag gjorde när jag var gravid med dottern så är jag nöjd :) Fast blir det likadant som med henne så är de okej,man löser det. Men skulle vara svårare denna gången när man har henne att ta hand om. Låg bara på soffan eller sängen eller badrumsgolvet när jag var gravid med henne för kräktes nästan hela tiden och av minsta lila jag skulle ha i mig. Fy var hemskt. Hoppas ingen här får sånt illamående besvär.