• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • MamaSniff

Idag gjorde vi ET! Ett femdagars tillbaka och två till frysen. Inte dåligt på bara 5 befruktade. Det var så häftigt att se den lilla filmen med embryots utveckling och veta att det kanske kanske kommer att bli vårt barn. Så nu är jag också ruvare, antar att det här är ruvardag 0 (eller börjar man på 1?).

Sookie, som sagt kände jag knappt illamående alls och kräktes inte en enda gång under hela min graviditet. Det där kan verkligen vara så olika. Det kan ju kännas skönt att symptom dock , blir mer påtagligt då.

Ninjajessica (är det ok att kalla dig så?), jag håller tummar och tår för att det du känner är gravsymptom. 

Jag behöver också tips på hur man fördriver ruvartiden. Och hur man lyckas vila och må bra i väntan och osäkerhet. Vi IVF:are kanske skulle hålla mindfullnesskurser, det blir vi ju experter på! ;)

• Sookie85

Lycka till med ruvningen :) du är på dag 0 nu :) när har du TD?

Sorry, skrev fel förut, ninajessica ska det stå :)

• MamaSniff

TD är den 19:e, dvs en evighet bort...

Jag förstod att du skrev fel men gillade ninjajessica. En riktig IVF fighter liksom!

• väntar2015

Mamasniff-grattis till fina embryon och lycka till med ruvningen! Visst var det häftigt att se utveckligen? Fantastiskt vad dem kan göra egentligen.

Ninajessica-om jag ser till min ruvning så testade jag med cb digitaltest idag (om jag skulle haft TD på fre) med resultatet gravid 2-3 veckor. Har du kunnat hålla dig?

Inga som helst tips har jag hur man ska få tiden att gå, jag var urdålig på att ha tålamod :)

• Sookie85

Då har jag varit i Falun och fått dropp och tagit blodprov, de skulle ringa och meddela svaret i veckan.

Igår hade jag jätteont i magen, känns som att det inte kommer gå vägen denna gång heller....

Hur mår ni?

• väntar2015

Sookie-vad skönt att ha fått dropp nr två! Jag längtar till fredag nu. Vad är det för blodprov dem tar?

Vad jobbigt att känna så,, mitt magonda har gett sig mer och mer. Hoppas verkligen det är det positiva onda för din del!

Jag mår bra, mkt mer kissnödig och trött är det enda jag märker av, men kan va inbillning å!

Nu vill jag bara att tiden ska gå, är fortfarande dö orolig varenda gång jag går på toa :/

• Sookie85

Dom skulle kolla så alla hormoner är som dom ska.

Är lite mer hungrig hela tiden och mår lätt illa ibland, sen kissar jag också mer.

Lycka till på fredag :)

• ninajessica

Imorgon är det TD för mig. Eller dagen innan TD egentligen men jag klarar inte att hålla mig till lördag morgon. Jag måste veta. Fast egentligen vill jag inte veta heller, så rädd att bli besviken.

Illamåendet har fortsatt igår och idag på em.

All lycka till med ruvningen Mamasniff!

Vad är detta dropp ni får Sookie och Väntar? Får alla det? Noll koll.

• väntar2015

Förstår din oro! Men jag tror och hoppas på ett + för dig imorn :)

Det är ett intralipid dropp vi har fått i samband med mediciner som kortison och blodförtunnande för att sänka kroppens immunförsvar för att den inte ska stöta bort embryot efter insättning. Inte alla som får det. Jag fick det nu efter två misslyckade ivfer och dem hittar inga fel alls på oss, toppen ägg och toppen spermier. Vet inte vad som avgör att man får det!

• MamaSniff

Lycka till med testet i morgon Ninajessica! Förstår att det känns nervöst. Jag kan inte låta bli att tro att det kommer att bli positivt, hoppas min magkänsla har rätt!

Ruvardag 2 avklarad och om embryot fortfarande lever är det en vecka gammalt. Grattis! Idag har jag känt mig stark, glad och hoppfull. Skall försöka hålla kvar den känslan så länge jag bara kan.

Jag har också bunkrat upp med aktiviteter för närmsta veckan. AW, dejt, spelkväll och nya pysselprojekt. Hoppas det kan få tiden att gå fortare!

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015