• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    Liverbird91 skrev 2016-02-06 22:03:51 följande:

Vad ligger ert sf-mått på? Mätte magen för första gången denna veckan (26+0). Ligger på 24cm och väntar en pojk!

Jag ska till barnmorskan och mäta sf mm. för första gången imorgon så återkommer med mitt mått då.

Men kan övervikt påverka sf-måttet? Alltså kan det bli missvisande? Någon som vet?
  • Ted19

Åh vad kul hur går man med i den är den hemlig hittar den inte när jag söker. Vart i söderort bor du? Jag bor i Rönninge :)

smellina skrev 2016-02-06 18:44:50 följande:

Jag är med i en för stockholmsmammor bf maj och bor också i söderort :)

• SJLN

Vad ligger ert sf-mått på? Mätte magen för första gången denna veckan (26+0). Ligger på 24cm och väntar en pojk!

Nu så! Är i vecka 24+3 och mitt sf låg på 25cm, vi vet inte om vi väntar en pojk eller flicka men jag tror stenhårt på flicka
  • Fialooop

V 29 idag (28+0), och förra veckan hos bm var sf-måttet 27 cm :) har mätt en gång innan, 3 v tidigare, men då vet jag inte vad det var riktigt. Väntar en liten flicka!
  • Pell

Kommer inte ihåg något alls från förra grav... Trots det inte var så länge sen. Men när börjar man mäta? Och när får man tätare Mvc besök?

• SJLN
    Pell skrev 2016-02-10 10:14:05 följande:

Kommer inte ihåg något alls från förra grav... Trots det inte var så länge sen. Men när börjar man mäta? Och när får man tätare Mvc besök?

Jag fick en lapp på inskrivningen av min BM med info om när man gör besök och vad som görs på de besöken. Jag har inte lappen framför mig nu men ett besök runt vecka 24+, sen ett efter fyra veckor, sen efter tre veckor sen vet jag inte om det var tre veckor igen eller om det blev varannan på en gång..

Och jag gjorde första mätningen nu i vecka 24+
  • Pell

Så är det nog mätning på fredag, haft träff en gång/månaden hittills.

• Pell

Hur kommer ni klä bebis för utevistelse (sova vagn/åka bil ja ni fattar) känns som fleeceoverallen dottern hade (november) kommer bli för varm för vill ju ha filt i vagnen. Och så klart vanliga kläder men något måste väl på över? Plus vantar och mössa och tjocksockar/tossor såklart men fleecefodrsd mössa... Är det to much också?

• SJLN

Jag är ju beräknad i slutet av maj så fodrad mössa känns lite overkill. Jag tänkte försöka hitta någon stickad overall/sparkdräkt, det plus filt och mössa bör väl vara tillräckligt även de lite kyliga dagarna i juni? Fast det kan ju vara så olika varmt från år till år också.. svårt det där.