• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Sookie85

Då är det värsta gjort MamaSniff, hoppas du slipper få ont.

När blir det insättning? Eller skulle du göra FET?

• väntar2015

Sookie - Ja jag har för mig att jag hade så här ont sist jag med, men fyy, precis som du säger så är man livrädd varenda gång man känner det "rinner till" eller man ska på toa. Hmm ingen aning hur man räknar nu, ska bli otroligt spännande på första VUL om man kommer så långt!

Mamasniff - tack! Å all lycka till er och era ägg nu :) vad skönt att äggplocket gick så pass bra och hoppas verkligen du slipper överstimulering.

• Sookie85

Jag skulle nog få sånt där dropp en gång till sa dom tidigare. Kan ta alla möjliga piller och dropp så ärtan vill stanna kvar :)

• väntar2015

Ja ett dropp till när man +at och sen ett till efter tre veckor igen fatta jag det som :) känns ju jätteläskigt om man helt plötsligt skulle lita på kroppen. Det gör inte jag så jag hoppas man får medicin och hjälp så länge man kan :)

• Sookie85

Tog nyss ett till test och nu blev det två streck på en gång :)

Åååååh vill ju bara ringa Falun idag och planera vidare, men men man får väl vänta till måndag :)

• MamaSniff

Idag fick vi den glada nyheten att fem av våra sju ägg har befruktats. ET planerat till tisdag. Glad

Någon som vet om de alltid använder Embryoscope så man kan få se utvecklingen eller om de bara använder det i särskilda fall?

• väntar2015

Sookie - vad kul! Måste ta ett till imorn jag med, känns som att man inte riktigt tror att det är sant.

Mamasniff - vad roligt! Vilken lättnad, det är ju jättejobbigt innan man vet om något klarar sig! Menar du när man får se på en dator/ipad hur det utvecklats innan insättning? Jag har fått gjort det innan mina insättningar men sen om man alltid får det vet jag inte.

• MamaSniff

Ja, precis det jag menade väntar. Vore kul att få se det lilla livet så tidigt. Då får jag hoppas på det. Och att något av våra embryon är starkt och klarar sig till dag 5 förstås.

• Sookie85

Väntar2015:

Hyr känns din mage? Jag känner av vänstersida ner än höger, det spänner och känns lite som håll ibland... Blir orolig för allt!

• väntar2015

Jag har starka "hugg" till och från, känns som kraftig mensvärk, vilken sida har jag inte reflekterat över. Känns mer när jag gör nånting tungt på jobbet och då blir jag ju precis som du tok orolig! Först denna lycka för ett + men sen ska man behöva vara orolig för allt istället :/

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015