• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Nystjärna

God morgon på er :) Har inte varit inne och skrivit på ett par dagar,har nämligen börjat jobba igen efter semestern och denna veckan har jag många pass,jobbar i vården. Så när jag har kommit hem har jag varit helt slut. Men då lekt och gosat med dottern. :) Igår la jag mig innan 22 för orkade inte vara vaken mer. Hihi :) annars så är allt bra här. Har lite växtvärk ibland,de drar och lite värk i ryggen,ibland svag svag molnande värk i magen. Annars är de trötthet,illamående och man är mer kissignödig som är de stora sakerna. De senaste tycker jag illamående har varit värst på eftermiddagen och kvällen. Och för mig jag hade så med dottern med,värst på kvällen. Men idag känner jag smått nu på morgonen med. Bokade tid till MVC häromdagen. :) Blev så verkligt,till samma bm som jag hade med dottern. Skall bli kul att träffa henne. Den 20/8 skall jag dit :) Sen skall jag boka privat ul också då jag som omföderska inte får de på min MVC. Men vill göra ett pga tidigare missfall,så vill inte vänta till v 19-20,rul. Får se om man hinner ringa i veckan annars får jag ringa nästa vecka. :)

Hoppas allt är bra med er alla och att ni får en trevlig dag :)

• Symetrical
    helen skrev 2015-08-04 20:58:21 följande:

Hej! Gör ett nytt försök, trodde jag gjorde ett inlägg här igår men de kom nog bort

Plussade i söndags, så enligt BF blir troligen runt 12 april

Samma som jag då, fast jag plussade redan i torsdags på äl +9.

Fick det här nu idag på morgonen. Känns bra att cb och jag är överens om veckorna!
  • emzerus
    miillaw skrev 2015-08-04 21:20:14 följande:
    Senaste mensen var 30 juni och jag hade äl 19 juli. :) bf är 2016-04-04. :) Sjdå?
    Sista blödningen som var ett missfall började 7 juli o varade i 4-5 dagar o fick positivt Ältest 20 juli... Men sist jag tog cbdigitala var i måndags på em, 2 veckor efter ÄL. Så kanske skulle ta ett nytt idag eller imorgon o hoppas det står 2-3 då :)
  • Symetrical

Det här med flåsbortfallet är ännu värre och framförallt tidigare än vid förra graviditeten. Var till och med tvungen att ta en paus i städandet här hemma. X-)

Hjälpte ju inte till att det kändes som att hel livmodern drog ihop sig som ett sviskon heller!

Det här med att lyssna på kroppens signaler är kanske inte min allra starkaste egenskap.

• sandraellinor
    Vajb skrev 2015-08-05 06:17:51 följande:

Jag har också bokat tid, blev i början på september. Känner också hur allt börjar landa lite! Hade dock ett helvete igår med snus abstinens :( någon fler än jag som slutar med nikotin och har något tips? Känns riktigt ledsamt att inte riktigt kunna njuta fullt ut av vetskapen att man har ett litet liv i magen utan istället gå runt och bli galen stup i kvarten! Har köpt hem onico och det hjälper med de värsta..

Känns som om man över natten hoppat in i en helt ny värld med en helt egen ordbok haha. Vissa förkortningar har man lyckats räkna ut vad dom betyder, vissa fortfarande oklara haha men det kommer väl:)

Kämpar också med snusningen.. trappade ner drastigt förra veckan och igår var första dagen utan en snus och någon form av nikotin, dock tar jag Onico pepparmint för att få ha något i munnen, lura hjärnan litegran.

Är som värst på jobbet när man ska hålla humöret och jag sitter i en kundtjänst och pratar med väldigt arga människor.

Håller med om förkortningar, många kan jag, vissa har jag klurat ut och många är jag helt lost på :p
  • helen
    Symetrical skrev 2015-08-05 06:27:28 följande:
    Samma som jag då, fast jag plussade redan i torsdags på äl +9.

Fick det här nu idag på morgonen. Känns bra att cb och jag är överens om veckorna!
    aha :) jag gjorde ett test i fredags men det visade inget, å jag trodde verkligen inte det skulle bli något denna månaden,  tog nämligen ut spiralen typ samma dag som ÄL så tanken va att första försöket skulle vara nästa månad..., å vi hade som plan att få ett sommar barn, Men April blir också bra :) 
  • helen

Uliise - 27 mars, tredje barnet

Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Lyckabebis - 3 april, andra barnet

Susseber -3 april, fjärde barnet

MissSE - 3 april, andra barnet

Sandrull - 3 april, första barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barneT

Sandraellinor - 4 april, första barnet

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet

Mslove - 7 april, första barnet

Nystjärna - 7 april, andra barnet

Vajb - 7 April, första barnet.

Anmaslett - 8 april, andra barnet

Emzerus- 11 april, första barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

Helen - 12 april, fjärde barnet

• helen
    Susseber skrev 2015-07-30 20:42:45 följande:

Hej allesammans!

Plussade i söndags, BF 3 april.

Vårt fjärde barn, mycket efterlängtat och välplanerat.

(Så roligt att få berätta för någon!! ????

Vi väntar lite med att berätta för omvärlden.)

Vi hörs! Kram

väntar också fjärde barnet, hur gamla är din andra? 

Vi har två töser födda 08, 09 och en pojk född 13. ska bli så kul med en till :)
  • Vajb
    sandraellinor skrev 2015-08-05 08:23:33 följande:

Kämpar också med snusningen.. trappade ner drastigt förra veckan och igår var första dagen utan en snus och någon form av nikotin, dock tar jag Onico pepparmint för att få ha något i munnen, lura hjärnan litegran.

Är som värst på jobbet när man ska hålla humöret och jag sitter i en kundtjänst och pratar med väldigt arga människor.

Håller med om förkortningar, många kan jag, visa har jag klurat ut och många är jag helt lost på :p

Jag va inte så pass smart att jag tappade ner... svårt också att veta vilka symtom som tillhör vad haha. Har jag yrsel pga abstinens eller är det för att jag är gravid! Haha ja med det jobbet får du en utmaning:'D

Själv jobbar jag inom en branch där jag inte har så mycket med människor att göra som tur är!

Var det förresten någon här som tänkt styra upp en Facebook sida?
  • tokigamamman

Hejhej!
    Ett efterlängtat plus har visat sig och detta blir vår lilla/lille trea<3
    Jag har de vanliga symtomen såsom "växtvärk", trötthet, kissnödighet (springer så ofta så att mina kollegor blev misstänksamma..), illamående men mest på kvällen eller efter att jag ätit ngt. Har som tur är tappat sugen på sötsaker:) Lakrits och salt är det som funkar bäst!
    Hoppas på att fröet håller sig fast! :)

Svar på tråden Aprilbebis 2016