• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Nummer tre

Nattskräck lät jobbigt!
    Här är det mest ett himla springande på toa och ont i höfterna när jag ligger på sidan.. Tyvärr finns ju inte så många andra alternativ för tillfället.

• Pell

Jobbigt med sjukskrivningar och sånt bi andra men kan inte låta bli att vara lite avundsjuk iallafall.. Vill också vara hemma

• SJLN

Är det bara jag förresten som INTE vaknar och måste kissa på nätterna än? Jag sover ju väldigt dåligt ändå på grund av väldigt livliga drömmar men det är skönt att slippa vakna av att vara kissnödig i alla fall.

• Cherryay

Jag är ju mammaledig men bm vill sjukskriva mig på fulltid redan nu (pga att foglossningen är så illa) så sambon kan vara hemma o ta hand om minstingen... Skulle egentligen behöva den avlastningen men vi skulle inte klara det ekonomiskt, så jag måste försöka bita ihop så länge som möjligt :/

Jag får nästan ingen sammanhängande sömn på nätterna, max 30 min åt gången innan jag vaknar av något och då måste upp på toa, sen ligger jag vaken uppemot en timme innan jag kan somna om, sen samma om o om igen hela nätterna. Känner mig helt död, och ändå vet jag att det här bara är början liksom... Känns ju sådär :/

• josselitoo
    TriciaN skrev 2016-02-17 20:11:30 följande:

Är här någon mer än jag som sökt graviditetspenning?

Jag har sökt men fått papper att jag måste komplettera. Driver skönhetssalong så lär inte få.
  • Pell
    TriciaN skrev 2016-02-17 20:11:30 följande:

Är här någon mer än jag som sökt graviditetspenning?

Jag! Fick veta förra veckan att jag är beviljad. Är förskollärare
  • TriciaN
    Pell skrev 2016-02-17 20:40:51 följande:
    Jag! Fick veta förra veckan att jag är beviljad. Är förskollärare
    Jobbar med samma sak men min chef ska komplettera. Börjar bli orolig nu då foglossningen tar över och jag redan biter ihop allt jag kan för att klara dagarna. :/
  • Pell

Hade chefen fyllt i fel/förlite?? Hoppas du får det beviljat. Tryck på hur många barn det är och att du inte kan bli avlastad av jobbarkompisarna hela tiden vid lyft för blöjbyten (och hur många det är samt lyfta i barnstolar/vagnar)

• TriciaN
    Pell skrev 2016-02-17 20:50:30 följande:

Hade chefen fyllt i fel/förlite?? Hoppas du får det beviljat. Tryck på hur många barn det är och att du inte kan bli avlastad av jobbarkompisarna hela tiden vid lyft för blöjbyten (och hur många det är samt lyfta i barnstolar/vagnar)

Jag har skrivit allt det i detalj. Och vi har dessutom 2 utåtagerande barn på förskolan där der krävs stort och snabbt handlade som jag tryckte på. Ja antagligen tycker dem inte hon utvecklat de så mycket