• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Sookie85

Välkommen ninjajessica och lycka till med ruvningen :)

Väntar2015: lika besked som mig! Jag skulle trappa ner på kortisonet denna vecka men helt sluta med de andra pillerna och lutinuset, sa två gånger till sköterskan att jag hört att folk trappar ner på lutinuset men det skulle jag absolut inte göra... Får lita på henne då ;)

När ska du dit för dropp? Jag fick tid på onsdag och VUL + dropp den 29/10, känns lååååångt dit!

Kram!

• väntar2015

Ja vi får helt enkelt lita på dem :)

Jag fick tid för dropp på fredag och dropp + VUL dagen innan dig. Spännande! Ja ännu en gaaaalen väntan!

När ska man ringa mvc? Sist ringde jag typ direkt jag plussat, hur gör du?

Kram

• Sookie85

Kul att vi är så lika :)

Sköterskan sa att jag skulle ringa mvc efter VUL så det blir om några veckor...

Till mig sa hon att jag var i v 4 nu.... Seeeeeeegt!

Hur mår du? Ska/har du berättat för någon?

Jag mår bra men känner mig lite svullen och uppblåst om magen.

• MamaSniff

Sookie: När sköterskan säger vecka 4 måste hon mena fyra fullgångna veckor. Testdag är ju 18 dagar efter vår "ägglossning" och det innebär ju att man på TD är i vecka 4+4, dvs i graviditetsvecka 5. Eller tänker jag fel?

Ninajessica - Välkommen! tråkigt att höra om ert första försök, måste ha varit riktigt jobbigt för er. Måste erkänna att jag blir lite nervös, vi har planerad E.T. imorgon. Vi hade dessutom "bara" fem befruktade ägg till att börja med.

• Sookie85

Det kan nog stämma, enligt min app så jag i v 4+5 idag så jag kör vidare på det :)

• ninajessica

Tack alla!

Jag har bara en liten stund att skriva några ord men Mamasniff - var inte orolig! Läkaren sa att han aldrig upplevt det tidigare och barnmorskan att vi haft 'extrem otur'. Har googlat som en tok men kan inte hitta något om detta.

Den här gången hade jag bara fem ägg och det blev tre embryon men två av dem var topp och de fick jag tillbaka.

Det behövs ju bara ett toppenägg ju!

• väntar2015

Sookie - okej, då väntar jag med, är ju ingen brådska är ju mest bara info så här i början om man går dit. Jätte kul att vi är så lika! Skönt att kunna "lufta" lite här :)

Till mig sa hon oxå v 4. Blev nå helt annat när jag skrev in första dagen i sista mensen i appen, men jag har ca 19-22 dgr mellan mensen första dag till ÄL. Så 4 v låter mer logiskt :)

Berättat för mina närmsta vänner bara, som ändå vet om våran resa å allt. Ni då?

Jodå, ömma bröst + "mensvärk" som inte var mensvärk :)

• Sookie85

Bara en jobbarkompis som vet än så länge, blev så jobbigt sist då jag gick MA och de flesta omkring oss visste...

• ninajessica

Grattis sookie85 och Väntar2015 och ev andra i tråden till PLUS! Härligt! Det ger hopp och bra energi!

Jag har valt att berätta för t ex min mamma och ett par arbetskamrater som jag har förtroende för och som också är privata vänner. Annars skulle jag bli galen. Men jag håller på detaljerna och berättar inte exakt vilket stadie vi är i. Har också berättat för en annan kompis, hon förstår, hon och hennes man har hittills lagt 200 000 kr på sin process...

Jag har läst lite om vad ni andra haft för symptom under ruvningen, jag är ju idag på RD11 och har haft symptom från och till under hela tiden - mensvärk, molvärk, ömma bröst och nu de senaste dagarna illamående som kommer och går. Med min som född 09 mådde jag illa senare, typ från v8 men har läst att med illamående från v4 kan tyda på tvillingar. Eftersom jag ruvar på två så tillåter jag mig hoppas men bara en liten liten stund innan jag hamnar i verkligheten igen. Att kanske illamåendet bara är någonting annat och att mensvärken verkligen bara är det.Eller att allt är biverkningar av Lutinus. Men borde jag inte mått illa då jag började med Lutinus tre ggr om dagen för 11 dagar sedan?! Hjärnan snurrar.

Hittade en bra graviditetskalkylator för oss IVF:are på nätet:  www.yourduedate.com/

Där kan man räkna på ET datum, tre och femdagarsembryo.

Fattar inte hur jag ska ta mig igenom till fredag och TD. Är livrädd att mensen ska komma innan dess.

Hur har ni gjort?!

• Sookie85

Vad spännande ninjajessica :) ks ske blir tvillingar!

Låter som att du är gravid och jag hoppas det.

Ska du tjuvtesta eller vänta tills på fredag?

Idag är jag jätteöm i magen, kanske är tarmarna som flyttas för inne? Mår liiiiiite illa ibland om jag inte äter, men inget toabesök än.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015